Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 00:19

Hallo allemaal,

Nou vandaag dus wezen kijken bij het nestje (zie ook topic van mij binnen deze rubriek)

We waren ongeveer een half uurtje te vroeg. De pups stonden gezellig met moeders in de woonkamer. Het nestje zag er schoon en fris uit. Moeder hond was erg vriendelijk en kwam meteen kennis maken met ons. Ook toen er een pupje uit het nest bij ons werd gezet, kwam ze er meteen even bij snuffelen maar bleef de vriendelijkheid zelve!
Moederhond maakte een ontspannen indruk en was erg zorgzaam naar haar kindjes.
De pups maakten een goede indruk; goed actief (voorzover dit kan met 1 week oud en de oogjes nog dicht) ze lagen allemaal lekker dicht tegen elkaar aan in het nestje.
En zodra moederhond erbij kwam gingen ze op weg naar de drinkplek! Heel erg leuk om te zien.

Vaderhond werd zelfs voor ons opgehaald zodat we die ook konden zien!

Het was het eerste nestje van deze moeder en vader. het was een toevalsnestje LEES: Zet een teefje en een reu even bij elkaar en het kwaad is zo geschied

We hebben dus gekozen voor dit pupje het is een reutje en we noemen hem RAVER!
Als hij drie weken is gaat het nestje naar de dierenarts voor een check up, en voor een eerste ontworming. Als hij gezond blijkt te zijn, dan is het helemaal officieel en is hij van ons!

Hier een paar foto's van onze kleine man

Moeders kwam even snuffen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2e van rechts!
Afbeelding

En wat vinden jullie van onze kleine man???

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 01:41

tja.. uiteraard lieve pupjes...... maar ja ik als jack russell liefhebber en fokker vind dit natuurlijk geen goede gang van zaken en ondanks dat ik snap dat jullie blij zijn met jullie toekomstige huisgenoot, wil wel graag een kleine schaduw kant opwerpen...... op deze manier worden vele hondjes geboren, en ( omdat het nu ook gaat om een zogenaamd jackie) vooral bj de jack russells...... men vergeet echter dat voor het fokken echt wel wat kennis en voorbereiding nodig is, en ja oke een oeps nest... dat gebeurt , dat weet ik, en nu word het wel direct als jack russell aangeduid en verkocht..... terwijl het echt geen zuivere jacks zijn...( lees even met papier en gecontroleerd)

dat jou hondje net zo lief en goed behandeld enz word? daar gaat het mij dus niet om.... dus aub niet weer die discussie, ik wil alleen dat men zich bewust word van de oeps nestjes.... van de hondjes die zonder voorbereiding geboren worden.. en dus ook dat als je daar van koopt ..... je er min of meer aan mee werkt...... voordat je gaat fokken, moet je weten of de teef of reu oke is, en uiteraard in een oeps nest gebeurt dit niet, maar een oeps nest is een slap excuus..

dus denk aub na voordat je een pup wilt, verdiep je eerst in wat je wilt, en wil je gewoon een hondje? ga dan naar het asiel....

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 09:44

baroen schreef:
tja.. uiteraard lieve pupjes...... maar ja ik als jack russell liefhebber en fokker vind dit natuurlijk geen goede gang van zaken en ondanks dat ik snap dat jullie blij zijn met jullie toekomstige huisgenoot, wil wel graag een kleine schaduw kant opwerpen...... op deze manier worden vele hondjes geboren, en ( omdat het nu ook gaat om een zogenaamd jackie) vooral bj de jack russells...... men vergeet echter dat voor het fokken echt wel wat kennis en voorbereiding nodig is, en ja oke een oeps nest... dat gebeurt , dat weet ik, en nu word het wel direct als jack russell aangeduid en verkocht..... terwijl het echt geen zuivere jacks zijn...( lees even met papier en gecontroleerd)

dat jou hondje net zo lief en goed behandeld enz word? daar gaat het mij dus niet om.... dus aub niet weer die discussie, ik wil alleen dat men zich bewust word van de oeps nestjes.... van de hondjes die zonder voorbereiding geboren worden.. en dus ook dat als je daar van koopt ..... je er min of meer aan mee werkt...... voordat je gaat fokken, moet je weten of de teef of reu oke is, en uiteraard in een oeps nest gebeurt dit niet, maar een oeps nest is een slap excuus..

dus denk aub na voordat je een pup wilt, verdiep je eerst in wat je wilt, en wil je gewoon een hondje? ga dan naar het asiel....

Een slap excuus?

Als iemand maar 1 jackie heeft, en haar moeder heeft een reu. Ze zijn op een onbewaakd moment even samen geweest.
En waarom geen echte jack russell? Moeder is toch echt een jackrussell, net zoals vader. Dus hoe wou je het dan noemen???

Maar goed wij zijn hardstikke blij met ons hondje, en hebben absoluut geen twijfels over deze gang van zaken.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:50

Hoe weet je dan dat de moeder een Jack is? Ze lijkt er redelijk op maar er kan van alles door gefokt zijn hoor. Ze heeft bijvoorbeeld een lange snuit zie ik zo, dus wat zou daar achter zitten? En hoe slim ben je als je je loopse teef bij een (eigen) reutje houdt? Die toevalsnestjes zijn er best veel, vraag me af waarom.....allemaal "domme"mensen? (Of juist heel slim?)

