help onze poes maakt ons knettergek.....snik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

help onze poes maakt ons knettergek.....snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:49

Hoi hoi
we hebben een heele mooie lieve poes.
Ze is altijd al erg moeilijk opvoedbaar geweest, verschillende theorieën op haar losgelaten, en het ene en ander heeft wel geholpen.
we spelen heel veel met haar en nu weet ze ongeveer wat wel/niet mag.

Het probleem is: ze houdt ons al 4 weken 's nachts wakker....
Krabben aan de deur, tot ze een ons weegt.
Ze begint meestal z tussen 3 en 4 en houdt pas op als we opstaan.
We hebben al alles geprobeerd, tot negeren toe, maar geloof me het werkt je echt op je wekker als je de dag erna vroeg op moet, voor de klas moet gaan staan en wakker moet zijn....
Ik heb al eens eerder een topic hierover gehad.
Ze krijgt haar aandacht, genoeg voer, ze gaat bij ons achterom naar buiten (wel nooit weg).
We zijn een beetje aan het einde van onze theorieén haha, het enige wat ik me nog kan bedenken is dat ze haar nagels te lang heeft en die op die manier korter wil krijgen haha zeg ook maar wat. WIE KAN MIJ/ONS HELPEN.....WE WILLEN SLAAAAAPEN.
over 4 weekjes komt de pup dus dan moeten we een beetje fit zijn hahaha
Laatst bijgewerkt door ikke24 op 09-05-06 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:52

Tapijt op de deur plakken en lekker laten krabben. VOORAL NIET naar haar toe gaan!!! Dat is namelijk het enige wat ze wil. En als je er dan echt gek van word, maar beneden gaan, heel boos tegen der doen (hard en laag praten) bij de nekvel grijpen en buiten zetten.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:53

ja maar dat houdt ons nog wakker dan.....hahaha ze heeft een eigen speelkamer, ze heeft een grote krabpaal, heel veel speelgoed een 2 pers bed hahah

We wonen ge;lijkvloers en haar kamer is naast de onze....

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:07

Onze kitten begint altijd te miauwen als wij gaan slapen en gaat ons lastig vallen.

Nu hebben wij hem in zijn kooi (zo'n reismand geval) gestopt en daar een handdoek overheen gelegd (zodat het donker is) en hij is gewoon stil. En valt in slaap en in de ochtend mag hij er weer uit. Hij weet nu heel goed dat als wij gaan slapen hij erin moet en in de ochtend er weer uit moet.

Ook als hij aan het klieren is en een 'time out' moet hebben (tja heel kinderlijk maar hij moet gewoon rustig worden) dan doen we hem er ook in en de handdoek erover.
Misschien dat je zo iets moet proberen.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:15

maar is dat niet zielig dan?
Ik heb zoiets ook en ik heb haar er wel eens ingezet en dan is ze inderdaad rustig, maar een hele nacht durf ik niet zo goed aan eigenlijk... wat als ze dorst heeft en honger krijgt of moet poepen of plassen?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:18

Kleine kattenbak erbij zetten, dito voer- en drinkbak. Water moet ie gewoon hebben, zowiezo. Je hebt voor op shows van die kleine kattenbakjes en voerbakjes die je in de tralies kunt hangen. Dat past gemakkelijk in een hokje van 50cm x 50cm, dus in een bench ook. Overigens heeft mijn poes 3 maanden opgesloten gezeten in een bench vanwege een gebroken bekken...

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:21

ja maar wij hebben niet zo'n grote bench, ze past er wel in, maar dan geen drinken meer, eten of ee kattenbakje haha

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:25

En als je de deur gewoon open laat? Onze kat slaapt meestal op t voeteneind van t bed bij mn zusje.
Weet je ook waaróm ze zo krabt? Wil ze eten of naar buiten? Of gewoon bij je liggen? Misschien is ze gewoon bang in dr eentje?

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:26

ikke24 schreef:
maar is dat niet zielig dan?
Ik heb zoiets ook en ik heb haar er wel eens ingezet en dan is ze inderdaad rustig, maar een hele nacht durf ik niet zo goed aan eigenlijk... wat als ze dorst heeft en honger krijgt of moet poepen of plassen?

Uhm, het is niet zielig en onze kat zit er alleen maar in 's nachts en als hij vervelend word. Drinken of eten kan hij wel doen als hij eruit is. Heel erg simpel.

Poepen of plassen mag meneer doen in de ochtend, of als hij weer uit zijn kooi is. Hij kan het best ophouden de hele nacht. Meestal gaat hij ook eerst op de kattenbak voordat hij zijn kooi in gaat.

Hij vind het overigens helemaal niet erg in zijn kooitje (nu we er een schapenvachtje in gelegd hebben)

Goof

Re: help onze poes maakt ons knettergek.....snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:28

Kattenschrik kopen bij Intratuin, hele deur mee inspuiten en ze blijft geheid uit de buurt. Werkt in ieder geval perfect bij mijn katten.
Blijven herhalen om de zoveel tijd, want het werkt langzaam uit.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:37

MysticTinker schreef:
En als je de deur gewoon open laat? Onze kat slaapt meestal op t voeteneind van t bed bij mn zusje.
Weet je ook waaróm ze zo krabt? Wil ze eten of naar buiten? Of gewoon bij je liggen? Misschien is ze gewoon bang in dr eentje?

haha alles staat op haar kamer, dus ze heeft niks nodig, dit is gedrag van de laatste tijd, dus bang om aleen te zijn is het ook niet.....Als we haar rond laten lopen gaat ze sowieso kattekwaad uithalen...en dan erbij als ze op de slaapkamer komt, krabt ze onze ogen eruit of gaat ons aanvallen als we onder de deken bewegen...dus dat is geen optie. we gaan de bench uitproberen vannacht :S

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:20

hoe gaat t met de hechtingen?? heb je haar nog een kapje omgedaan? (ben wel benieuwd nav je vorige topic!)

over het krabben: onze katten doen dat ook als ze de kans krijgen maar wij slapen boven en de katten zitten elke nacht (en overdag als we werken) in de woonkamer met de deur dicht, dus dan heb je er geen last van he.

kun je de kat niet ergens op een kamer zetten met de deur dicht??

