Ik zag zonet een vogel op de grond zitten en heb hem nu maar mee genomen aangezien ik nergens een nest kon vinden. Ik weet niet eens wat voor soort vogeltje het is, maar wat moet ik er nu mee? Hij is wel al vrij groot, maar verder? Ik heb totaal geen verstand van vogels. Is het mogelijk om ze zelf te voeren of zo?
Laat jonge vogels zitten!Komt u ergens een jonge vogel tegen, die nog niet goed kan vliegen? Laat hem dan rustig zitten! De ouders zijn in de buurt voedsel aan het zoeken. Als er mensen bij hun jong staan durven ze niet tevoorschijn te komen om het te voeren. Daardoor lijkt het misschien alsof de jonge vogel in de steek gelaten is, maar dat is bijna nooit zo!
Als een jonge vogel het nest verlaat, kan hij nog niet goed vliegen. Hij kan een beetje fladderen maar meer ook niet. Echt vliegen, kan een jonge vogel pas na enkele dagen. De jongen van steltlopers, fazanten en eenden zijn nestvlieders: zodra ze uit het ei gekropen zijn, kunnen ze het nest verlaten. Ze kunnen ook nog niet vliegen. Het duurt soms meer dan een maand voor het zover is.
Nog nooit meegemaakt. Heeft hij al veren / pennen? Meestal als ze veertjes hebben kunnen ze zelf al eten maar ik denk niet dat je dat zo kant en klaar hebt...
Hebben je ouders of vriend geen idee wat je ermee kan doen ??
*heeft volgend berichtje gelezen* En weet niets te zeggen Misschien zijn pa en ma hem aan het zoeken, misschien ook niet, ik zou dat meisje van dat topic maar even om hulp vragen
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 05-05-06 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
daar was ik al bang voor ja. Ik denk dat ik hem naar de plaatselijke vogelmevrouw breng Die vangt alle zieke/gewonde dieren op hier in de buurt. Zij weet er vast meer raad mee dan ik. Hij heeft nog donsveertjes, zijn vleugeltjes zijn wel al meer pennen.