Ibalia

Re: Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:59

Wat een gezeur of de TS niet verstandig is of niet.

En Biepmiep: ik hoop dat je nu niet weer een hele discussie gaat houden of dit hondje nu een echte jack is of niet. Je word eentonig.
Als je hart zo bij het ras ligt, is het misschien een idee om zelf een site te starten waar je met gelijkgestemden kan praten over Jackies.

Dit nestje is een onbewust "gemaakt"
Misschien is het dan wel verstandig om ook even het "bewust" fokken van honden op een laag pitje te zetten zodat de 'niet-raszuivere" honden uit het asiel wat meer kans hebben om een huis te vinden.

@TS; veel plezier met je Jack, ik vind het een dotje met een stoere naam

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:05

Ibalia schreef:
Wat een gezeur of de TS niet verstandig is of niet.

En Biepmiep: ik hoop dat je nu niet weer een hele discussie gaat houden of dit hondje nu een echte jack is of niet. Je word eentonig.
Als je hart zo bij het ras ligt, is het misschien een idee om zelf een site te starten waar je met gelijkgestemden kan praten over Jackies.

Dit nestje is een onbewust "gemaakt"
Misschien is het dan wel verstandig om ook even het "bewust" fokken van honden op een laag pitje te zetten zodat de 'niet-raszuivere" honden uit het asiel wat meer kans hebben om een huis te vinden.

@TS; veel plezier met je Jack, ik vind het een dotje met een stoere naam

Amen!

Idd hoe wil je de feestvreugde bederfen??? Maar wij zijn helemaal blij met ons hondje!!!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:06

Biepmiep schreef:
Hoe weet je dan dat de moeder een Jack is? Ze lijkt er redelijk op maar er kan van alles door gefokt zijn hoor. Ze heeft bijvoorbeeld een lange snuit zie ik zo, dus wat zou daar achter zitten? En hoe slim ben je als je je loopse teef bij een (eigen) reutje houdt? Die toevalsnestjes zijn er best veel, vraag me af waarom.....allemaal "domme"mensen? (Of juist heel slim?)

Nou je hebt gelijk, het lijkt idd sprekend op een valse herder die er bewust doorheen is gefokt

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:11

wat een dotje!!!!!!!

ikzelf heb mijn jack russeltje ook gewoon bij een boerderij vandaan. Ik hecht nou eenmaal meer waarde aan het karakter dan aan 1 of ander dom papiertje dat je toch in de kast legt.

heel veel plezier met je hummeltje!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:12

Is het helemaal eens met Ibalia!!!

Wat een poepie zeg! En idd een stoere naam!
Heel veel plezier met em

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:13

Dank je wel!!!! Sluit me aan bij jouw mening

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:13

Alles goed en aardig, of het nou pure jack's zijn of niet... Het zijn leuke hondjes! Anyway... zou je hem nou wel Raver noemen... met zo'n naam wordt hij vast gepest op puppy cursus door alle andere hondjes

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:13

Gut Biepmiep en Baroen gaan weer tegen elkaar op lopen bieden, de Jack Russelraspromotors bij uitstek.
Nou, ik heb ook een Jack zonder stamboom, en ik heb er een superhondje aan. Ze is gezond en heeft een superkarakter, van een stamboomjack had ik niet meer kunnen verwachten.
Dus stop nou eens met deze kruistocht, en gun een ander gewoon een leuk hondje. Als jij het geen Jack vindt, noem het dan een bastaardje, en leg mensen al helemaal niet op dat ze een hond uit een asiel moeten halen. Ik word doodmoe van deze 2 zedeprekers
Ze draaien elke keer weer hetzelfde bandje af
Mariek, heel veel plezier met je pupje, hij zal vast een erg leuk hondje worden. Mams heeft een heel lief bekkie, ik geloof dat je een schatje getroffen hebt
Veel plezier met Raver

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:20

Schimmelig schreef:
Alles goed en aardig, of het nou pure jack's zijn of niet... Het zijn leuke hondjes! Anyway... zou je hem nou wel Raver noemen... met zo'n naam wordt hij vast gepest op puppy cursus door alle andere hondjes

Ja het blijft toch RAVER

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:20

Billy schreef:
Gut Biepmiep en Baroen gaan weer tegen elkaar op lopen bieden, de Jack Russelraspromotors bij uitstek.
Nou, ik heb ook een Jack zonder stamboom, en ik heb er een superhondje aan. Ze is gezond en heeft een superkarakter, van een stamboomjack had ik niet meer kunnen verwachten.
Dus stop nou eens met deze kruistocht, en gun een ander gewoon een leuk hondje. Als jij het geen Jack vindt, noem het dan een bastaardje, en leg mensen al helemaal niet op dat ze een hond uit een asiel moeten halen. Ik word doodmoe van deze 2 zedeprekers
Ze draaien elke keer weer hetzelfde bandje af
Mariek, heel veel plezier met je pupje, hij zal vast een erg leuk hondje worden. Mams heeft een heel lief bekkie, ik geloof dat je een schatje getroffen hebt
Veel plezier met Raver

