Nog 6 daagjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Nog 6 daagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:51

En dan komt onze kleine meid thuis.
Ik word steeds zenuwachtiger. Wat als we alles verkeerd doen? Wat als Benthe niet gelukkig is bij ons thuis? Dat hebben alle 'kerseverse moeders' denk ik

Het is zooo spannend.. Alles staat al klaar, bench, slaapplekje boven, we hebben voldoende voer, riempjes, etensbakjes, dierenarts en puppycursus zijn geregeld, bring it on!

Wat het voer betreft, Benthe krijgt nu Breed Labrador Junior 33 van Royal Canin. Erg 'zeldzaam', bijna geen een winkel verkoopt het en het is in principe alleen bij fokkers te krijgen. Nu is het ook nog eens heel duur: 18,- voor 3 kilo.
Ik wil dus graag op veelvoorkomend voer overstappen, namelijk Royal Canin Maxi Junior, is ook nog eens een stuk goedkoper. Of raden jullie mij ander voer aan?
Maar hoe stap ik het beste over op ander voer, zodat ze geen last krijgt van haar maagje? Ik dacht dat ik kleine beetjes voer door haar normale voer te voeren en dat steeds op te bouwen?

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:48

Ja leuk he, nog een paar dagen af te tellen ipv weken!!!

Ik kan je geen tips geven wat het voer betreft, heb er zelf ook nog niet echt veel verstand van! Maar heb ook nog even de tijd

Veel plezier met je puppeltje, over een paar daagjes! Stel je haar hier nog ff voor???

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:12

in het begin eten ze toch nog niet zo veel, dus zou ik als ik jou was haar eerst nog even op de labrador brokjes houden, daarna kun je het langzaam gaan ombouwen, eerst 10% andere brokjes, dan 25% andere etc.

Alvast heeeeel veel plezier met jullie pupje! en veeel foto's maken en hierop zetten

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:25

We hebben sowieso nog 3 kilo labbrokken en we krijgen het van de fokker mee. Ik ben nou aan het informeren over die maxi junior want het schijnt dat de samenstelling dusdanig is veranderd dat dit ook voor hele jonge pupjes goed is.

Dat opbouwschema had ik doorgekregen van een ander:

Citaat:
dag
1. oud voer
2. 80% oud 20 procent nieuw
2. idem
3. 60/40
3. 60/40
4. 50/50
6. 50/50
7. 40/60
8. 20/80