Zwangere poes, wanneer bevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Zwangere poes, wanneer bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 11:23

Onze Rossi is héél dik, ligt de hele tijd, maar dat duurt al 1,5 dag. We hebben een speciaal plekje voor haar ingericht, maar ze wil niet in die mand. Ze is erg rusteloos. Ik vraag me af of ik naar de dierenarts toe moet?
Weet iemand hoe het gaat wanneer een kat moet bevallen??

Ashkerlon

Re: Zwangere poes, wanneer bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:39

Hey

Toen mijn kat moest bevallen moest ze ook niets weten van een mandje met zachte kussens. Ze kroop gewoon in de bak met oud papier, leek haar best wel gezellig

Een kat zal meestal zelf wel ergens een nestje zoeken die naar haar zin is. Meestal is dat op de meest rustige, warme en afgezonderde plaats. Dus hou je linnenkast dicht.
En je moet je pas zorgen beginnen maken dat de bevalling begint als ze constant zit te likken tussen haar achterpoten. Tot dan zal ze gewoon wat lastig doen en misschien constant zitten miauwen.

Stybba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:30

Als het echt te lang duurt misschien de dierenarts erbij? Misschien ligt er wel 1 in de sluitsligging (of hoe heet dat?) en kan hij en de rest er niet uit.

Toen die van ons moest bevallen (van wel 2 kittens ) had ze t mandje op de verwarming uitgekozen als plekje om te bevallen, midden in de nacht toen iedereen naar bed was...

MissStynk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:49

Met die van mij gaat het ook niet heel lang meer duren en je merkt dat ze echt steeds aan het zoeken is naar een geschikt nest voor haar kittens. Meestal moet je je niet te veel zorgen maken hoor ze bevallen meestal 's nachts als het rustig en veilig is.

Wanneer de poes inderdaad de hele tijd ligt te likken en naar haar buik aan het kijken is kun je een DA raadplegen, maar meestal doet de natuur zijn werk wel hoor en vind je ze op de meest vreemde plekken in huis..