Gezocht pasgeboren nest Jack Russels!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Gezocht pasgeboren nest Jack Russels!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:44

Kopie van onze advertentie op Marktplaats:

Wij zijn op zoek naar een nestje met een leuke jack russel pup.

We zijn naar het volgende op zoek:

- Reutje
- Opgegroeid in huiselijke kring
- Gladharig
- Beschikbaar vanaf 1 juli a.s we hebben dan 6 weken vakantie en dan volop de tijd de pup te laten wennen.

Als je een nest verwacht waarbij de pup rond die datum mee naar huis kan, of als je een nestje weet dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!!!

Mariek

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:52

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:27

Thanx Zijn alleen ruwharig, we zoeken gladharig! Maar lief dat je even mee zoekt

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:03

Ik vind het leuk om te bekijken, nu we onze pup hebben gevonden hoefde het niet meer.

Maar je verkleint wel je eisen. Ik denk dat 70% van de fokkers dit jaar een nestje verwachten, waarvan 40% in juni, 25% na de zomer en 5% op dit moment. Dat zijn er dus 1 of twee. De kans dat jij net je pupje met gladhaar er tussen uit tovert is nog kleiner

Je kan kijken op http://terrier.pagina.nl daar staat een rijtje fokkers. Anders kom je toch echt op marktplaats uit. Weet niet hoe t zit met jackjes maar voor onze pup zijn we ver uit de buurt gebleven bij marktplaats!

Succes!

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:05

heej ik heb ook een lieve jack die heb ik ook gekocht als pasgeboren pup op marktplaats

Lysette

Re: Gezocht pasgeboren nest Jack Russels!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:35

Neem even contact op de met de rasvereniging. Die weten vaak wel wanneer er nestjes verwacht worden. En dan weet je ook zeker dat je een nestje hebt dat met zorg gefokt is

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:20

Persoonlijk zou ik nooit een pup kopen omdat deze op een bep. tijd geboren is, maar vanwege heel andere redenen. Maar op de site van de rasver. (www.nvjrt.nl) staan er genoeg. En van deze pups zijn in ieder de ouders op erfelijke afwijkingen getest en zijn het echte Jack Russells.

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 15:54

Biepmiep schreef:
Persoonlijk zou ik nooit een pup kopen omdat deze op een bep. tijd geboren is, maar vanwege heel andere redenen. Maar op de site van de rasver. (www.nvjrt.nl) staan er genoeg. En van deze pups zijn in ieder de ouders op erfelijke afwijkingen getest en zijn het echte Jack Russells.

Ik vind dat als je een pup neemt je het niet kan maken om dan meteen al in het normale rooster te vallen! Vandaar dat wij hebben gezegd we nemen er 6 weken vakantie voor! Tuurlijk is de pup in het normale rooster niet al te lang alleen op een dag. Maar het is wel teveel om meteen mee te beginnen.
En ja ik ken jammer genoeg geen baas waarbij je op stel en sprong 6 weken vrij mag nemen. Dus ja dan zul je een tijdslimiet moeten stellen lijkt mij zo...

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:25

Kun je na die 6 weken je pup wel alleen laten? hoelang is dat, en hoe vaak? Wij hebben heeeel lang gewacht, mijn moeder wilde het nooit. En nu kan het, mijn moeder werkt 2 dagen en mijn vader werkt 5 tot 7 dagen per week thuis. Ondanks dat neem ik ook tussentijdse vakantie. Het is het wachten waard hoor,

Steef_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:45

6 weken is eigenlijk erg kort om de pup al bij de moeder weg te halen dan zijn ze ook nog niet egt sterk genoeg

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 19:04

stefke1012 schreef:
6 weken is eigenlijk erg kort om de pup al bij de moeder weg te halen dan zijn ze ook nog niet egt sterk genoeg

Ja dat snap ik! Dat gaat ook niet gebeuren!

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:05

kijk in zo'n advertentiekrant en bij de fokker!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 19:06

Pam schreef:
Kun je na die 6 weken je pup wel alleen laten? hoelang is dat, en hoe vaak? Wij hebben heeeel lang gewacht, mijn moeder wilde het nooit. En nu kan het, mijn moeder werkt 2 dagen en mijn vader werkt 5 tot 7 dagen per week thuis. Ondanks dat neem ik ook tussentijdse vakantie. Het is het wachten waard hoor,

Wij gaan het alleen zijn rustig opbouwen in die 6 weken.
Na de 6 weken, is de pup elke dag enkele uren alleen. Mijn vriend en ik overlappen elkaar qua werktijden, dus op die manier is de hond enkele uren alleen op een dag.
Dus dat gaat goed komen!
Ik heb zo'n 13 weken vakantie in het jaar, en ben zo'n 1,5 dag vrij doordeweeks.
Dus zie daar geen problemen van komen!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 19:07

We gaan trouwens morgen kijken bij een nestje. Geboren op koniginnedag

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:15

ooh leuk via mp?

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:48

Weet je waar je op moet letten? Let je erop dat de ouders op med. afwijkingen getest zijn, vraag je hoeveel nesten de moeder heeft gehad, en of je een foto van de vader mag zien? En een goede JRT-fokker zal je zeker vertellen dat er geen enkele garantie voor een vachtsoort is, uit een JRT kan ALTIJD een gladde, broken of ruwe pup komen, wat niet altijd duidelijk zichtbaar is na de geboorte.

Let je ook op de huisvesting van de honden?

Nog een tip: iedere fokker die Jack Russell met 1 l schrijft is GEEN rasliefhebber maar iemand die geld wil verdienen....

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:36

mickey1 schreef:
heej ik heb ook een lieve jack die heb ik ook gekocht als pasgeboren pup op marktplaats

en dat is nu net de plek waar je geen pup moet kopen, daar adverteren alle broodfokkers op ! als je perse een JR wil, informeer dan bij echte rasverenigingen, en pin je niet vast op een bepaalde datum !

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:27

Biepmiep schreef:
Weet je waar je op moet letten? Let je erop dat de ouders op med. afwijkingen getest zijn, vraag je hoeveel nesten de moeder heeft gehad, en of je een foto van de vader mag zien? En een goede JRT-fokker zal je zeker vertellen dat er geen enkele garantie voor een vachtsoort is, uit een JRT kan ALTIJD een gladde, broken of ruwe pup komen, wat niet altijd duidelijk zichtbaar is na de geboorte.

Let je ook op de huisvesting van de honden?

Nog een tip: iedere fokker die Jack Russell met 1 l schrijft is GEEN rasliefhebber maar iemand die geld wil verdienen....

Ik weet waar ik op moet letten ja!
Zit ook op het Jack Russell Forum daar heb ik al veel tips meegekregen...

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:38

En heb je al iemand gevonden, en hoe was het?

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 09:45

Zie nieuw topic! Daar kun je verslag lezen hier op beestenboel!