Jonge katten goed de weg terug vinden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marloe

Jonge katten goed de weg terug vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:06

Onze jonge katten zijn nu voor het eerst onder de schutting door gegaan en dus op ontdekkingsreis...

Kunnen ze de weg nu wel terugvinden? Dadelijk komen ze niet terug ofzo. (Is helemaal overbezorgt hier. )

Er komen ook nog foto's van hun eerste keer in de tuin. (Dat was vanmidddag. )

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:08

Eentje is inmiddels terug, nu de ander nog.

*Edit: En nu is hij weer weg.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:10

Grr, ik ben recent verhuist. Gister de katten de tuin in gelaten, maar ze zijn nog niet terug...

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:12

Oh jee.

Ze zitten intussen weer allebei in de tuin. Gelukkig maar.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:23

Dragen ze bandjes met kokertjes en chips! Heeeel belangrijk!

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:25

Wel halsbandjes, maar zonder kokertjes en geen chips... Mijn moeder heeft daar al wel over geinformeert, en er is al wel over gesproken hier. Weet alleen niet of ze die nu krijgen.

*Edit: Hoor nu wel van m'n moeder dat ze een telefoonnummer in het bandje hebben staan.

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:16

Ik laat mijn nieuwe katten eerst altijd een dagje aan een lijntje, zodat ze wel weten waar ze thuis horen.
Mijn jongste kat loopt al vanaf dat hij 6/7 weken was alleen buiten

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:45

marloe schreef:
Wel halsbandjes, maar zonder kokertjes en geen chips... Mijn moeder heeft daar al wel over geinformeert, en er is al wel over gesproken hier. Weet alleen niet of ze die nu krijgen.

*Edit: Hoor nu wel van m'n moeder dat ze een telefoonnummer in het bandje hebben staan.

ik hoop wel voor je dat het een bandje is met elastiek?? vanwege het kunnen blijven hangen aan dingen. en zelfs als er elastiek in zit kunnen ze nog ergens aan blijven hangen. ik zelf vind het doodeng een halsbandje om hebben bij katten die naar buiten gaan. die van mij hebben er dan ook geen om

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:48

Wij hebben ook een kat gehad..
Die kwam uit het asiel..
We hebben er eerst binnen gelaten een tijdje en toen in de tuin enzo in een tuigje..

De eerste keer weg.. Ze kwam wel terug..
Meestal was ze niet ver weg..
Als we gingen roepen dan kwam ze vaak terug..

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 14:08

swoeky schreef:
marloe schreef:

ik hoop wel voor je dat het een bandje is met elastiek?? vanwege het kunnen blijven hangen aan dingen. en zelfs als er elastiek in zit kunnen ze nog ergens aan blijven hangen. ik zelf vind het doodeng een halsbandje om hebben bij katten die naar buiten gaan. die van mij hebben er dan ook geen om

De bandjes zijn van leer, maar er zit ook een gedeelte aan wat van elastiek is. Denk dat je dat bedoelt? Mensen hier denken nogal snel: oh leuk, een zwerfkat, laten we hem meenemen.

We hebben ze al sinds vorig jaar eind zomervakantie. Dus ze zijn wel al heel goed gewend hier! Ze bleven gisteren ook wel in de buurt, ze kwamen steeds weer even terug in de tuin.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:36

Elastieke bandjes kunnen net zo link zijn als gewone bandjes. Fijn laten chippen, ben je overal vanaf. Ze kunnen zichzelf niet ophangen, mensen kunnen ze niet afdoen, ze breken niet, etc.

Overigens laat ik jonge of nieuwe katten altijd rond etenstijd buiten, ik voer ook op vaste momenten. Even buiten rondneuzen onder toezicht, dan weer naar binnen met voer. En dan steeds verder opbouwen.