Hond uit het asiel ? Of uit nest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Hond uit het asiel ? Of uit nest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:22

Ik heb de laatste tijd erg veel discussies met mensen omdat ze het er meestal niet mee eens zijn hoe ik bereneer over honden uit het asiel halen. Ikzelf wil namelijk erg graag een hond uit het asiel, maar niemand is hier voor omdat het niet goed zou zijn e.d

Nu zou ik graag willen weten wat jullie mening hierover is. Misschien kunnen degenen die ervaring hebben met een hond uit het asiel hier hun ervaringen vertellen zodat ik ook conclusies kan trekken. Dat zou ik heel erg fijn vinden

Anderen mogen natuurlijk ook reageren. En hun mening zeggen ! Gewoon doen, want degenen die hun hond bij de fokker vandaan hebben, hebben er vast ook wel een mening over

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:27

Ik wilde een hond uit het asiel omdat die minder kans hebben op een goed huisje dan hondjes uit een fokkersnestje.

Mijn ouders wilden dit niet omdat je niet weet hoe die hond is opgevoed, of hij agressief is, sloper etc. Maar goed het lijkt mij dat de asielmensen dit wel weten en er ook alles aan doen dat de hond met een passend baasje meegaat.

Uiteindelijk zijn wij dus toch bij een fokker uitgekomen.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:33

Ik zal een hondje uit het asiel hebben gekozen.
De kans is dan wel minder groot dat je een rashond heb, maar meestal heb je ook niet het "gedoe" met zindelijk maken enzo. (ja tenzij je dat leuk vind natuurlijk ) en ook, de hondjes uit het asiel zitten vaak echt te wachten op een nieuw baasje.

Dus ik zal daarom een hond/ander dier uit het asiel halen

Guinevere

Re: Hond uit het asiel ? Of uit nest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:40

Een vriend van mij heeft een half jaar geleden een hondje bij een fokker gekocht. Jammer genoeg was het zo ongelovelijk vals (wel meerdere uit dat nest), dat hij uiteindelijk door de gedragsdeskundige gekocht is omdat het echt niet meer ging. Hij is trouwens toen ook nog doorverkocht omdat het daar ook niet meer ging.

Nu heeft hij een hondje uit het asiel ... echt een schatje is dat. Dus zo zie je maar weer je kan altijd pech/geluk hebben.

Het fijne bij honden uit het asiel is dat je er vaak wandelingen etc. mee kan maken zodat je al een beetje weet wat voor dier je in huis haalt.

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:12

Je kan altijd kijken in een asiel en gewoon kijken wat je gevoel zegt.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:19

. meldt zich...ik ben vrijwilliger op een asiel. Sommige mensen denken dat er alleen maar probleemhonden in een asiel terecht komen....was het maar waar, dan hadden wij het een stuk minder druk Honden (en katten) worden voor de meest absurde reden gedumped "ik heb net een nieuw bankstel" of "mijn nieuwe vriend houdt niet van honden"

Ik kan niet spreken over andere asiels, maar bij ons gaat het zo:

een hond wordt gevonden of binnengebracht en wij zetten ze gelijk op de site van www.dierenasiels.com Als het een "afstands" hond is dan laten wij die mensen zoveel mogelijk gegevens op papier zetten ( kan hij met andere dieren, kinderen e.d.- maar als ze liegen....tja...dat kunnen wij ook niet weten natuurlijk)
Hij wordt ontvlooid en ontwormd, en gechecked door een dierenarts + alles wat geen entingsboekje heeft wordt gelijk geent.
Met de honden wordt elke dag minimaal 4km gelopen door vrijwilligers (doet wonderen voor je lijn ) en dus leren we ze ook kennen, hoe ze met andere honden zijn, of ze los kunnen etc.

Als er mensen voor komen, dan gaan wij op ons gevoel af. Het heeft geen nut een stel "flauwe" mensen (lees: die een hond bestraffen door FOEI !! te zeggen ), naar huis te laten gaan met een dominante Jack Russel of een dominante Dobberman of Rotweiler....want dan krijg je ze binnen 2-3 weken terug. Is niet goed voor de mensen en zeker niet goed voor de (dominante) hond.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:22

De meeste honden die ik gehad heb, kwamen uit het asiel. Allemaal fijne en eerlijke honden.

