[Foto] Verwaarloosd konijntje geaddopteerd :P

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

[Foto] Verwaarloosd konijntje geaddopteerd :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 17:18

Hey..

Gister gingne we naar een dierenhandelaar en toen kwam daar in een slordig weiland in een keer een klein jong konijntje aanhuppelen.. Die hebben wij dus genomen.. We wilden eigelijk kippen maarja.
Het konijntje heeft waarschijnlijk geen water en geen voer gehad.. En heeft veel haaruitval gehad want op haar rug en zijden is ze bijna kaal en ze heeft wat klitjes.. Maar ja ze is zo mager dat alle botten gewoon uitsteken. Ik had nog een rennetje van mijn vorige konijn dus daar heb ik haar in gedaan.. En heb haar water gegeven en een klein stukje voer.. Ik heb vandaag brokken voor haar gehaald.. Ik bouw het heel rustig op met het eten en ze heeft trouwens gelijk gedronken en gegeten.. Ze was gister trouwens gewoon slap van dat ze geen eten had gehad echt zielig..! Maarja ik heb nog ff een fototje gemaakt..

Laat je even een berichtje achter.. En miss nog tips om haar snel weer gezond te krijgen.. En ze heeft geen *kweet even niet meer hoe die konijneziekte heet* maar goed dat heeft ze niet want ze heeft mooie schone, glanzende oogjes..

Afbeelding
Haar mooie koppie

Afbeelding
Dat pootje.. Ze huppelt gewoon goed hoor heeft nix gebroken

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:20

Ooooh wat goed dat jullie hem mee hebben genomen
Ga je hem/haar ook houden?

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:22

god wat een scheet zeg is wel iets anders dan een kip...

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 17:26

Ja:P En ik houd haar hoor Ga dr helemaal weer gezond krijgen hoop ik.. Hoe oud is ze denken jullie? Tis egt nog maar een kleintje dat bordje is een groot uitgevallen schoteltje dus kun je een beetje zien hoe groot zeis

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:06

Leuk dat je dit wilt doen! Ik heb er ook ééntje geadopteerd, is nu al 1 kilo aangekomen Maar ik geef ze altijd een mengeling van brokken, dat eten ze liever, zit meer vet in, dat wel, en is evenwichtiger. Ik zou wel opletten met dat pootje, is het geen parasiet? Ik denk dat het zo'n 10 weken is ofzo.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:08

Zou wel even naar de DA gaan, straks heeft ze iets van een infectie op de huid ofzo, maar leuk nijntje hoor!

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 21:24

Maar het is echt gewoon een gezond, zacht velletje. Lijkt gewoon haaruitval van stress geen water en voer.. Kippen kattenomhaar heen.. Maar met dat pootje, dat is gewoon goed hoor ze huppeld gewoon vrolijk rond. Ze is alleen nog er slapjes, van dat ze geen eten had gehad gister avond lag ze op mijn schoot en moest ze zelfs met het koppie opmij leunen.. ZO slapwas ze

Hdekker4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:53

goed werk,we zien ook graag een foto als ze weer opgeknap[t is hoor!

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:57

Hoi,
mooi konijntje, leuk dat je het weer gaat helpen
het lijkt me het beste om haar ook wat calcium te geven en een paar dingen om aan te sterken (kan je bij de dierenarts halen)
ook geven wij onze konijntjes om de 2 maanden een extra vitaminekuur dat kan ook erg gezond zijn voor je konijntje mischien dat het dan ook een vitamine tekort heeft.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:06

Super dat je dit wilt doen hoor
Hele verstandig van je dat je rustig opbouwt met voer. Je kan haar ook elke dag een stukje groente of fruit geven. En heb je ook hooi? Dat is het belangrijkste!
De klitten zou ik er voorzichtig uitkammen, op de huid kun je een speciale berschermings-zalf smeren...
Succes er mee!

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:07

De klitten zijn niet uit te kammen zijn echt gewoon klonten op de huid.. Maar ik denk dat ik haar eerst maar is laat aansterken, wat al goed gaat! Ze huppelt al vrolijk rond, en dan is kijken naar die klitten, omdat beestje nou nog meer stress te geven vind ik ook zielig. En weet je toevallig waar je die beschermings-zalf kan halen en wat het kost en hoe het heet?

