Kat blijft zeuren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Kat blijft zeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 17:57

Hoi

Wij hebben een kat, een super lief beest, alleen een beetje verwend (JA IK WEET EIGEN SCHULD) Nu is het zo, dat ze verschrikkelijk zeurt,
Als ze naar buiten wil, dan blijft ze mauwen, komt naar je toe, wil je aandacht trekken enzo
Als ze eten wil, doet ze precies hetzelfde

Hoe kan ik dat afleren? Oke ik weet we hebben teveel toegelaten, maar het word toch wel heel irritant

boemel

Re: Kat blijft zeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:06

Kijk haar streng aan en zeg "Nee!". Als ze weer zeurt nog een keer "Nee" zeggen en bij de 3e keer met de plantenspuit (die je al wel bij de hand moet hebben) spuiten. Als je dat een paar keer gedaan hebt, snapt ze het vast wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:24

vanaf nu is nee ook echt nee!

je eigen schuld, katlief kan er helemala niks aan doen die is gewent dat als ze miauwt dat ze op haar wenken bediend word.

gewoon negeren, als ze stil is wacht je nog even en daarna pas doe je haar naar buiten of wat dan ook.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 05:26

Gewoon negeren, dan leert ze vanzelf dat ze er niets mee opschiet.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 08:02

Oke dankjewel voor jullie reacties Ze deed het vanochtend weer, en ze begon om half 7, toen tot zeker half 8 binne laten zitten, en nu mag ze naar buiten want ze is stil geweest

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:11

mijn katten doen het ook hoor

smorgens mogen ze meteen naar buiten, dan hoeven ze niet eens miauw te zeggen want dan ben ik ze voor.

met eten heb ik het eindelijk opgelost, er staat nu gewoon de hele dag een bak voer, en ze beslissen zelf wanneer ze gaan eten.

een stuk minder gezeur zo!

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:39

Wij negeren het gewoon, en als ze naar buiten mag, dan staan we gewoon op, roepen haar (inmiddels aan het tukken) en stormt ze weg. Want als je er aandacht aan geeft (zoals mijn moeder deed) begint ze in je tenen te bijten en te jammeren als madam weg wil. Ook zo met eten. Wij roepen haar als ze van buiten komt om te eten, dan is al binnen en wordt ze zo beloond. Kleine brokjes tussendoor krijgt ze alleen als ze gaat zitten, en dat doet ze nu prima!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:39

Idd negeren...

Die van mij zijn ook strontverwend, maar ze weten dat ik doe wat zij willen als het mij uit komt, en niet hen. Sinds november zitten ze binnen, Koekie zit regelmatig bij de buitendeur te wachten, als ik nee zeg gaat ze weer. Zodra ik het tuigje pak (ik háát tuigjes, maar onze tuin is niet katproof) moet ze naar mij toekomen, ik loop niet achter d'r aan. Voeren doe ik op vaste tijden, ook dan wens ik geen gezeur. Zeuren ze dan ga ik weer. Bedelen doen ze allebei niet. Overigens is Elmo een echte prater, maar tussen praten en zeuren zit zelfs bij Elmo verschil.