Het grote voordeel van een asiel vind ik dat de honden vaak goed (her)opgevoed zijn. Vaak is er ook een geschiedenis van een hond bekend, dan weet je een beetje waar je aan toe bent.

Ik kan je het asiel alleen maar aanraden, iedere keer als ik ga kijken zitten ze weer tjokvol. Kijk ook eens op http://www.dierenasiel.nl/index.php dan kun je zelf zien wat een leukerds er tussen zitten.

Ik zou zelf nooit een hond bij een fokker gaan halen zolang de asiels nog overvol zitten. We hebben voor voorlopig echt genoeg honden in nederland, die hoeven nu niet gefokt te worden.

Tabita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:25

Wij hebben een hond uit het asiel gehaald, het was een zwerver van 1,5 jaar (ook een kruising) hij had helemaal geen manieren en kon ook niks. Nu hebben we hem 5 maanden en hij kan nu al een heleboel(zit, plaats, poot, enz) Dus ik zou er een uit het asiel halen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:48

Wij hebben 3 honden.
Het zijn alledrie "2e hands" honden dus niet uit een nestje.
Wij hebben daar bewust voor gekozen, er zitten zoveel honden in de asielen.
We hebben er 3 superleuke honden aan en de band is net zo sterk als wanneer je ze van pup af aan hebt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:51

wij wilden eerst een hond uit het asiel omdat wij ook zo iets hadden van zoon beestje verdient een 2de kans! maar wij wilden persee een labrador vanwege het lieve karakter en het sportieve wat bij ons paste maar in de asiels was toen geen larador te bekennen! na een half jaar zijn we toen naar een neste wezen kijken en hebben er daar 1 uitgekozen! de allerliefste en leukste hond die je kan hebben

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:53

Ptries schreef:
Wij hebben 3 honden.
Het zijn alledrie "2e hands" honden dus niet uit een nestje.
Wij hebben daar bewust voor gekozen, er zitten zoveel honden in de asielen.
We hebben er 3 superleuke honden aan en de band is net zo sterk als wanneer je ze van pup af aan hebt.

idd, deze honden zijn (soms natuurlijk) gewoon dankbaar voor de aandacht die ze nu krijgen. Soms hebben ze heel hun leven in een kennel doorgebracht

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:01

Klopt, onze grote hond (Zoë) had aan het begin echt verlatingsangst, zo ontzettend sneu was dat. Dan lag ze in de vensterbank te wachten (zag er niet uit, zo'n kalf in de vensterbank) ook wilde ze nooit mee in de auto. Gelukkig is ze nu helemaal rustig, maar we hebben haar dan ook alweer wat jaartjes. Het is inderdaad ontzettend sneu als je hoort hoe sommige honden het hebben.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:02

Ik heb 4 honden, waarvan er 2 bij een fokker vandaan komen en er 2 tweedehands zijn. Ik vind inderdaad ook dat de honden in het asiel allemaal recht hebben op een leuk baasje, maar aan de andere kant vind ik ook dat er daarnaast op een verantwoorde (!) manier honden gefokt mogen worden om zo het voortbestaan van (gezonde) honden te kunnen waarborgen.
Je moet dus altijd kiezen voor wat jou het meest aanspreekt en je hoeft je zeker niet schuldig te voelen t.a.v. asielhonden als je toch kiest voor een pup.
Van mijn 2 'tweedehandsjes' is er 1 afkomstig uit het asiel (de ander heb ik zelf gevonden op een vuilstort). Ik heb aan haar een hele fijne hond en zo zitten er in de asiels nog veel meer leuke honden.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:51

Mikkiej schreef:
Ik zal een hondje uit het asiel hebben gekozen.
De kans is dan wel minder groot dat je een rashond heb, maar meestal heb je ook niet het "gedoe" met zindelijk maken enzo. (ja tenzij je dat leuk vind natuurlijk ) en ook, de hondjes uit het asiel zitten vaak echt te wachten op een nieuw baasje.

