Konijn erg ziek...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Konijn erg ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:09

Na gisteren al een mega pechdag gehad te hebben, houd het vandaag niet op. Dinsdag liep mijn konijn nog door de tuin te rennen gister niet losgeweest maar wel gevoerd natuurlijk.
En vandaag kreeg ik de schok van mijn leven. Hij is namelijk al erg oud (inmiddels 10 jaar) en hij kwam niet toen ik hem riep maar bleef in zn binnenhok. Dus ik schrok me dood en vreesde al het ergste. Deurtje voorzichtig open gedaan. En ja hij leefde nog alleen ik kon zo al zien dat er iets niet goed was bij zn lies / achterpootje.

Hij lag daar maar te liggen. Snel dierenarts gebeld en verteld wat er aan de hand was dat hij al een paar dagen aan de dunne was, dat ik hem elke keer heb schoongemaakt in lauw water, maar dat hij nu achter een wond had.
Ik snel naar de dierenarts gereden, onderweg leek hij wat op te knappen ( we gingen vroeger altijd met het konijn op "de koffie" bij een ander konijn ).
Eenmaal daar aangekomen en in de behandel komen kreeg ik echt de schok van mijn leven..Dat beeld krijg ik echt niet meer weg.
Wat bleek nou hij had dus die wond en die wond zat helemaal vol met inimini maaien . Ik raakte helemaal in paniek, en kon maar niet geloven dat ik dat niet eerder had gezien .

Ik vertelde de dierenarts dat hij dinsdag nog flink rondscheurde in de tuin, en dat ik er met schoonmaken niets aan heb gezien. Nou vertelde hij dat het waarschijnlijk een klein wondje is geweest wat ik waarschijnlijk niet heb kunnen zien. En dan ik er nog vroeg bij was, had ik langer gewacht was mn halve ventje al opgegeten .

Nou is hij daar gewassen heeft medicijnen gekregen, ik heb ook nog schampoo en medicijnen voor hem meegekregen. En we moeten morgen terug komen voor controle. Hij gaf hem wel een grote kans van overleven omdat hij echt een taaie is en al meer dingen heeft gehad.

Ik voel me echt zn grote tr*t. Kan er maar niet overuit dat ik het niet heb gezien . Ik heb zn medelijden met mijn ventje hij zit zo stilletjes in zn hok. ( die ik net hals over kop naar binnen heb gesleurd ivm vliegen.) Hij zit nu lekker koel en vlieg vrij in de garage. Ik hoop zo dat hij er weer bovenop komt. Ik voel me zo schuldig!

dit is hem
Afbeelding

duimen jullie mee voor hem

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:14

Wat vervelend voor je, maar ik denk dat je er niks aan kon doen. Ik heb zelf ook een konijn en ik kijk hem niet elke dag uitgebreid na of hij ergens een wondje heeft (hij vind het trouwens toch niet leuk om opgepakt te worden). Maar ik wens je veel sterkte/succes. EN geef jezelf niet veel de schuld ervan.

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:14

Voel je niet schuldig. Ik kijk mijn konijnen ook niet iedere dag na op wondjes.
Met dit warme weer en de vele vliegen heb je snel maden, maar dat is niet jou schuld. Hopelijk knapt je nijn snel weer op!

ellepel

Re: Konijn erg ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:21

peoh..dat is wel schrikken zeg!
ik kijk mijn konijn ook niet elke dag helemaal na hoor, kan me voorstellen dat je je nu even heel naar voelt.

* rent meteen naar konijn om te kijken of ie nog heel is*.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 09:45

ik ben vanmorge nog naar de DA geweest. Hij heeft vocht toegediend gekregen omdat hij wat uitgedroogd was. Wel was er geen maai meer te bekennen op 2 gesneuvelde na. Dus dat was al beter nieuws. Nou is het aan hem of hij er voor wil vechten of niet. Hij is al wel iets levendiger dan gisteren maar nog steeds wel een hoopje elende. Morge moet ik nog een keer langs het spreekuur omdat maandag te lang zou duren wanneer hij te weinig drinkt.

_Ingrid

Re: Konijn erg ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:31

Dat is schrikken.
Maar het is jouw schuld niet, zoiest kan gebeuren en met dit weer het je snel vliegen en vaak zie je kleine wondjes niet zo goed.
Maar jouw konijn is echt al oud. Ik hoop dat je nijn weer snel opknapt.

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:26

Gelukkig dat het al wat beter gaat. Hopelijk is hij nog vitaal genoeg om te vechten. Veel succes/sterkte.