Heel slecht nieuws voor mijn katje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Heel slecht nieuws voor mijn katje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 14:14

Gisteren:
Mijn kat Silvester was van Donderdag tot Zaterdag weg. Hij kwam niet meer thuis en we werden aan wat ongerust! Me moeder ging me Zondag morgen naar de paarden brengen en toen ze terug kwam zag ze Silvester in de bosjes liggen(we hadden daar al geroepen en wel hadden al de dierenambulanes gebelt). Hij was erg zwak en had zeer aan zijn achter pootjes en hij drook niks en at ook niks. Plassen en poepen deed hij ook niet maar hij probeerde het wel! We dachten we wachten het nog maar even af en als het slechter gaat dan gaan we wel naar de dierenarts. Me moeder en ik konde het niet meer aanzien hoe slecht hij was en we gingen maar naar de dierenarts. De dierenarts ging overaf even voelen en hij denk dat zijn heupje uit de kom is of een botbreuk in zit. We weten niet hoe het is gebeurt maar de dierenarts denk dat hij is overgereden. Nu is hij aan de pijnstillers en morgen worden er foto's gemaakt onder nacose. Mischien wordt hij dan ook meteen geopeert.

Vandaag:
Ik ging gewoon naar school en we hadden groenvoorziening. Me moeder was met de kat naar de dierenarts gegaan en ik was in de schooltuin leren hoe je een boom moet planten. Het ging heel goed en die man zei: Debbie telefoon voor je! Hij had zijn mobiel mee. Hij zei je moeder.. Ik dacht dat het een grapje was want het is een grappemaker. Hij zei nee echt hier. En het was me moeder echt! Ze zei dat Silvester ingeslapen moet worden want hij heeft een gebroken brek(ken). Ik schrok me eigen dood en ik moest naar school. Daar stond mijn moeder en een vriendin van mij ging mee! Ik was helemaal overstuurt maar toen gingen me naar de dierenarts zodat me moeder en ik afscheid konde nemen. Hij was nog in nacose maar het was beter om hem zo te laten anders werd hij zo ziek en misselijk. Het was heel zielig hem zo te zien liggen. Gelukkig had ik thuis nog foto's van hem gemaakt! De dierenarts gaf hem een spuitje en langzaam ademde hij langzamer. Toen hij overleden was had ik gevraagt of ik hem mocht begraven in de tuin en dat mocht (eigenlijk mag dat niet!). Ik had ook nog gevraagt of ik de rungetfoto's (hoe je het ook schijft) mee mocht nemen en dat mocht gelukkig!
Nu ligt Silvester in de tuin maar me vader wil hem ook nog even zien! Me moeder wou me niet meer naar school brengen omdat ik zo overstuurt was..
Dit was onze 2de kat! Maar ik wil er graag weer 1 en we geven de moet niet op om weer voor een katje te zorgen! Nartuurlijk willen me moeder en ik weer een zwart/witte kat maar dan nu een vrouwje die loop mischien niet zo snel weg!

Silvester is 1.5 jaar geworden!
Mis je nu al super erg!!
Ik hou van je voor altijd!!!!

Sorry maar ik moest even het verhaal kwijt!!

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:17

Niet leuk Ken 't helaas maar al te goed...

Ik weet niet waar je woont/hoe je woont, misschien een ideetje om de volgende poes binnen te houden, eventueel met een ren in de tuin ofzo?

Sterkte ermee!

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:18

ja veel sterkte ik ken het ook en is niet leuk!!!

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:19

Ach goss, wat erg meid! Ik heb het gelukkig zelf nog nooit mee gemaakt met mijn poezen, die gaan alleen onder toezicht naar buiten.

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je snel weer een andere kat of poes kan vinden!!

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:21

Sterkte, het is heel vervelend om je huisdier te verliezen en helemaal als ze nog zo jong zijn.

Zelf heb ik ook 1 kater en mijn ervaring is toch dat hij ver weg loopt (ook na de castratie) hij komt elke dag weer terug maar de kans op een ongeluk is groter.

Ik hoop voor jullie dat jullie weer een leuke poes mogen vinden.

debsoleino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 14:23

Dank jullie wel!
Ik wil nu wel een vrouwje! We hebben hiervoor 2 mannetjes gehad! Me moeder en ik zijn ook vanplan voortaan onder toezicht naar buiten te gaan of allen in de tuin rennen. (niet dat we zo een grote tuin hebben) Of aan een lijnje!

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:34

Wij hadden ook een zwarte kat, die is toen geraakt door waarschijnlijk een scooter, zijn achterpootje lag open. Hij was nog wel naar huis gekomen. We zijn toen met hem naar de DA gegaan in de veronderstelling dat in het ergste geval zijn achterpootje geamputeerd moest worden. Er zijn toen röntgenfoto's gemaakt waarop bleek dat ook zijn rug was gebroken. We konden nog met hem naar Utrecht, maar dan werd hij iig incontinent en het was niet zeker of het wel kon. We hebben hem toen laten inslapen. Maar hij was wel met een gebroken rug nog naar huis gekomen...
De andere katten bij ons gaan nog gewoon naar buiten, wij vinden dat ze gewoon kat moeten kunnen zijn, lekker muizen vangen etc.

debsoleino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:37

Ja dat is ook wel weer zo!
Maar als je al 2katten ben verloren ben je er wel even voorzichtig erop!

laurien_u

Re: Heel slecht nieuws voor mijn katje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:46

Vind het ten eerste echt heel zielig voor je! Heb nu ook al 2 keer meegemaakt! Alleen niet zo erg als jou.

