Pukkie de tamme mus, haar levensverhaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSuup

Pukkie de tamme mus, haar levensverhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:04

Hoi,

Het leek me leuk om even alle fotos op een rij te zetten van Pukkie met de nodige tekst erbij.

In 2005 ergens in april werden er wederom weer twee kleine ongelukkige musjes bij me ondergebracht die uit het nest waren gevallen, ze kwamen bij me om uit te groeien tot een volwassene en dan weer terug te keren naar de natuur. Gelukkig hadden ze het eten als snel door, het was wederom weer veel werk om ze elk half uur te voeren en zodra het licht werd ging mn natuurlijke wekker weer af omdat de dames honger hadden. Ik heb de ene Pukkie genoemd, en de andere Ginny.

Hier waren ze net een paar uurtjes bij me.
Afbeelding

Ze groeiden echt waanzinnig hard, echt ongeloofelijk hoeveel die kleine dingen op kunnen schrokken.
Afbeelding

Afbeelding

Toen was ondertussen ook het derde musje erbij gekomen, die ik de naam Luna had gegeven, die heeft maar tevens heel even bij me gezeten, ze miste net nog de nodige veren om te vliegen en kon nog niet zelfstandig eten.
Afbeelding

Met zn drietjes op een rijtje (vlnr Ginny, Pukkie, Luna)
Afbeelding

En natuurlijk word er ook geslapen als je buikje weer zo vol zit.
Afbeelding

Toen ging Luna weg, en gingen Ginny en Pukkie steeds meer proberen te vliegen.
Afbeelding

Maar zelfstandig eten ging nog niet, nee, ze moesten nog wel gevoerd worden.
Afbeelding

Pukkie de vreetzak.
Afbeelding

Toen gingen ze echt vliegen, zelfstandig eten konden ze ook al. Ginny kon het perfect, Pukkie wou wel...maar kon het niet, dr vleugeltje was lam, en ze stortte steeds weer neer, maar ik kon niet Ginny erbij houden, dadelijk waren ze allebei teveel aan me gehecht en Ginny was er klaar voor...Dus ik had geen keus, Pukkie moest maar blijven want als ik die ook uit zou zetten zou ze zo dood zijn, opgegeten door de katten of honden, en dat kon ik dr natuurlijk niet aan doen. Ginny ging terug naar de andere mussen op de manege waar ze gelukkig meteen goed opgenomen werd door de rest van de mussen.

De tijd verstreek en Pukkie ging stees beter vliegen, en toen op een geven moment was het lamme vleugeltje weggetrokken...maar doordat ik dr zolang had gehouden was ze teveel aan me gehecht geraakt...als ik dr roep komt ze nu naar me toe, ze zit op mn schouder en drinkt uit mn mond, zit met te beppen (nu zit ze op mn hoofd te maffen) E houd gevechten met mn oorbellen (dat is geen fijn gevoel) Als ik dr nu zou uitzetten zal ze het niet redden, dus oke, ze mocht blijven.

Hier was dr kuikenbekje bijna weg
Afbeelding

Nu vliegt ze elke dag los door mn kamer en heeft toegang tot dr eigen kooi, savonds doe ik hem dicht en sochtends weer open (nee ze schijt niet heel mn kamer onder) Ik weet nog dat ik een keer vergeten was om mn raam dicht te doen, die stond wagenwijd open, en puk was los, ze heeft 7 urr lang in mn kamer rondgevlogen zonder dat ze is weggevlogen, en mn kamer is niet heel groot, ze durft ook niet uit mn kamer want daarbuiten kent ze het niet, ik heb nu weer een opvangmusje en ze is heel jaloers op, als ik met de kleine bezig ben vliegt ze hem aan.

Zo ziet ze er nu uit.
Afbeelding

En het bewijs dat ze nu wel kan vliegen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo zijn er nog veel meer dingen die ik over dr kan vertellen, namelijk dat ze altijd mn oogshaduwkwastjes jat en die dan meeneemt naar dr kooi, ik ben dr echt al veel kwijt. Ofdat ze het leuk vind om hooi in mn kast te leggen of die ene keer dat ik was vergeten mn sieradenkistje dicht te doen en toen kwam ik na school mn kamer binnen, lagen al mn oorbellen over de vloer omdat madame ermee aan de haal was gegaan.

arinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:07

mooie foto's
leuk die vogels

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:08

hee wat grappig joh..
vang je vogeltjes op dan ?

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:09

bij toeval eigenlijk, ben ooit met een mus begonnen, maar als iemand er op de manege weer een vind word ik nu standaard gebeld.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:10

ooh leuk joh ..

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:11

ja dat zeker, maar ook erg zwaar

Veirl

Re: Pukkie de tamme mus, haar levensverhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:17

Ik vind het echt zo goed van je!

Ik zag trouwens geen verschil tussen de musjes, maar je "eigen" diertjes herken je altijd he.
Pukkie is echt prachtig!

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:20

Volgens mij had ik laatst bij een ander topic ook al gezegd dat ik het heel goed vind waar je mee bezig bent, maar bij deze nogmaals een compliment!! Prachtige beestjes!

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:22

Hartsikke bedankt, dat vind ik heel fijn om te weten.

