Schildpad in de tuin!!! :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

More

Schildpad in de tuin!!! :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 09:49

Er zat gister een schildpad bij ons in de tuin, hij lag sochtends half op de kant en half in het water. En smiddags heeft die de hele middag in de tuin gezeten! Je kon niet te dichtbij komen want dan ging ie weer weg, vandaar dat ik heel ver heb ingezoomt (dus zijn de fotos wat wazig). De schildpad zit al 1 of 2 jaar in de sloot vlakbij ons huis. Het is de enige, ik vind het een wonder dat hij het overleeft! Ook in de winter met ijs enzo .

Hier de fotos:
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Hanneke

chicolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:53

haha! leuk joh! hoe komt dat beest daar in? en echt knap dat ie kan overleven daar. wat eet ie allemaal dan?!

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:54

Jeetje haha wat grappig!! Wij hadden ook een schildpad maar die was maar wat blij met zijn lamp boven de bak

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:54

zou ie misschien gedumpt zijn door iemand in de buurt die hem niet meer wilde, zo te zien is het wel een groot schildje. Leuk dat ie bij jullie lekker in de vijver kan zitten

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 09:57

@ Loeckie, denk dat hij ook gedumpt is ja! Maar hij zit niet in een slootje van onszelf hoor zoals sommige mensen een zelf aangelegt slootje in de tuin hebben. Maar gewoon de grote sloot achter huis zegmaar...

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:57

Ik heb er in de afgelopen jaren ook 2 uit de stoep gevist. 1 heb ik een poosje gehouden in een aquarium met een laagje water
En de ander heb ik aan de dierenambulance meegegeven, ze zeiden dat ze wel vaker schildpadden binnen kregen en dat ze die naar Italie brengen (Ik wou dat ik een schilpad was... )Die andere hebben we een weekje nadat die aan was komen hobbelen, meegegeven. Ze kwamen trouwens uit een riviertje aan de overkant van de dijk

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:58

heeh raar, weet wel dat er bij ons een schildpad rond zwemt nooit gezien, maar wel gaaf:D

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 10:01

@djodjodjo: Wij dachten er eerst (is vorig jaar toen we hem voor het eerst zagen) ook van zullen we hem vangen en de dierenambulance bellen. Maar hij zit er nu al 1 of 2 jaar en hij overleeft het dus kan hij hier ook wel lekker blijven!
Wel ben ik altijd bang dat jongeren hem gaan vangen en doodmaken ofzo, of met stenen takken enz.. gaan gooien!
Gebeurt hier wel eens vaker met vissen.. Heel zieleg.

Pasamba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:09

Heej Hanneke
Oh wat schattig
Dat had je me nog niet eens verteld! haha..
Nouja suc6 he vanavond met je wedstrijd

_Ingrid

Re: Schildpad in de tuin!!! :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:26

Hier achter bij de sloot zitten ook 3 schildpadden, ze zitten er al een paar jaar en kunnen er gewoon overleven en ook in de sloot bij de manege zitten een paar schildpadden, die nog steeds leven, ze zullen wel gedumpt zijn.

Steef_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:33

haha zo knap is dat tog niet je kunt ze ook kopen voor in je vijver
alleen zu ik dat dus niet doen dan lopen ze tog gewoon weg haha maar hij is wel leuk en leuk dat hij net bij jullie komt zitten
en ikd enk inderdaat dat ze gedumpt zijn of dus gewoon weg gelopen
hier in de buurt heeft ook 1,5 jaar gelden een dood op de weg gelegen dus hij kan maar beter bij jullie in de tuin blijven

Navidad

Re: Schildpad in de tuin!!! :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:06

helaas worden die beestjes snel gedumpt, bij ons iets verderop in de vijver zitten er een stuk of 12.

Je kan er idd niet in de buurt komen en die beesten kunnen heel erg goed overleven ook swinters.

het gaat hier om een roodwang schildpad, en wees maar blij dat je hem niet kan vangen want ook dan, die beesten bijten zo je vinger eraf.

zorg ook dat je niet te veel bij hem in de buurt komt, schildpadden kunnen snel teveel innerlijke stress hebben. en daaraan kunnen ze doodgaan.

tevens denk ik niet dat dit de enigste is, de meeste schildpadden leven met zijn 2 en of drieen, vaak per 2 vrouwen 1 mannetje.

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 10:20

@ Navidad: Het zou inderdaad wel kunnen dat er nog eentje zit, dan nog een grotere! Want in de winter zag je in het midden van de vijver zon heel groot schild! Ik pas nu wel op dat ik niet te dicht bij kom

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:28

njah wij hebben ze ook zitten en kan me nog herrineren dat er een hond langs de kant van de vijver liep en dat hij in zijn teen was gebeten, die lag er echt half af...

gitje65

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:34

Yep, behalve schattig zijn het echte ROOFDIEREN!!! Eten echt alles: kikkers, vissen, salamanders en ik wil er echt niet door gebeten worden!!! Ze horen hier niet!!! Denk dat je ook bijna of zelfs geen kikkers meer hebt in jullie slootje; en die horen hier wel. Ik zou hem aan de dierenambulance geven.

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 17:56

@ Sikrit: Oh,, dat wist ik niet. Ik kan het wel doorgeven iig aan de ambulance dan hoor ik het wel van hun.

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:00

Wij hebben ook Roodwangschildpadden in huis... lieve diertjes om naar te kijken, maar kom niet te dichtbij.. deze zijn redelijk schrikkerig, maar als ze weer eens ontsnappen en je moet ze trugzetten in hun "bak" dan moet je toch wel erg voorzichtig zijn...