De 1e keer hadden we een vrouwtjes kat, ze was al 17 jaar! Haar ogen en longen waren niet helemaal goed meer. Op een dag liet ik haar naar buiten, maar ze kwam niet meer terug!!
Wij zoeken en zoeken, want ze liep meestal niet zo heel ver weg. We vonden haar in de bosjes in onze voortuin. Dood!
We hebben haar daar ook op die plek begraven.

De 2e keer is het gelukkig goed afgelopen. We wonen in een dorp, maar een straat verder op zijn ze niet zo gek van katten! Onze kat Silvester (hoe toevallig) was al een paar dagen niet meer thuisgekomen! wat normaal nooit voorkomt! Hij was nog heel jong, ik denk 1 a 2 jaar (ik zelf ook nog wel ) Ik lag op bed te huilen, omdat ik hem zo miste! Hij was altijd mijn beste vriendje! Opeens kwam mijn zus heel vrolijk boven; Silvester is terug! Hij had niks, alleen beetje vies en heeel hongerig!
Hij heeft waarschijnlijk een paar dagen ergens vast gezeten. Misschien door buren (??!!)

Veel sterkte ermee! Ik raad je ook echt een nieuwe kat aan! Heeft bij mij iig heel erg geholpen met het verlies

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:47

Aah meid toch.
Sterkte

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 08:11

laurien_u schreef:
Vind het ten eerste echt heel zielig voor je! Heb nu ook al 2 keer meegemaakt! Alleen niet zo erg als jou.

De 1e keer hadden we een vrouwtjes kat, ze was al 17 jaar! Haar ogen en longen waren niet helemaal goed meer. Op een dag liet ik haar naar buiten, maar ze kwam niet meer terug!!
Wij zoeken en zoeken, want ze liep meestal niet zo heel ver weg. We vonden haar in de bosjes in onze voortuin. Dood!
We hebben haar daar ook op die plek begraven.

De 2e keer is het gelukkig goed afgelopen. We wonen in een dorp, maar een straat verder op zijn ze niet zo gek van katten! Onze kat Silvester (hoe toevallig) was al een paar dagen niet meer thuisgekomen! wat normaal nooit voorkomt! Hij was nog heel jong, ik denk 1 a 2 jaar (ik zelf ook nog wel ) Ik lag op bed te huilen, omdat ik hem zo miste! Hij was altijd mijn beste vriendje! Opeens kwam mijn zus heel vrolijk boven; Silvester is terug! Hij had niks, alleen beetje vies en heeel hongerig!
Hij heeft waarschijnlijk een paar dagen ergens vast gezeten. Misschien door buren (??!!)

Veel sterkte ermee! Ik raad je ook echt een nieuwe kat aan! Heeft bij mij iig heel erg geholpen met het verlies

Dat verhaal komt me erg bekent voor maar bij ons is het anders afgelopen!

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:40

Heel veel sterkte met het verlies.
Ik laat mijn kat ook gewoon naar buiten maar hij blijft in de tui. Ik ben ook al ongerust als ie 1 nacht wegblijft en ben ik bang dat hem iets is over komen. Maar mischien kan je een kattenren plaatsen en ik ken mensen die hun kat uitlaten zoals een hond.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:12

Ten eerste heel veel sterkte, ook ik ken dit.
Nu heb ik mijn tuin afgezet met schrikdraad (afgetapt van de paarden) en blijven alle katten (momenteel 10- waarvan 3 opvang voor het asiel) lekker binnen het hek !
Er loopt een aanbieding voor schrikdraadapparaten bij Kranenbroek, daar kosten ze nu 29euro !

GMVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:12

Sterkte!

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:14

Wat naar! gecondoleerd

Llewella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:22

Ach gos, heel veel sterkte gewenst!!!

Dat was dan een nare breuk! Want Mijn tonietje had ook zijn bekken gebroken, op 2 plaatsen, en dat is met enkel hokrust en pijnstillers, veel liefde en aandacht genezen.

Sommige katten maken gewoon brokken, mijn tonietje is brokkenpiloot eerste klas; hij heeft nu al 3 keer iets ergs gehad zoals de bekkenbreuk.

Ik ben ook al 2 katten verloren aan een auto.

Maar mijn katten gaan gewoon naar buiten. Nu we ook een mooie tuin hebben blijven ze dichter bij huis aangezien ze hun eigen territorium hebben.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:29

Dank jullie wel allemaal!
Ik zal nog een foto plaatsen waar je kan zien dat de pijn uit ze ogen komen!!
Echt heel zielig!

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:31

heel veel sterkte met je verlies van je kat

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:32

echt zielig dit... sterkte
1 van de jonkies van onze kat was ook aangereden... ze heeft wel 4 dagen naar hm gezocht...
was zo zielig

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:37

Afbeelding
Zo lag hij de hele dag!

Afbeelding
Die oogjes! Die pijn zie ik er vanaaf komen!!

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:03

heel erg veel sterkte, ik weet hoe het is om je kat te verliezen! Mn eerste kwam onder de trein, en de 2e werd aangereden

Op de foto's ziet hij er inderdaad echt uit alsof hij veel pijn heeft