@ VeirL
Ja ik herken ze altijd, maar daar heb ik dingetjes voor hoor, dat ze daar met zn drietjes zitten, de rechtste is Luna, dat weet ik omdat haar kuikenbek minder is, zij was ouder dan Ginny en Pukkie, en Pukkie heeft een grijze borst en Ginny een beetje bruinig. En ze hebben allemaal een ander tsjielpje

Roosj3lov3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:24

wat een schattig vogeltje!!!

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:50

Wat een leuk verhaal zeg en mooie foto's,
veel succes met de opvang van de volgende (n)

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:13

gaaf zeg,dat ze toch ook weer goed gekomen is,vorig jaar had ik hier een jonge spreeuw,en deze heb ik best nog wel groot gekregen,maar naarmate hij groter werd des te krommer stond zijn poot.....

ik heb hem aan iemand gegeven met een voliere omdat hij dus die rare poot had,maar na 3 dagen was hij dood...

wat geef jij ze te eten??

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:17

Wat leuk

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:40

je doet echt super goed werk! leuk dat pukkie zo tam is geworden wist niet dat dat ook bij mussen kon.

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:47

Wat super zeg, wat je voor die vogeltjes doet.. Nu nog uitzetten, zal vast niet goed voor haar zijn.. Leuk vogeltje..

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:00

Wat een leuke vooooooos allemaal. En je doet echt super goed werk hoor!!!

kleine_joyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:10

Echt heel gaaf wat je voor ze doet op die manier blijven de mussen toch nog leven.

kleine_joyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:10

Echt heel gaaf wat je voor ze doet op die manier blijven de mussen toch nog leven.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:14

kleine_joyce... zou je je dubbelpost willen verwijderen...
Als dta nog gaat..

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:21

Super dat je je zo voor de vogels inzet! Erg leuke foto's ook, zitten een paar heel vertederende tussen. Maar is er geen manier te bedenken om Pukkie toch zelfstandig te laten worden? Het is nl. ook verboden om 'wilde' vogels/dieren te houden. Misschien kun je eens een adviesje inwinnen bij de vogelopvang.

Succes met je goeie werk!

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:27

Leuk!
Wij hebben ook een keer een "baby"mus opgevangen, was ook erg aan ons gehecht maar mocht die ooit weg willen dan hielden we hem niet tegen.
Uiteindelijk is ie als het goed is met een zwerm mussen mee gegaan al zal ie het niet overleefd hebben denk ik eerlijk gezegd.
Was echt een heel lief beesie alleen scheet wel alles onder, ik nam hem mee naar het winkelcentrum etc in mn hand en hij bleef rustig zitten, soms werd ie dan moe dan hoefde ik alleen maar mn hand over hem heen te doen en dan viel ie in slaap terwijl ik bv op de fiets zat

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:44

eetjuhhhh schreef:
@ VeirL
Ja ik herken ze altijd, maar daar heb ik dingetjes voor hoor, dat ze daar met zn drietjes zitten, de rechtste is Luna, dat weet ik omdat haar kuikenbek minder is, zij was ouder dan Ginny en Pukkie, en Pukkie heeft een grijze borst en Ginny een beetje bruinig. En ze hebben allemaal een ander tsjielpje

Ja, eigenschappen van je eigen beestje herken je altijd.

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:59

ellenlouise schreef:
Super dat je je zo voor de vogels inzet! Erg leuke foto's ook, zitten een paar heel vertederende tussen. Maar is er geen manier te bedenken om Pukkie toch zelfstandig te laten worden? Het is nl. ook verboden om 'wilde' vogels/dieren te houden. Misschien kun je eens een adviesje inwinnen bij de vogelopvang.

Succes met je goeie werk!

Dat gaat niet werken, tis een echte stresskip, als er ook maar een dingetje in mn kamer veranderd (nieuwe foto ophangen oid) is ze meteen in blinde paniek en durft ze er echt zeker een week niet bij, andere mensen vind ze ook eng, net zoals streepjes etc. Ik weet dat het verboden is, maarja, wat doe je eraan?? ze komt mn kamer nooit uit, ook al staat mn deur open alles daarbuiten is dood maar dan ook dood eng, al komt er een auto voorbij vliegt ze meteen dr kooi in. Natuurlijk zal het fijn zijn als ze in het wild zal kunnen, maar dat gaat gewoon niet lukken, ze is zo dood, ze weet zowiezo ook niet wat goed en wat slecht is, ze kan bij wijze van spreken zo op een kat zn kop gaan zitten, weet zij veel....dat is dr allemaal niet geleerd, normaal leren ze dat van andere mussen maar ik hoef dr daar echt niet bij te zetten want ze maakt ze allemaal af..

@ kimmie261

Als ze klein zijn brood met water, daarna stap ik over op universeel voer en nu heeft ze kanarievoer gemengd met haver en tarwe.

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:02

ja dat je ze kan herkennen ze zijn super mooi geworden trouwens je foto's zijn ook mooi!

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:08

Wat leuk zeg! Zo schattig, van die kleine beestjes.
Je moet er wel heel veel werk aan hebben gehad?

Maar het zijn ontzettend mooie meisjes geworden, ze zien er goed uit.