Wie heeft ervaring met: sterillisatie... doodeng...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Wie heeft ervaring met: sterillisatie... doodeng...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 13:40

Mijn fretjes moeten geopereerd worden... Ik heb ze twee jaar lang met de prikpil loops vrij gehouden (moet bij fretten). Maar nu heeft er eentje een klein tumorachtig bultje . En dat schijnt een bijwerking te zijn van de prikpil helaas. Dus nu laat ik ze toch steriliseren en gelijk dat bultje weghalen.
Ik vind het doodeng mijn beestjes onder narcose en geopereerd. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn ze erg suf daarna? Hebben ze veel pijn?
Ik ben zelf verpleegkundige maar als er iets is met mijn beestjes... verschrikkelijk...

Dit zijn ze:
Afbeelding
Afbeelding

De lichte heeft het tumortje, waarschijnlijk een melkkliertumor... Eergister had die nog niks, ik kijk ze altijd na, en ineens gister een knobbeltje.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:44

MIjn beide katten zijn gesteriliceerd. Kan niet zoveel kwaad hoor! Voor de DA is dit zo'n routine klus die eigenlijk altijd wel goed gaat. Bij mij waren de katten 2 a 3 dagen een beetje af maar daarna ging het al een stuk beter!

Toverbal

Re: Wie heeft ervaring met: sterillisatie... doodeng...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:46

Mijn hond heeft vorig weekend een pup gekregen met een keizersnee en toen hebben ze gelijk de baarmoeder eruit gehaald.

Ze gaf niet echt aan dat ze pijn had, maar ze had natuurlijk genoeg afleiding van de pup.

Ik heb helaas geen ervaring met fretten.

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:52

Is zo´n beetje hetzelfde als met katten hoor, alleen stinken die fretten wat meer.
Heb stage gelopen bij een DA.
Ze krijgen vaak een pijnstillertje ingespoten dus qua pijn zal het wel meevallen, misschien krijg je zelfs nog wat mee dat is per DA verschillend.
Ze zijn even lekker suf na de narcose en moeten lekker warm worden gehouden maar meestal lopen ze vrij snel weer rond alsof niets is gebeurt.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:53

je hoeft niet bang te zijn hoor. Het gaat vrij snel(heb er met stage bij gestaan) En ze komen bij de DA al bij tegen de tijd dat ze wat fitter zijn mag jij ze pas halen en meestal zijn ze dan wel blij je te zien;)
althans mijn cavia was ineen keer wakker:D
veel succes

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:00

Onze twee poezen zijn ook gesteriliseerd en het is beide gevallen helemaal goed gegaan. Geen nare bijwerkingen of zoiets.

Weet alleen niet of het bij fretten ook zo gaat, denk haast van wel.

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:13

Ik heb wel eens de sterlisatie van een fred gezien, het is gewoon een routine ingreep, deze fred had ook geen bijwerkingen van de narcose en was ook weer heel snel bij gekomen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:28

Zo te horen aan de reacties komt het helemaal goed met die fretten van jou, Anna!
Maak je dus maar geen zorgen hoor.

Boesboes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:37

onze hond sis gesteriliseerd.. maar eerst zijn ze een beetje suf maar na 2 a 3 dagen gaat het stukke beter met ze