Dus ik zal daarom een hond/ander dier uit het asiel halen

Sinds wanneer maakt het eigenlijk uit of je een "echte" rashond hebt.
het gaat er bij mij eerder om dat je elkaar kunt vertrouwen en gewoon met elkaar over weg kunt.
(moet wel bekennen dat wij ook een echte rashond hebben)(zwitserse witte herder)
maar dat is me vader zijn keuze geweest, aangezien hij ABSOLUUT niet van die kleine hondjes houd

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:54

Mist schreef:
. meldt zich...ik ben vrijwilliger op een asiel. Sommige mensen denken dat er alleen maar probleemhonden in een asiel terecht komen....was het maar waar, dan hadden wij het een stuk minder druk Honden (en katten) worden voor de meest absurde reden gedumped "ik heb net een nieuw bankstel" of "mijn nieuwe vriend houdt niet van honden"

Ik kan niet spreken over andere asiels, maar bij ons gaat het zo:

een hond wordt gevonden of binnengebracht en wij zetten ze gelijk op de site van www.dierenasiels.com Als het een "afstands" hond is dan laten wij die mensen zoveel mogelijk gegevens op papier zetten ( kan hij met andere dieren, kinderen e.d.- maar als ze liegen....tja...dat kunnen wij ook niet weten natuurlijk)
Hij wordt ontvlooid en ontwormd, en gechecked door een dierenarts + alles wat geen entingsboekje heeft wordt gelijk geent.
Met de honden wordt elke dag minimaal 4km gelopen door vrijwilligers (doet wonderen voor je lijn ) en dus leren we ze ook kennen, hoe ze met andere honden zijn, of ze los kunnen etc.

Als er mensen voor komen, dan gaan wij op ons gevoel af. Het heeft geen nut een stel "flauwe" mensen (lees: die een hond bestraffen door FOEI !! te zeggen ), naar huis te laten gaan met een dominante Jack Russel of een dominante Dobberman of Rotweiler....want dan krijg je ze binnen 2-3 weken terug. Is niet goed voor de mensen en zeker niet goed voor de (dominante) hond.

ik heb ook stage gelopen in een dierenasiel.
maar merkte toen dat ik hartstikke bang was voor honden en ook wel voor katten.

maar sinds wij een hond hebben vind ik het alleen maar leuk, leuk (hartstikke) leuk.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:00

Het heeft allemaal voor- en nadelen. Ik ken mensen die honden uit het asiel hebben gehaald en nu een perfect maatje hebben, maar ook verhalen waarbij het gruwelijk fout is gegaan (hond plaste overal op, beet de kinderen etc). En datzelfde voor honden bij de fokker vandaan. Mijn oma fokt zelf honden, en daar komen soms mensen die een showhond willen en dan de kleinste uit het nest kiezen, sja dat gaat dus ook fout.. of een nest met een karakter dat totaal niet bij hen past, zelfs als dat wordt aangegenen (wat wrs niet altijd gebeurt, vooral niet bij mensen die puur voor geld fokken).

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:22

lastig dat er nou 2 topics over asielhonden en rashonden zijn

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:27

Nee is net een verschil Mijn topic ging ofver het kopen van een hond bij een erkende fokker of bijv mp

Dit gaat over een nestje (dus vanaf pup) of een asielhond

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:32

Pam schreef:
Nee is net een verschil Mijn topic ging ofver het kopen van een hond bij een erkende fokker of bijv mp

Dit gaat over een nestje (dus vanaf pup) of een asielhond

nou vat ik m
wij hebben de hond als pup zijnde
van 08-01-2004 dus nog niet o heel oud.
alwel hij me nou al omver kan trekken
iemand tips

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:34

Volgens martin gaus
En Jan Fennell:

Zodra je hond trekt, blijf stok stijf stil staan, geen aandacht schenken. Hij zal wat proberen en na een tijdje kijken waar je uit hangt, zodra de lijn slap wordt mag je weer lopen. Zodra er spanning op staat, herhalen! Het is even moeilijk en je kan het snel vergeten maar je hond zal snel genoeg leren dat rustig lopen en dus slappe lijn hem meer oplevert dan getrek

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:39

Pam schreef:
Volgens martin gaus
En Jan Fennell:

Zodra je hond trekt, blijf stok stijf stil staan, geen aandacht schenken. Hij zal wat proberen en na een tijdje kijken waar je uit hangt, zodra de lijn slap wordt mag je weer lopen. Zodra er spanning op staat, herhalen! Het is even moeilijk en je kan het snel vergeten maar je hond zal snel genoeg leren dat rustig lopen en dus slappe lijn hem meer oplevert dan getrek

Jan Fennell hoort m.i. in de kliko. Staat ontzettend veel onzin in dat boek van haar.
Kan je ook verzekeren dat er honden zijn die hier héél erg hardnekkig in zijn. Als ik dit met mijn vondelingetje zou doen, dan zou ik na anderhalf uur nog het tuinhek niet uit zijn.
Ik doe dus niet aan stil staan en negeren, maar aan aandacht vragen en van richting veranderen.

