Maat halsband

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Maat halsband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:53

Ooh god ben helemaal verliefd op een paar halsbandjes die ik heb gezien. Maar wat is de gemiddelde maat? Het gaat hier om verstelbare bandjes zoals bijv. 20 tot 30 of 30 tot 40.
Voor een Labradorpupje (belangrijkste! andere kan later wel) en een volwassen lab?

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:20

Jeutje. Dat zou ik echt niet weten.
Weten ze het in de winkel niet?
Kun je niet het halsje van je pup opmeten &dan ongeveer kijken wat er in de buurt zit ofzo?

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:22

Pupje halen we volgende week zaterdag. Maar voor die tijd moeten we wel een goed passend bandje hebben aangezien het 2 uur rijden is (minstens) en er dus de nodige tussenstops worden gemaakt. Bij de dierenwinkel krijg ik het antwoord 'Of die, of die kan ook wel..' Daarom dacht ik, even kijken wat mensen met labrador(pups) hadden

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:23

Kun je op google er ook geen site over vinden?

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:26

Ik rkijg allerlei maten, allerlei halsbanden, allerlei labradors maar geen combinatie helaas..

Heb echt zon gaaf halsbandje gezien, een paarse en nog een rose combi. Ik wil ze gewoon bestellen..

Maaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:04

Mijn volwassen Jack Russell kruising heeft een halsband van 40cm. Zijn nek is 32cm en er moet wat ruimte overblijven bij een halsband. Voor een Labrador heb ik er dus totaal geen verstand van, maar je kunt dr nekkie toch even opmeten? Even een meetlintje er (losjes) om en je weet het zo.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 08:23

@Maaike:
Pam schreef:
Pupje halen we volgende week zaterdag. Maar voor die tijd moeten we wel een goed passend bandje hebben aangezien het 2 uur rijden is (minstens) en er dus de nodige tussenstops worden gemaakt. Bij de dierenwinkel krijg ik het antwoord 'Of die, of die kan ook wel..' Daarom dacht ik, even kijken wat mensen met labrador(pups) hadden

Heb twee bandjes besteld, maat s (20 tot 32 cm) die is rose met een lichtrose streep, en maatje m (26 tot 40 cm) die is paars.

Afbeelding

Afbeelding

*Edit: Trouwens erge mazel gehad bij de bestelling. De lijn van de paarse band stond op gratis. Was een foutje, die lijn is namelijk ong. 20,- maar ik heb hem nu voor 0,- besteld. Hoop dat t goedkomt..
Ze horen toch te leveren wat ze aanbieden? De lijn is nu terwijziging uit de collectie gehaald

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 14:41

Mijn ooo zo schattige babyhalsbandje:
Afbeelding

Ik hoop zo dat hij past want een maat groter hebben ze niet in deze kleur en ik ben er zo verliefd op!

Een maatje groter, paars halsbandje met multilijn:
Afbeelding
En reflectorstrepen

Afbeelding

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:43

cool!
ik zou de maten ook niet weten .....

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 14:47

ik heb maat chihuahua genomen en maat jack russel. Als t niet past kan ik t ruilen maar t moet passen Die rose is maar in een maat.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:07

ach, ze groeit uit allebei maar eventjes zal het wel passen toch? Leuk hoor!

Waar je straks meer rekening mee moet houden is hoe de lijn in je hand ligt en het formaat van de musketon. Bij zo'n baby nog niet zo belangrijk maar als ze groter en sterker wordt wel plezierig om in je achterhoofd te houden. Van een snijdende lijn wordt je niet blij

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:12

Het is ook maar voor de babytijd

Als ze groot is nemen we zon grote rollijn met een groot handvat. Ik heb ervaringen met die rollijnen met kleine handvaten das geen pretje!