Mijn leguaan de eerste keer buiten... stress =P

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tetris

Mijn leguaan de eerste keer buiten... stress =P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 15:29

Ik ben deze vakantie alleen thuis en het is ontsettend mooi weer. Sinds oktober heb ik een leguaan en aangezien het zulk mooi weer was, wilde ik hem een keer naar buiten doen. Maar niet als ik alleen thuis ben.. als er dan wat gebeurd ofzo ..
Mijn vriend was hier daarnet en daarom dachten we, laten we het nu gewoon is proberen.
We hadden een konijnenriempje om gedaan maar waarschijnlijk was die toch iets te groot...
Hij werd helemaal gek en ging door de tuin rennen en deed raar met zn poten.. Uiteindelijk was het riempje los geschoten en liep ie dus los..
Hij renden een stukje tuin in naast het huis, en het hek.. Als ie over het hek was geklommen was hij dus vrij geweest
Hij was helemaal agressief en zwiepte met zn staart als je dichtbij kwam.. Dat deed hij nog best hard Ook wilde hij zelfs bijten..
Na een tijdje kalmeerde hij weer wat, en heeft mijn vriend hem over gezet naar een kronkelwilg (dus niet zo'n grote struik/boom) in het midden van mijn tuin (daar omheen liggen weer tegels, dus hij kan niet van boom op boom springen ofzo..)
Hij zit daar nu lekker boven in het topje van de zon te genieten en naar alle gekke dingen (vogeltjes en de wind) te staren
En vanuit hier (achter de computer) kan ik zo door het raam naar hem kijken

Mijn vriend is nu weer weg dus als ik hem straks weer naar binnen wil doen, sta ik er alleen voor Ik hoop dat hij het buiten niet zó leuk vind dat ie helemaal niet meer weg wil.. Straks gaat ie weer agressief doen ofzo

Naja.. Hier zijn de fotos

(het is slechte qualiteit want mijn ouders hebben de mooie camera mee, en dit is nou eenmaal een oude camera )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding (zie je m zitten? )

Ik zal jullie op de hoogte houden

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:32

succes met vangen veer
volgens mij heeft ie het veel te goed naar zn zin daar en wil ie niet meer terug!

JollyHumpy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:32

Hey Veer!
Lego heeft de dag van zijn leven lekker bovenin de boom!
Ik hoop dat je hem er nog uit krijgt zometeen!

xxx

Dianta

Re: Mijn leguaan de eerste keer buiten... stress =P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:35

Volgens mij voelt die zich opperbest daar buiten! ^^ Wat een leuk dier zeg.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:36

Goh, wat een prachtbeest is dat!!
Zo te zien heeft ie het heerlijk naar zn zin daar

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:37

Leuk beest zeg. Veel succes met vangen.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:41

super dat zie ik nu graag
helaas dat mijn slangen wat sneller zijn

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:42

Hihi wat leuk Succes met vangen dadelijk

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 15:49

Hm... een updateje....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is dus naar beneden gegaan Hij liep door de tuin, maar ik ben dus fet bang dat hij naar de buren gaat of hoog in een boom gaat klimmen.. dus ik heb hem in de schuur gedreven...
Ik mag alleen echt NIET meer in de buurt komen.. ik vind hem nu een beetje eng worden eerlijk gezegt... Maarja.. ga het zo nog een keertje proberen.. met wat andijvie erbij.. dan wordt ie wat rustiger, als ie gaat eten..
We zullen zien wat er gebeurd

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:53

Weet je.
Daarom snap ik ook niet waarom je niet samen met je vriend hem weer terug hebt gezet? Nu sta je d'r idd alleen voor en het zijn niet echt de makkelijkste dieren volgens mij.

Iig: hij (?) is erg mooi!

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 15:57

Dankje hij is straks weer hier in driebergen (mijn vriend) dus ik zei dat hij wel kon gaan en dat ik het zelf eerst even probeer.
Als het niet lukt, bel ik hem of hij me even wil helpen, met z'n 2en gaat het makkelijker.
Hij zat pas net buiiten toen mijn vriend weg moest, dus leek het me lekkerder voor hem om m nog even buiten te laten Dus vandaar.
Maar hij zit nu rustig in het zonnetje bij de schuur.. zolang hij daar blijft zitten is alles nog goed

Bedankt trouwens allemaal! Het is zéker een mooi dier
Laatst bijgewerkt door Tetris op 06-05-06 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:57

Ik wens je heeel veel succes met vangen. Ik denk idd dat het met wat eten misschien wel lukt. Maar misschien een les: Gooi hem niet meer naar buiten
Ik ben benieuwd.
Groetjes, mij

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:02

Jawel ik ga hem wel vaker naar buiten doen denk ik hoor Het gaat nog best redelijk goed, alleen moet ik volgende keer het riempje iets strakker doen, en eerst in de kamer uit proberen met riempje
Maar het is zo lekker buiten.. Zonde als ie nooit meer naar buiten zou mogen toch?!