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:58

Wij hebben ons hondje ook uit het asiel gehaald ruim 2 jaar geleden. Mijn vriend wilde ook graag een pup maar ik vind dat er genoeg leuke hondjes in het asiel zitten dus ik wilde perse een hond uit het asiel.
Mijn vriend is eerst gaan kijken en hij belde me op mijn werk op dat hij er al een had gereserveerd. De volgende dag zijn we samen gaan kijken en waren totaal verkocht inderdaad. Het is een leuke kruising met een jack russel en hij zat er al zo'n 3 maand.
Hij is zo verschrikkelijk dankbaar. We hebben er een gouden hondje aan. Hij was gevonden dus ze wisten niets van hem. We hebben hem eerst in de bench gedaan 's nachts uit angst dat hij misschien wat kapot ging maken maar dat vond hij helemaal niets en hij zit nu gewoon al 2 jaar los in huis en we hebben er een super hondje aan.

Opmerking erbij is wel dat ik het asiel niet meer vertrouw. Het is een dierenbescherming asiel, maar niemand heeft ons gevraagd waar we woonden, of we wel genoeg tijd en ervaring hadden etc etc. Het was contract tekenen, betalen, riempje erbij gekocht en 'Veel plezier ermee'........Pas na 3 maand kwamen ze langs bij ons thuis om te kijken hoe het met hem was.
Ze hadden er dus niet bijverteld dat hij al naar mensen gehapt had. Daar kwamen we thuis achter. Het was puur angst en nu naar 2 jaar is het er grotendeels af maar het is wel een verrassing achteraf hoor. Bezoek wilde hij happen, mannen vond hij niets en gromde hij naar. iedereen die bij hem in de buurt wilde komen die hij niet kende hapte hij. Het heeft heel wat geduld gekost om dat er 'af' te krijgen. Je weet niet wat ze meegemaakt hebben dat vind ik wel een nadeel. Ik zou het wel zo weer doen. Ik heb nog nooit zo'n dankbaar hondje gezien.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:25

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.. Ik kan hier zeker wat mee en ik vind het erg fijn dat er zoveel mensen zijn die wel een hond uit het asiel nemen. Ik ben ook gewoon echt zo'n persoon. Dit heb ik met alle dieren..Ik heb bijvoorbeeld laatst ook een konijn gekocht uit de winkel die ze af wouden maken omdat het niet verkocht werd...Volgens hun zou het niet meer verkocht worden. Het zou al te oud zijn..Vraag ik hoe oud het is en dan hoor je dattie nog maar 16 weekjes is, dus 4 maanden... Zucht..toen heb ik zolang doorgezeurd datik em maar voor 4 euro mee kon nemen inclusief voer en hooi naar mijn keuze.

Maar kijk, mijn probleem is denk ik, dat als ik naar een asiel ga, dat ik ze allemaal mee wil nemen. Maar ik wil er zowieso 1 uit het asiel. En ik denk dat het dan de zieligste is En daar zijn mijn ouders dus ook bang voor Daarom mag het niet waarschijnlijk

Iemand tips voor me ??? Ook voor het overhalen van mijn ouders ?

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:32

Wat voor ras wil je ?
of maakt dat je niets uit ?

AikePeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:32

dit is een hele goede vraag.. Ik wil namelijk ook heel graag een hond uit het asiel "redden".
Om twee redenen:
- als je fulltime werkt kun je geen pup nemen, zonder hem telkens over te "dumpen".
- ik vind dat je die honden een tweede kans moet geven, zoals al eerder werd gezegd puppies komen altijd wel terecht.

Je moet alleen goed op het karakter van de hond letten.

Er zitten verschillende soorten honden in een asiel, probleem honden, honden van oudere mensen, en honden van mensen die niet goed over het nemen van een hond na hebben gedacht en vondelingen.

dus zet eerst voor jezelf op een rij wat voor hond je zou willen.
Moet hij vaak alleen thuis, zijn wil je een wat oudere of jonge hond, teef of reu, groot of klein, kind vriendelijk enz.

en ga met deze "wensen` bij verschillende asiels kijken.

succes