Wij vinden het echt een schatje!!!! Thanx!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:22

Mariek1983 schreef:
Schimmelig schreef:

Ja het blijft toch RAVER

Raver the happy hardcore Jack

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:25

Raver the happy hardcore Jack
[/quote]

The Jack Raver!!! De enige die kan hakken hahahaha[/quote]

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:13

"Ras" is ook maar door de mensen verzonnen hoor Het is een mooi nest en alles ziet er keurig uit. Ik hoop dat je veel plezier met je hondje zult hebben!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:46

Ja vind ik ook! Duurt nu wel heeeeeeeel lang hoor tot 1 juli

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:47

Ik weet niets van Jack Russells. Onze pup is bewust een met stamboom, gefokt volgens de regels maar dit omdat ED en HD etc veel voorkomt en Labradors veel worden doorgefokt.

Maar ik neem aan dat je veel research hebt gedaan voor je aan een hond begon en dus ook weet waar je aan begint, en wat je kan verwachten.
Vind t een mooi getekend hondje Heb je nog foto's van papa hond gemaakt?

Veel plezier met je pupseltje!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:53

Pam schreef:
Ik weet niets van Jack Russells. Onze pup is bewust een met stamboom, gefokt volgens de regels maar dit omdat ED en HD etc veel voorkomt en Labradors veel worden doorgefokt.

Maar ik neem aan dat je veel research hebt gedaan voor je aan een hond begon en dus ook weet waar je aan begint, en wat je kan verwachten.
Vind t een mooi getekend hondje Heb je nog foto's van papa hond gemaakt?

Veel plezier met je pupseltje!

Nee stom eigenlijk!!! Kon mijn ogen niet van dat kleine rakkertje afhouden!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:59

Buiten de Jack-discussie om...

Waarom hebben jullie besloten nu al een pup uit te zoeken? Je weet nu totaal niks van zijn karakter om maar even iets te zeggen. Normaliter ga je later kijken, in elk geval als de pups de oogjes open hebben en zelf rondwaggelen en spelen. Dan kun je inschatten wat het karakter is, of hij actief is of juist niet, etc.

De pup is in elk geval leuk getekend, hoewel dat ook nog wat kan veranderen (bij onze St-Bernard in elk geval wel). Veel plezier er mee.

Smookey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:39

Oh geweldig wat een droppie, zou er zo nog 3 bij willen hihi. Denk alleen dat ik ruzie heb hier thuis en niet alleen met m'n vriend, maar ook met m'n hond. Die is veels te jaloers. Veel plezier ermee. Ben benieuwd hoe die gaat worden als tie groter is!!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 14:52

Sylvia schreef:
Buiten de Jack-discussie om...

Waarom hebben jullie besloten nu al een pup uit te zoeken? Je weet nu totaal niks van zijn karakter om maar even iets te zeggen. Normaliter ga je later kijken, in elk geval als de pups de oogjes open hebben en zelf rondwaggelen en spelen. Dan kun je inschatten wat het karakter is, of hij actief is of juist niet, etc.

De pup is in elk geval leuk getekend, hoewel dat ook nog wat kan veranderen (bij onze St-Bernard in elk geval wel). Veel plezier er mee.

We waren op de een of andere manier meteen helemaal weg van deze! En er waren er meer die in deze geinteresseerd waren. Maar ja wij hadden eerste keus! Nou wat we al wel konden zien, was dat deze niet direct bij de leiders van het stel hoort! Je kunt dat zien aan wat er gebeurd als moeder het nestje weer inkomt. Er waren er 2 van meteen haantje de voorste, en de andere 4 waren wat rustiger. En wij willen ook absoluut niet beginnen met onze eerste pup met de drukste om het maar even zo te zeggen.
Jackie's zijn toch al wel pittige hondjes he

Esmee93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:01

Wow, echt super lief, wij krijgen na de zomervakantie, ook een puppy. Bijt ie al veel ?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:09

Mariek1983 schreef:

Nou wat we al wel konden zien, was dat deze niet direct bij de leiders van het stel hoort! Je kunt dat zien aan wat er gebeurd als moeder het nestje weer inkomt. Er waren er 2 van meteen haantje de voorste, en de andere 4 waren wat rustiger. En wij willen ook absoluut niet beginnen met onze eerste pup met de drukste om het maar even zo te zeggen.
Jackie's zijn toch al wel pittige hondjes he

Ja nou ja, er zijn toch heel wat mensen die hiervoor cursussen moeten volgen en de pups tests afnemen om enige indruk (geen zekerheid) over het toekomstige gedrag van pups te kunnen zeggen. Knap dat jullie dat zo in één oogopslag zien bij een nestje van 1 week oud en met de oogjes nog dicht.

Veel plezier met jullie Jack Russelkruisinkje.