dit geloof je toch zeker niet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

dit geloof je toch zeker niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:07

naja dat heb ik weer hoor
ik ging met men broer even mensen opzoeken , waar wij wel eens gezellig bij zitten
dus wij hun opzoeken en we konden ze niet vinden zie ik weer allemaal vogels (7 maar liefst roeken) om een jong haasje heen rennen !!!
dus ik vlieg dat stuk land in en pluk dat baby haasje er weg !
en neem het mee naar huis en probeer het maar WEER in leven te houden haha, en bij de vorige is dat gelukt !!voor mijn andere haasje had ik dit topic dus als je even wilt kijken
viewtopic.php?f=73&t=577000&hilit=
Die loopt nu weer lekker in het wild , hopen dat deze over een paar weken ook weer lekker vrij kan zijn!!

Maar wat nou het leuke is van dit verhaal ik had voor 6 weken (ongeveer) terug ook al een haasje gevonden en opgevoed samen met men ouders ! en die hadden we vanmiddag uitgezet om 4 uur !! en nu om bijna 7 uur heb ik er weer 1 !!!! dus vandaar de titel hier even wat foto's van hem/haar
het heeft een bloedneusje maar dat komt wel weer goed
en ik ben weer helemaal verlieft hoor
Afbeelding
Dat is em dus
Afbeelding
Echt een lekker beestje he
Afbeelding
En hier zie je het neusje wel een beetje zielig he

Nou wie weet een leuke naam de vorige heette nikey

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:10

wat ontiegelijk lief zeg, en wat bijzonder dat je dat nu al twee keer tegenkomt?!
super dat het bij de vorige gelukt is, meestal zeggen mensen toch van je moet de natuur zijn gang laten gaan, en zo'n diertje gaat in gevangenschap toch dood, maar jij bewijst nu ff het tegenovergestelde!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:10

adidasje

Wat een dropje zeg

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:12

loveblacky schreef:
wat ontiegelijk lief zeg, en wat bijzonder dat je dat nu al twee keer tegenkomt?!
super dat het bij de vorige gelukt is, meestal zeggen mensen toch van je moet de natuur zijn gang laten gaan, en zo'n diertje gaat in gevangenschap toch dood, maar jij bewijst nu ff het tegenovergestelde!

yeah ik ben er trots op maja deze is wel wat zwakker dan die andere vfoor mijn gevoel dus ik hoop ZO dat ie hjet red !! we doen ons best dit worden weer een paar slapeloze nachten !

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:16

succes ermee!

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:21

@loveblacky: volwassen hazen in gevangenschap gaan dood, zelfs als je ze zelf grootgebracht hebt. Ik weet dit omdat mijn moeder een vogelasiel heeft en daaromheen ook andere dieren opvangt en grootbrengt, waaronder dus ook jonge hazen. Als je te lang wacht met uitzetten, kan het al mis gaan en liggen ze van de ene op de andere dag dood. Heel triest.

@Nickiej: als je tips nodig hebt, laat me dat dan weten... Ik weet niet wat voor voeding je nu gebruikt? Veel succes in elk geval!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:23

o? van de stress dan ofzo?

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:25

Ik weet niet precies waarom. Ik denk dat het bij dit dier een wet van de natuur is dat het dier niet in gevangenschap kan en wil leven. De romeinen hebben het vroeger al geprobeerd. Konijnen houden en fokken lukte wel, hazen waren onmogelijk te houden, zelfs niet in een doorsnee formaat achtertuin....

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:27

oke, weer wat geleerd
tof dat je TS advies kan geven, ik hoop dat het haasje het red!

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:29

Aaah wat een schatje .
Hopleijk komt het allemaal goed met em.

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:32

Nickeltje schreef:
@loveblacky: volwassen hazen in gevangenschap gaan dood, zelfs als je ze zelf grootgebracht hebt. Ik weet dit omdat mijn moeder een vogelasiel heeft en daaromheen ook andere dieren opvangt en grootbrengt, waaronder dus ook jonge hazen. Als je te lang wacht met uitzetten, kan het al mis gaan en liggen ze van de ene op de andere dag dood. Heel triest.

@Nickiej: als je tips nodig hebt, laat me dat dan weten... Ik weet niet wat voor voeding je nu gebruikt? Veel succes in elk geval!

heej wat lief dat je me tips wilt geven
Maar de vorige keer zijn we naar de DA gegaan en hebben we allemaal poeder ( wat je moet mengen ) gehaald en daar heeft Nikey de vorige haas het prima op gedaan en dus morgen naar de DA en dan beginnen we weer van voor af aan we geven em nu koffiemelk en voor de rest wil ie nog nix hebben tixels en zo maar als je nog wat weet wat we hem voor extra's kunnen geven zou wel heeeel erg fijn zijn want hij is best wel zwak , maar hij drinkt al !!!! hebben we net even geporbeerd en hij drink gelukkig , das een goed begin

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:35

wat een lief dier zeg

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:37

OK, als je spul van de DA hebt, weet ik denk ik al wel wat het is. Dat is echt heel goed spul. Ben gerustgesteld...
Ik weet niet of de DA nog iets gezegd heeft over ontlasting, en misschien klinkt het bijdehand. Maar toch wil ik even zeggen dat je er voor moet zorgen als hij straks wat ouder is en begint te knabbelen aan gras enzo, je heel vaak zijn hok/wat dan ook moet verschonen. Als een haas zijn eigen keuteltjes op eet (en dat doen ze als er veel om ze heen liggen) kunnen ze zichzelf besmetten met een vervelende infectie, en bij een verzwakt haasje als deze kan dat nare gevolgen hebben...

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:43

ooh kijk dat wist ik dus niet maar ik maak elke dag de bak schoon , dee ik bij de vorige ook soms om de dag maar hjij loopt meestal buiten de hele dag als ik er bij ben dan en anders zit hij s'nachts in een bak maar heeel erg bedankt en als je nog wat weet hoor ik hetgraag

Marye78

Re: dit geloof je toch zeker niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:14

Haha niet te geloven!! nou veel succes, hoop dat deze het ook red!

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:15

Ook al een echte dierenvriend!
Kei goed van je joh.
Ik had je vorige topic ook gelezen.

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 22:41

haha ja een echte ja
Neem altijd alles mee (A) vinden paps en mams ook zo leuk
Men moeder was zostrax ook alweer blij , toen ze mij zag)not):P:D hihi

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:44

Ik dacht al waarom staan er nou weer foto's van een kleiner haasje in dat andere topic.. Maar je hebt er nog 1 Nou wat gaaf zeg !! hahaha