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:24

ArabLoverr schreef:
De klitten zijn niet uit te kammen zijn echt gewoon klonten op de huid.. Maar ik denk dat ik haar eerst maar is laat aansterken, wat al goed gaat! Ze huppelt al vrolijk rond, en dan is kijken naar die klitten, omdat beestje nou nog meer stress te geven vind ik ook zielig. En weet je toevallig waar je die beschermings-zalf kan halen en wat het kost en hoe het heet?

Nee, ik weet niet hoe het heet. Ik denk dat je het wel bij de DW of DA kan halen. Prijs € ???
De zalf is om de huid te beschermen, wondjes te genezen en onstekekingen te voorkomen. Als het nu winter was was het ook handig als vetlaagje voor haar, omdat ze kaal is....

Limoen

Re: [Foto] Verwaarloosd konijntje geaddopteerd :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 17:20

Weten jullie een leuke naam? En hoe oud zou ze ongeveer zijn?

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:37

Ik denk een week of 7, wij hebben ons konijntje die geadopteerd is Floortje genoemd, maar weet je of het een mannetje of vrouwtje is?

Sjen

Re: [Foto] Verwaarloosd konijntje geaddopteerd :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:32

Walgelijk als dit de manier is waarop die handelaar de dieren houdt.
Ik denk dat dit konijntje zo'n 9 weken is. Dat pootje ziet er echt niet goed uit. Een konijn van ons heeft een kneuzing in de rug en dat duurt nu al twee maanden om te helen. Als dit gebroken is, waar het wel naar uitziet, moet het gespalkt/gezet worden. Een konijn kan hier niet zomaar mee leven.
Je kunt dit konijn het beste wel veel vitaminen geven, zoals fruit en wortel e.d. Je kunt ook een vitaminenspuit halen bij de da.
Ik zou sowieso het hele konijn bij de da laten behandelen, dit konijn is te ver heen om zelf mee te dokteren.

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:39

Kijk even op www.konijnen.nl, staat heel veel info. Wat ze idd hierboven zeggen, het is wel verstandig ff naar de da te gaan! Je weet maar nooit, er kan best wat aan de hand zijn, wat je niet kunt zien! Op www.konijnen.nl staat ook een knopje voor aanmelden bij de konijnengroep, daar zitten mensen met ontzettend veel kennis over konijnen en kunnen je goed helpen met alles dat je moet weten/doen!

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:14

Ik zal zo ff een foto van mn konijntje maken.. Ziet er al veeel beter uit! Krijgt weer grijs zacht haar en word al ietsjes dikker.. Dat je al die botten niet meer ziet duurt natuurlijk nog wel eventjes maar krijgt al weer een buikje.. En huppeld heel vrolijk rond.. Ik geef hem/haar(zal zo ff kijke wat het is)vaak beetjes zodat ze kan wennen aan eten. Krijgt worteltjes en eten en hooi en gras in het rennetje:P Maar hij/zij is heeeel snel! De eerste dag bij mij was ze heel sloom maar je merkt echt dat '' het' is opgeknapt!

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:16

wat lief dat je der meegenomen heb en voor der zorgt..
ik denk dat ze nog nie zo oud is miss een paar maandjes 4 ofzo..
een naam... ik zou der lucky noemen past er wel n btje bij toch..

veel succes met der..

groetjes

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:18

Ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:41

Maak zo foto.. W8 nog heeeeeel ff..

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 19:28

Jaja ik heb foto's en het is een VROUWTJE!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ? Weten jullie nu ook een naam? Tis dus een vrouwtje..

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:30

wat n lieverd hihi..
zo te zien heeft ze t best naar der zin..

ik blijf bij LUCKY als naam!!

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 19:34

Haha Oke.. Vind je dat ze er beter uit ziet?

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:35

ahh wat een schatje goed dat je haar hebt mee genomen.
Je kan de nagelsknippen dan loopt ze beter.
Ik zal die klitten er wel uithalen want klitten doen namelijk pijn.
En rustig opbouwen met voer.
succes;)

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 19:43

Ze heeft geen klitten meer.. En ja dat rustig opbouwen met voer.. Dat doe ik Ze heeft wel altijd wat hooi liggen maar daar eet zse niet zo veel van