.

meldt zich...ik ben vrijwilliger op een asiel. Sommige mensen denken dat er alleen maar probleemhonden in een asiel terecht komen....was het maar waar, dan hadden wij het een stuk minder druk

Honden (en katten) worden voor de meest absurde reden gedumped "ik heb net een nieuw bankstel" of "mijn nieuwe vriend houdt niet van honden"
Ik kan niet spreken over andere asiels, maar bij ons gaat het zo:
een hond wordt gevonden of binnengebracht en wij zetten ze gelijk op de site van
www.dierenasiels.com Als het een "afstands" hond is dan laten wij die mensen zoveel mogelijk gegevens op papier zetten ( kan hij met andere dieren, kinderen e.d.- maar als ze liegen....tja...dat kunnen wij ook niet weten natuurlijk)
Hij wordt ontvlooid en ontwormd, en gechecked door een dierenarts + alles wat geen entingsboekje heeft wordt gelijk geent.
Met de honden wordt elke dag minimaal 4km gelopen door vrijwilligers (doet wonderen voor je lijn

) en dus leren we ze ook kennen, hoe ze met andere honden zijn, of ze los kunnen etc.
Als er mensen voor komen, dan gaan wij op ons gevoel af. Het heeft geen nut een stel "flauwe" mensen (lees: die een hond bestraffen door FOEI !! te zeggen ), naar huis te laten gaan met een dominante Jack Russel of een dominante Dobberman of Rotweiler....want dan krijg je ze binnen 2-3 weken terug. Is niet goed voor de mensen en zeker niet goed voor de (dominante) hond.