Hond eet niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Hond eet niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 11:51

Mijn hond eet al een poosje slecht, soms laat ze gewoon dr hele bak eten staan Dan moet ik echt aan dr koppie zeuren en erbij blijven en dan eet ze het op. Nu staat dr bak ook nog vol van 8 uur vanochtend...en nu komt ze dr niet eens naar toe als ik dr roep! Weet iemand misschien waar dit door kan komen? Alvast bedankt

Robyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:53

Ik zou even naar de dierenarts gaan. De meeste honden zullen het niet of nauwlijks laten zien als er iets mis is, dus als je wel echt iets merkt weet jezeker dat er iets is.

Over het eten: Het helpt vaak als je het warm maakt in de magnetron dan ruikt het wat sterker en lijkt het ook smakelijker.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 11:55

Brokjes in de magnetron?

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:56

mijn hond laat het ook regelmatig staan, soms eet ie de hele dag niet.
Zolang ze maar wel drinken is het 9 van de 10 keer geen probleem.
Mijn hond is verders gewoon gezond, maar soms helpt het wel om er inderdaad een beetje warm water op te doen of wat bouillon.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:56

beetje zonnebloem olie er over wil ook nog weleens helpen, of warm water. Dat is iig wat ze bij ons altijd kregen.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 11:56

Ze drinkt heel goed Dat wel. Warm water kan ik wel proberen, bouillon niet ze heeft zware voedselallergie

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:57

Misschien is ie inderdaad uitgekeken op z'n prakkie
Wat meer variatie in het eten brengen? Probeer eens kip en rijst, dat gaat er bijna bij allemaal wel in!

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:01

Zie mijn post hierrboven, ze heeft zware voedsel allergie...ze mag alleen dit voer...

inge_aryn

Re: Hond eet niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:02

Je moet natuurlijk eerst uitsluiten dat hij/zij niet ziek is. Is het een reutje of een teefje, reutjes willen weleens lastig doen met eten wanneer er loopse teefjes in de buurt rondlopen.

Verder zou ik het eten niet lekkerder gaan maken, dan blijf je aan de gang. Ik zou de bak met brokjes 's morgens 5 minuten neerzetten en dan weer weghalen. Dit doe je 's avonds weer 5 minuten. Niet gegeten jammer dan. Dit houd je een paar dagen zo vol en dan eten ze wel.

Het klinkt een beetje zielig het bovenstaande, maar deze tip kreeg ik zelf jaren geleden op de hondencursus en het werkt ook.

Door erbij te gaan zitten, of door er telkens lekkere dingen doorheen te doen wordt het niet beter. Als mens ben je hiertoe geneigd en je hond vindt het natuurlijk prima, hij krijgt aandacht!

Succes .

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:05

Dat zal ik eens gaan proberen dankje. Het is trouwens een meisje.
Als ik lekkere dingen erdoor doe, heb ik alleen haar dr mee...zij word doodziek dan.
Ze wilt wel steeds broccolie en bonen eten trouwens

Maar goed ik ga maar eens metr mn mama overleggen voor de DA om te kijken of er niks met dr aan de hand is. Dat met het eten weghalen ga ik ook proberen,.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:09

Wel een paar dagen streng zijn hoor! Gewoon de bak neerzetten en echt na 5 minuten weer weghalen. Je moet haar ook niet aankijken of tegen haar praten. Eigenlijk gewoon negeren.

Ik denk dat het voor jou moeilijker is dan voor de hond, dus even sterk zijn!

Mooie hond trouwens

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:26

Dankje.

Zal idd moeilijk worden, ze is echt mijn kindje

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:17

Is ze voor de rest wel levendig zoals altijd?

