Ik ging vandaag buiten mijn (jeweetwel)kater roepen, en toen hoorde ik heel klaaglijk gemauw van onder het scooterkleed(en dus de scooter

komen, wat duidelijk niet mn eigen kat was...
dus ik btje roepen, en uiteindelijk maar paar brokjes gehaald en het kleed opgetild(doodeng, stel da het een wilde kat geweest was

maar die poes vloog gewoon letterlijk op de brokjes af, en begon echt heel erg gulzig te eten...
maarik zag dus dat haar bandje niet goed zat(zat half om een poot heen, ze had er duidelijk last van)dus toen heb ik maar even mn vader geroepen, en die zei toen dat ik voor de zekerheid(tegen ziektes en eventueel krabben) tuinhandschoenen aan moest doen en moest proberen de kat te pakken te krijgen...
Dit lukte heel makkelijk, en toen eheft mn vader het riempje los gemaakt(kat ging heel lief op dr zij liggen alsof ze doorhad dat we haar wilden helpen...)
de poes ging meteen aan haar poot likken, en mauwde ook niet meer zo zielig...
dus toen mocht ik van mijn vader meer brokjes pakken en een beetje melk, zodat ze weer even wat kon eten(beest is broodmager en had duidelijk dorst en honger),
maar ze was echt heel blij ook dat ze goed kon bewegen, maar je zag wel dat ze er veel pijn aan had/heeft! op een gegeven moment komt mijn eigen kat er aangelopen,
en normaal is die heel dominant naar andere katten, maar nu ging ie gewoon heel rustig er bij zitten, alsof ie de poes al kende ofzo... heel apart...
Maar nou weet ik dus neit goed wat ik ermee moet, haar blijven voeren af en toe en foto's maken voor in de buurt? of me gewoon niet om dr bekommeren
(kan ik gewoon niet, dan voel ik me echt vreselijk!!!)
Het liefst zou ik haar gewoon houden, omdat ze dus ook zo goed met mijn eigen kat kan... maar dan moet ik dus mijn ouders er van overtuigd zien te krijgen...
ik hoop het heele rg! want ze is nog heel jong, en zo mooi en lief!! maar wel schuchter... maar dat ik vind ik niet heel raar, al die vreemde mensen enzo..
Wat zouden jullie doen?
Offtopic: sorry voor spelfouten, ik heb een raar toetsenbord...