Help! Nest met eitjes gevonden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brookers

Help! Nest met eitjes gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:47

Ojeee, probleempje!
Ik ben zomaar mama geworden van 2 eitjes :p haha

Vanmiddag ging mijn vader een boompje omzagen, en daar zat een nestje in, hadden we niet gezien!
Dusja, toen zaten we met t nest, ergens anders neerleggen was geen optie, veel katten in de buurt etc.

Dus, nu zit ik hier achter de comouter, met een nestje met 2 eitjes er in onder een lamp..

Afbeelding
dit zijn de dus, het zijn bijna 100% zeker mereleitjes.. als ik goed gegoogeld heb haha

Maar.. wat nu!

Ik weet niet of het verstandig is om ze te houden, ik heb al een vogelopvang gemaild voor raad, maar nog niks terug.
Weet niet of ik ze naar hen toe kan brengen, en de eitjes weggooien kan ik niet voer mn hart verkrijgen..

Ik ken wel iemand die 2 merels heeft opgevoed..

wat zouden jullie doen? of heeft er iemand ervaring?

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:49

Denk dat je beter even de vogelopvang of desnoods dierenarts kunt bellen wat je met die eitjes moet doen. Misschien hebben ze tips over het warmhouden of zeggen ze dat het een hopeloze zaak is, hoef jij je er ook niet druk om te maken.. Zou in ieder geval niet wachten tot je mail terug hebt, ik denk niet dat de eitjes het zo lang gaan overleven als ze niet de goeie warmte hebben

Pluttersput

Re: Help! Nest met eitjes gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:50

Ik denk niet dat die eitjes nog uitkomen. IK denk dat het veels te koud is. Als ze uitkomen, moet je ze voeren. Je moet ze neit zelf laten eten, want dat kunnen ze niet. En dan als de sodemieter toch maar de dierenambulance bellen. Dat ze ze maar komen halen. Wat ik nu gaat zeggen klinkt misschien crux, maar je kan ze beter laten doodgaan. Gewoon lampje uit. Anders hebben ze maar een mini kans van slagen.. Maar meot je zelf maar kijken
Groetjes, mij

Madelen

Re:

Ik zou de vogelopvang bellen. Misschien hebben die ‘pleegouders’, oid. De arme vogeltjes zullen toch ooit moeten leren vliegen...

Schimmelig

Re:

Straks heb je inderdaad gekookte eitjes

Brookers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:52

Hahaha, dan moet ik nog peper en zou gaan halen
agos, wat zielig!!

Als ik niet morgen reactie krijg, ga ik rondbellen..

maar lampje uitdoen.. ik durf t gewoon niet.. wat stom eigenlijk.. maar vind t toch sneu

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:56

Je kunt de eieren even doorlichten om te zien of ze al lang bebroed zijn en of het kuiken wat er in zou kunnen zitten dus al bijna volgroeid is of dat het eigenlijk nog niks is...
Dan is het makkelijker om het lampje uit te doen.
Zaten er echt maar 2 eieren in het nest? Er zijn er geen gevallen met omzegen? Want een merel legt meer eieren in een nest voordat ze gaat broeden. Je hebt grote kans dat dit een nest is wat gewoon nog niet af was en dat er dus ook niet gebroed is op de eieren.
Mijn moeder heeft een vogelopvang...

Brookers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:58

Er lagen 4 eieren in, maar 2 waren dr net gebroken

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:59

aha... ok heb je gezien wat er in die eieren heeft gezeten? Alleen maar drap? Of ook iets roze-vogelachtigs? Dan weet je namelijk hoe ver die andere eieren zijn...

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:00

Gewoon onder de lamp zullen ze niet uit komen.
Ze moeten een bepaalde tempratuur hebben en houden. Ik weet dat dit bij eenden eieren 37 graden is. ( ik heb zelf ook 2 eendjes uit gebroed onder de lamp) Maar hoe warm het bij een meerel moet zijn weet ik niet. ( nog even verder googlen misschien?)

Ik wens je heel veel suc6 met de eitjes maar ik geef je weinig kans . En zelfs al zouden ze uit komen hou er dan rekening mee dat ze dag en nacht eten nodig zullen hebben. Er zit heel veel werk in.

Ik denk idd ook dat er niks in zit om dat te zien kun je het makkelijkste van papier een koker vouwen en de enen kant om de lamp houden en dan de licht straal dooer de eieren heel laten schijnen zijn ze zwart aan de binnen kan kun je het broberen en al ze gewoon door schijnen kan je ze beter weg gooien of opeten.

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:40

Als ze nog helemaal ei zijn en geen vogel kun je ze gerust naar de vogelopvang brengen om uit te broeden.. Onze kippen hebben beiden ruim 1,5 week in de koelkast gelegen voordat we bedachten dat we wel kuikens wilden, waren kerngezond

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:49

Maar als ze al bebroed geweest zijn (dat waren die kippen eieren waarschijnlijk nog niet) en er dus al iets levends in aan het groeien geweest is, dat langere tijd koud geweest is, is de kans groot dat dat gewoon dood gegaan is...

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:50

rommie schreef:
Als ze nog helemaal ei zijn en geen vogel kun je ze gerust naar de vogelopvang brengen om uit te broeden.. Onze kippen hebben beiden ruim 1,5 week in de koelkast gelegen voordat we bedachten dat we wel kuikens wilden, waren kerngezond

Ja als ze alleen maar kouwd zijn geweest kan het idd wel maar als ze al een tijdje zijn bebroed en ze worden daarna weer kouwd dan zijn ze wel dood en heeft het geen nut ze weer proberen uit te broeden.

haha Nickeltje je bent me net voor

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:45

wat ik wel weet is dat je de eieren regelmatig even moet omdraaien, anders zakken de jongen naar 1 kant of zoiets..

onder een lamp kan wel hoor, mits de temperatuur dan goed is komen ze wel uit...

houd ze even voor het licht dan kun je vrij goed zien of er echt wel wat inzit..

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:07

Nickeltje schreef:
Maar als ze al bebroed geweest zijn (dat waren die kippen eieren waarschijnlijk nog niet) en er dus al iets levends in aan het groeien geweest is, dat langere tijd koud geweest is, is de kans groot dat dat gewoon dood gegaan is...

Ja weet ik! Daarom zei ik ook dat het kan als ze nog helemaal ei zijn en geen vogel

Brookers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:18

Ze zijn denk ik niet koud geweest, omdat t nest er niet oud uitzag, en ik ze vrij snel onder de lamp heb gelegd toen ik t nestje vond.. Als er dus leven in zit is t niet doodgegaan door de kou.. maar ik vraag me af of dit zin heeft wat ik doe.. ik zie t wel voorlopig laat ik ze wel onder de lamp liggen