Mijn konijn had dus een miskraam gehad, die vandaag bevestigd is door dat ze het dode jong uit het hok gegooit had. Niet opgegeten dus, alleen wat laat uit het nest gegooit. Het was er maar een, niet meer. Het kleintje was hartstikke misvormt en had zeg maar gewoon een slag in de buik, gewoon een halve draai er in (rug en oogjes zaten aan zelfde kant

Heel jammer, maar ben blij dat het dier niet geleeft heeft...zou ook niet mogelijk zijn. Ik snapte wel gelijk waarom dat beest last van buik had en het moeilijk kon bevallen...
Vrouwtje is nu zo goed als in orde...drinkt goed, eet wat minder, maar dat komt vast door het warme weer ineens, de andere drie eten ook gelijk minder.
Eigenlijk willen we het nog wel een keer proberen...een keer mis gaan kan altijd, betekent niet dat het niet meer mogelijk is, het valt altijd te proberen. Als ze het niet wil bijt ze wel van zich af.
Ik zelf wil haar volgende week gewoon weer laten dekken of iig proberen. Ze heeft eerder al een nest van 6 groot gebracht dus het is wel mogelijk bij haar. Als het nou haar eerste nest geweest was...
Niet dekken vind ik ook niet handig, in de natuur zelf gaat het vast ook wel eens mis en zullen ze ook daarna nog wel een keer gedekt worden...
Wie heeft hier ervaring mee en wat vinden jullie? Wanneer weer doen?
Graag serieuze reacties

*was de reactie van mijn zusje