Hondtrimmen / scheren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Hondtrimmen / scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 13:47

Hoi,

Mijn hond (basset hound) heeft zo'n last van zijn vacht.. Hij heeft te veel haar.. Nu is het bij dit soort honden inprincipe niet gebruikelijk.. Maar zou ik hem met een paardentondeuse kunnen doen? Of moet ik hem echt naar een hondensalon brengen?

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:52

ik zou hem naar de hondensalon brengen.
Voordat je het weet zit je in zijn vlees met zo'n tondeuse.
Vooral oren e.d. zijn er lastig om te doen en in de salon weten ze precies hoe ze het moeten aanpakken.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:55

Ik zou hem ook naar de salon brengen. Die weten hoe ze het aan moeten pakken. Misschien is een goede plukbeurt al voldoende.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:20

Tja.. hij hoeft nu ook weer niet moeders mooiste te worden. Aangezien ik zelf me paarden ook scheer.. Dacht ik moi dat doe ik ff.. Maar aan jullie reacties te zien...
Zouden ze me niet uitlachen in zo'n salon? En weten jullie hoe dat gaat.. Ik heb me er nog nooit in verdiept..

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:39

Tuurlijk lachen ze je niet uit!! Ik denk zelf dat een hond scheren iets heel anders is dan een paard. Een hond heeft een vele soepelere vacht, dus sneller de huid ertussen. Bovendien beweegt een hond constant. Maar volgens mij worden honden ook zelden geschoren. Ik zou gewoon eens langs een trimshop gaan voor info. Ze kunnen je altijd het een en ander vertellen.
Hier staat erg veel informatie op: http://members.lycos.nl/Yani/

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:14

mij vorige hondje liet ik ook altijd scheren bij de salon, terwijl die normaal lang haar had die je iedere dag moest kammen, ik vond dat korte makkelijker.
Maar ze lachen je daar echt niet uit hoor, de enigste die lacht ben jij als je je kale hond ophaald hi hi

Blend

Re: Hondtrimmen / scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:49

Mijn herder hoefde ook alleen geplukt, maar de hondjes die we nu hebben moeten geschoren worden. Mijn vriendin is honden en katten trimster, en is net een salon aan huis begonnen. Zij doet nu ook mijn hondjes. In een salon kunnen ze gelijk zien aan de vacht wat er aan moet gebeuren. Informeer gewoon eens bij jouw in de buurt bij een salon, ze kunnen je vragen zeker weten beantwoorden!

Sarisv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:32

Ik zou gewoon naar een hondentrimsalon gaan

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:56

www.abhb.nl voor een salon bij jou in de buurt.

Maar een Bassethound die je wilt (laten) scheren? Is'ie niet veel te dik ofzo? In welk opzicht heeft hij er 'last' van?

In een trimsalon kan de dode ondervacht er in ieder geval uitgehaald worden (en da's toch anders dan afscheren) en dat kan bij een Basset inderdaad aanmerkelijk zijn maar verder lijkt me dat de vacht geen problemen zou moeten geven.