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 21:23

nee overal hoor je het helaas.....

Ze heeft nu de nachten als we niet bij haar zijn haar kapje nog om. Verder gaat het zoals je leest weer goed met haar hahahaha.
Ze krijgt nog iedere dag lekker vleesmet een tabletje van de DA maar die zijn over 3 dagen op en dan gaan we ook zonder kapje proberen...........

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:27

gelukkig maar, dat ze er goed van is opgeknapt. Maar wat lastig dat je het overal hoort!! kun je ze niet op een kamer zetten (met kattebak en water) en dan de deur dempen door een matras ofzo? (ik verzin maar wat, zou het anders ook niet weten)

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:29

Jeetje wat lastig.
Onze katten doen dat niet, wat de jongste doet, is zodra ze de wekker hoort, gaat ze mauwen bij de deur. Maar dan wil ze gewoon knuffelen.

Ik heb eens een tip gelezen, dat je de stofzuiger tegen de deur moet zetten, met de stekker in het stopcontact. Zodra de kat begint te krabben enzo, druk je op de knop van de stofzuiger. Dan schrikt ze. En zo de hele tijd doen. Het zal je misschien een paar slapeloze nachten geven, maar wie weet helpt het.
Ik heb het niet geprobeerd, mijn katten doen het niet.

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:31

wij hebben thuis ook een bench
het is echt zijn thuis. als hij bang is gaat hij erheen, als hij moe is, enz.
het deurtje is open dus hij mag zelf weten wat hij doet.
En s'avonds is het gewoon 'ga plaats' hondje gaat meteen slapen en het deurtje gaat op slot.
En soms als hij straf heeft of we even genoeg van hem hebben zetten we hem ook gewoon 'plaats'.
Het is wel een hond, he maar wel een cairn terrier.
Dat zijn nogal gestoorde energieke beesten, misschien te vergelijken met
jouw kat?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 21:49

Ja onze bench is niet echt groot....ze kan er wel in draaien, maar niet in lopen..... Toch ga ik het eens proberen, ik bedoel als ze echt hysterisch wordt zullen we het toch wel horen, niet?

Heb er geen goed gevoel bij, maar vannacht wil ik even egoïstisch zijn en zelf kunnen slapen

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:53

hoelang heeft je kat die kap om? en heeft ze die ook 's avonds om als jullie gaan slapen?
Anders zou dat evt. de rede kunnen zijn dat ze rond 3/4 uur wakker word en denk 'nu wil ik dat ding van mijn kop'.
anders zou ik het niet weten

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 21:56

hahha nee, dit gedrag vertoont ze al langer, het wordt alleen steeds vroeger.
De kap heeft ze nu bijna een weekje om, maar alleen 's nachts als we er niet bij zijn en soms overdag...Mar ze vind het niet erg, ze laat em zich goed omdoen en ze stoort zich er niet aan (onbegrijpelijk vind ik ook)

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:07

misschien is het wel 'gewoon' puberen, en moet je er ff doorheen.. als je nooit reageert op haar geklaag (want dat probeert ze natuurlijk uit) moet het denk ik vanzelf minder worden. Kinderen hebben toch ook zo'n fase waarin je het gedrag moet negeren?

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:20

Ja negeren doen we....ik slaap zelfs al met ordopjes in, maar als mijn vriend dat ook doet, haha horen we de wekker niet
Dus....we lopen echt op onze wenkbrauwen, vandaar ik hoopte dat iemand een oplossing wist, we hebben 2 goede tips gekregen die we nog niet geprobeerd hebben, dus die gaan we zeker proberen!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:21

Een kat zonder water een uur of 8 opsluiten in een bench vind ik wel zielig, vooral met deze tempraturen. Als ik zie wat die van mij drinken...

Bij die van mij heeft een keer goed boos worden geholpen, maar die zitten vnl bij de deur te wachten om geaaid te worden zodra ik de deur open doe. Af en toe beginnen ze te mauwen als ze ons horen praten De enkele keer dat er gekrabt wordt helpt een boze opmerking.

Kirs_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:25

Ik denk ook dat je het beste een bench (reismand) met een wat grotere oppervlakte moet aanschaffen als dit echt een probleem blijft en haar vervolgens gewoon inderdaad zodra jullie naar bed gaan erin en zodra je wakker word eruit.. dit hebben wij overigens ook met de hond gehad en daarna nooit meer gedonder gehad ermee. mijn oma heeft ook dezelfde theorie voorgesteld en zij heeft er 3 en al heel haar leven katten en moeilijkheden gehad.. en het werk gewoon het beste..ze moeten weten wat wel en niet mag en dat is hetzelfde bij kinderen,hinden, paarden..elke dier hoort te luisteren naar de baas en en niet andersom.

Ik zou zeggen probeer het eens en hou er inderdaag een drinkbakje in en evt een voerbakje en een kussentje waar z eop kan liggen en neem je een bench kan er zelfs nog een kattenbakje in.

veel succes ermee