ik wil een Cavia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

ik wil een Cavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 16:51

Maar helaas mag ik er geen.

wie weet er goede/leuke tips om toch aan een cavia te komen? of dat het van me ouders mag?

Steef_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:01

ik mocht vroeger niet paard rijden
en ik was nog redelijk klein haha maar ik legde iedere avond tekeningen op het kussen van mij mama
haha met allemaal tekst van en dan zou je de liefste moeder zijn van de wereld en bla bla bla haha
misschien een tip hahaha

Ketaki

Re: ik wil een Cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:02

willeke16 schreef:
Maar helaas mag ik er geen.

wie weet er goede/leuke tips om toch aan een cavia te komen? of dat het van me ouders mag?

waarom mag het niet dan?
als je ook uitlegt waarom het niet mag, kunnen wij je tips geven

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:23

Ja, de reden is idd ook wel handig

Maar als je geen caaf mag omdat het gewoon niet mag omdat je moeder ze niet leuk vind, kan je haar eens meenemen naar een dierenwinkel waar ze jonge caafjes hebben. Heeft bij mij iig geholpen

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:26

ja, is er misshcien iemand allergisch ofzo? Dat kan een reden zijn en dan kan het gewoon niet, maar als je moeder gewoon geen zin heetf om er wt aan te doen, voeren etc. Dan zeg je gewoon dta je dat allemaal zelf doet Mijn moeder wilde eerst ook niet en nu geeft ze net zo veel om di ebeestjes als ik

I_love_noor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:52

Wahah cavias vind ik echt vreselijk

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:15

als t niet mag omdat ze denkt dat je er niet voor kan zorgen dan kun je natuurlijk voorstellen om op een cavia te passen voor 1 weekje bijvoorbeeld en te laten zien dat je t kan.
Cavia's zijn heel leuk en ik heb er vroeger voor gespaard
elke keer een kwartje voor een karwijtje en uiteindelijk had ik een cavia
(naja dacht ik)
en nu is de hele familie verslaafd;)

maar als ze allergisch is dan kan t gewoon niet:(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:26

Fairytail schreef:
als t niet mag omdat ze denkt dat je er niet voor kan zorgen dan kun je natuurlijk voorstellen om op een cavia te passen voor 1 weekje bijvoorbeeld en te laten zien dat je t kan.
Cavia's zijn heel leuk en ik heb er vroeger voor gespaard
elke keer een kwartje voor een karwijtje en uiteindelijk had ik een cavia
(naja dacht ik)
en nu is de hele familie verslaafd;)

maar als ze allergisch is dan kan t gewoon niet:(

idd.
met een allergie kan het gewoon domweg niet.
daarom vroeg ik ook wat de reden ervan is

CindySarina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:09

Zeg dat ze je altyd begroeten (meestal dan) Wij hadden een buiten hok zo grote met 3 of 2 konijnen en 4 cavia's maar altyd gezellig als we daar naar buiten gingen hoorde je de cavia's helemaal piepen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:13

het zijn inderdaad echte gezelligheids beesten. Denk er wel aan dat het gezeldsschaps dieren zijn en dat ze liever een cavia vriendje erbij hebben.
Als je moeder allergisch is kun je ze misschien idd buiten houden en voorstellen een apparte cavia trui te hebben zodat niet al je kleren onder de haren komen?
succes!

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:42

en toen was de topicstarter in eens weg.
anders had ze allang gereageerd.
maar wij willen dus ook weten waarom het niet mag

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:15

Idd, de redenen zouden wel handig zijn voor ons...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 10:29

nee ben niet weg

de rede is dat me ouders vinden dat ik genoeg huisdieren hebt. En van als we op vakantie gaan dat we dan niemand hebben om er voor te zorgen. WAt dus niet waar is ik heb 2 buurvrouwen die er best voor willen zorgen.. Tenslotte pas ik ook op hun huisdieren als hun op vakantie zijn,

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:33

Hoeveel huisdieren heb je?
Ik vind het trouwens geen goed idee om afhankelijk te zijn van anderen.. Wij hebben nooit een hond gehad en nu wel omdat we niet afhankelijk zijn (Mijn vriend en ik blijven thuis als de rest op vakantie is, voorheen was iedereen op vakantie)

Ja en verder, persoonlijk heb ik het zeuren wel afgeleerd. Vroeger wilde ik een cavia, eerste huisdier en dat kreeg ik ook gewoon, voor mn verjaardag. Maar ik wilde meer huisdieren en kreeg t niet. Toen heb ik maar niet meer gevraagd en inmiddels hadden we 10 cavias gehad, een heleboel hamsters, 8 vogels en nu krijgen we een hond (na eerst zeuren en toen 6 jaar niks ) we hebben nu trouwens nog maar 2 vogels,

En het spijt me wel zolang je bij je ouders woont gelden haar regels denk ik

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:38

ik heb een cavia!!
Afbeelding
hij heet Kuifje, omdat ie een kuif op zn rug heeft

ik had vroeger al een cavia (Pummel ), maar die is toen dood gegaan. en laatste half jaar vond ik het zo stil op me kamer, dus wou ik een cavia, voor de gezelligheid!
me ma vond het best zolang ik alles zelf doe en betaal (komt uiteindelijk niks van hr )!

dus gewoon zegge dat je alles zelf doet, voeren, hok verschonen etc.
owh trouwens je kan het beste bij vriende of kennise vragen of ze nog een oud hok hebben staan, dat bespaard egh zooo veel geld!!
ik heb totaal nog geen 25 euro betaalt voor me cavia met alles dr bij (voer, zaagsel, cavia etc etc)! dus voor t geld hoef je het echt niet te laten
en ook een voordeel hij eet alle restjes groente op! hoeft je ma het niet meer weg te gooien

nou heel veel suc6! het is egh leuk zo'n beestje en hoop voor je dat je er ook 1 mag!

Evelijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:39

Tja.. als het al een hele beestenbende in huis is, snap ik wel dat je ouders dat weleens genoeg vinden. Ook al is een cavia maar een klein beestje het kost toch weer tijd en geld.
Iedereen wil wel eens wat, maar ja zo gaat het nou eenmaal niet. Volgens mij kan je beter gelukkig zijn met alle beestjes die je al wel hebt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:48

tsjah aan de ene kant snap ik je ouders wel, aan de andere kant...ik heb er nogal een handje van om wat ik wil gewoon mee naar huis te nemen! kijk is mam een cavia weet je hoe stoer en hij was gratis zoow en dan had ik weer een beestje erbij! om onze hond hebben mijn broer en ik denk 2 maandjes opmerkingen gemaakt over hoe gezellig een hond wel weer niet zou zijn! we misten het leven een beetje in huis en tsjaah daar kwam een hond en nu heb ik me zinnen weer gezet op een paard erbij maar dat duurt nog wel ff! heb veel eisen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 16:55

het is niet echt een beestenbende hier in huis. ik heb alleen een hond en paard maar me paard staat op de manege,

En ik kan gratis of voor heel weinig aan een hok komen. En tja heb ook al gezegt dat ik het zelf wil betalen maar dat mag niet. Ik denk dat ik maar erbij moet neer leggen

maar bedenkt voor de tips

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:57

ik kan me voorstellen dat je ouders niet toestemmen aangezien de sorg van een paard veel tijd kost mijn ouders hebben dat ook gezegt toen ik een eigenpaard wou en ook een hond en cavias heb.
als je het toch wil neem er dan 2 die hebben minder aandacht nodig dan eentje alleen want ze hebben dan elkaar of bewijs dat je het kan door een leen of opas cavia te nemen:)