Groetjes pammie

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 20:28

Ja ze doet verders gewoon normaal

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:31

babyboo schreef:
Ze drinkt heel goed Dat wel. Warm water kan ik wel proberen, bouillon niet ze heeft zware voedselallergie

Waar is ze allergisch voor dan? Kan me namelijk niet voorstellen dat er maar één soort voeding is die ze zou mogen hebben.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:05

Ze is overal allergisch voor. Ze heeft hypo allergeen voer en alleen dat mag ze. Als ze 1 ding anders krijgt zit ik hier met eeen doodzieke hond die dr hele buik en pootjes open heeft liggen. Misschien kan jij je dat niet voorstellen maar het is gewoon zo.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:50

En vanavond al geprobeerd?

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:54

Ik denk dat ze haar eten gewoon een beetje zat is.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 00:30

Ze heeft vanavond gegeten

Misser, dat zou goed kunnen maarja als ze niks anders mag moet ze het er toch mee doen

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:26

babyboo schreef:
Ze is overal allergisch voor. Ze heeft hypo allergeen voer en alleen dat mag ze. Als ze 1 ding anders krijgt zit ik hier met eeen doodzieke hond die dr hele buik en pootjes open heeft liggen. Misschien kan jij je dat niet voorstellen maar het is gewoon zo.

Ze kan natuurlijk nooit overal allergisch voor zijn, want dan zou ze ook geen hypoallergeen voer kunnen eten. Mijn ervaring is dat dierenartsen nog al eens geen zin hebben om uit te zoeken waar de hond precies allergisch voor is en gewoon maar hypoallergeen voer voor schrijven. Feit is natuurlijk ook dat ze een leuke marge pakken op de verkoop van dit voer.
Ik heb zelf hetzelfde meegemaakt met mijn hond die huidklachten kreeg van de gewone brokken. Hypoallergeen voer ging wat betreft die huidklachten wel iets beter, maar hij wilde het niet goed eten. Ik ben toen zelf tegen het advies vande dierenarts in overgeschakeld op vers en heb d.m.v. een eliminatiedieet vast kunnen stellen dat hij niet tegen granen en rijst kon. En laat dat nu een hoofdbestanddeel van de meeste brokken zijn. Hij doet het nu perfect op een verse voeding. Dit zou voor jouw hond ook een mogelijkheid zijn.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 10:31

Lieverd, denk je nou serieus dat wij na 7 jaar nog niet alles geprobeerd hebben? En onze dierenarts is dan blijkbaar een van de weinigen die goed onderzoek doet, want die vrouw heeft alles gedaan wat mogelijk was.
Ze mag alleen dat voer en daarmee is het klaar, dr is geen tussenweg in te vinden. Alles is geprobeerd en ze is dr al zovaak bijna aan onderdoor gegaan, sorry maar ik vind het fijn dat jou hond het goed doet maar onze hond werkt blijkbaar anders.

Zodra zij iets eet wat ze niet mag, dus iets buiten dr voer om heeft ze de dag erna dr hele buik OPEN liggen. Helemaal vol wondjes en viezigheid. Dan word het een moe, en zielig hondje.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:37

misschien lust ze het gewoon niet. ik had eten voor mijn hond dat ze superlekker vond maar toen ze het echt als eten kreeg en niet meer als tussendoortje moest ze het ineens niet meer. soms liet ze het wel een dag of langer staan. 's avonds at ze het dan vaak toch maar leeg. ik heb het gewoon zo gelaten. nu is haar voer op en hebben we voer dat ze wel lekker vindt en nu eet ze gewoon. ze is een geweldige zeiksok met eten en als ze niet wil eten eet ze maar niet.

maar ze heeft alweer gegeten dus? das mooi

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 10:39

Ja ik ga zo kijken of ze vanochtend ook weer eet.
Misschien komt het ook gewoon door het weer.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:19

babyboo schreef:

Misser, dat zou goed kunnen maarja als ze niks anders mag moet ze het er toch mee doen

Snap ik , maar bedoel ermee dat dat de oorzaak zou kunnen zijn en dat het dus niet iets ernstigs hoeft te zijn.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:24

mijn hond eet nu ook wat langzamer, hij ken niet echt goed tegen de hitte van de afgelopen dagen. en hij mist me pa die nu een weekendje weg is.. is er bij jullie ook de 'leider' weg? daar kan het misschien ook aan liggen.