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:13

Alwéér een update En dit keer de laatste

Afbeelding

Hij zit weer onder zijn lampje en is heeel boos want hij vond het net zo lekker in het zonnetje

Achja... de eerste keer dat hij los liep in de kamer deed hij ook zo raar, gestresst en agressief... Volgende keer gewoon nog een keertje proberen!

(en OMG wat een slechte qualiteit foto's... ik vind het écht super jammer dat ik die andere camera niet heb... maarja volgende keer )

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:40

Wat een gaaf beest zeg
Mss kan je een tuigje proberen, dat krijgt hij vast niet zo snel af?

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:47

Moet je even lezen Ik had een tuigje om gedaan, maar daar was hij uit gekomen.. Volgende keer toch iets strakker doen

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:49

Ooh ik dacht dat je met riempje een halsbandje bedoelde

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:51

Goh, ik wist niet dat die dieren zo agressief konden zijn..
Vind hem nog steeds werkelijk prachtig

Een vriend van mn broer had ook een leguaan, maar die was veeeel donkerder van kleur..

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:53

Ieuw :| Hij is idd wel mooi.. maar ik hou niet zo van zulke beesten laat ik maar even zeggen haha voor mij zitten ze achter een raampje in het hok toch iets beter.. en zou ik als buren zijnde niet blij zijn als ik ineens zo'n beest in mn tuin heb haha!

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:55

Oh sorry, nee het was zo'n konijnen riempje weetje wel? Voor om zn middel en nek.

Ymneuss, klopt, ik zie vaak andere leguanen die veel donkerder zijn.. Deze is ook nog redelijk jong misschien komt het daardoor..
Als ie écht veel donkerder was, was het misschien een ander soort leguaan, geen groene..?! (iguana iguana, in het latijns)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:14

Ik vind hem echt super mooi in zijn vel zitten!

Die van ons gaat ook gewoon naar buiten maar wel aan het riempje! in het begin was het een hele klus, aangezien mevrouw erg sterk is en wel 1.30 m lang is. haha en dat ze zo boos onder het lampje zitten ken ik

even off topic, sproei je hem elke dag? of heb je zon luchtvochtigheids apparaat erin zitten?

is wel lekker zo buiten, en is ook erg goed voor ze. Die van mij kan ik helaas niet los laten in de tuin haha, heb afentoe al fikse moeite als ze alleen binnen los loopt, als ik alleen ben kan ik der absoluut niet pakken. wij doen het meestal met zijn twee een bij haar middel en de andere meer richting haar staart.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:16

ymneuss schreef:
Een vriend van mn broer had ook een leguaan, maar die was veeeel donkerder van kleur..

ik heb een donkere, een felle, en een gevlekte (ene keer iets meer groen en andere keer weer de bruinkant op)

Toch is mijn donkere grote (oudste leguaan) ook een groene leguaan.
Denk idd dat het ligt aan hoe oud ze zijn, want die van ons was vroeger ook fel groen

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:17

kaliefje schreef:
Ymneuss, klopt, ik zie vaak andere leguanen die veel donkerder zijn.. Deze is ook nog redelijk jong misschien komt het daardoor..
Als ie écht veel donkerder was, was het misschien een ander soort leguaan, geen groene..?! (iguana iguana, in het latijns)

Al sla je me dood ik heb er echt geen verstand van.
Maar is het dan zo dat ze als ze ouder worden ook donkerder worden?
Laatst bijgewerkt door Targaryen op 06-05-06 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:18

even off topic, voor de ts. hier achter zie je onze nieuwe leguanenbak, is nog niet af, maar kan je inschatten hoe groot die word en heb nog een fiks gedeelte ingezoomd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=CFB3SZCB

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 17:29

Zo dat is een lekker bakje Daar zullen ze het vast wel naar hun zin hebben

ymneuss, ik denk het wel, al weet ik het niet helemaal zeker.. Maar het zal ook per leguaan verschillen hoor. Kijk maar naar andere dieren, die zijn ook nooit hetzelfde van kleur.

Navidad, ik sproei hem (bijna) elke dag dus dat zit goed! Al vind hij het niet altijd even leuk haha
Hoe strak kan dat tuigje uiterlijk? Deed jou leguaan ook zo raar aan het begin toen ie het tuigje aan had?

Mijn leguaan zit trouwens nu boos met z'n poten langs het glas te krassen omdat ie er alweer uit wil haha
Morgen weer beesje...