Poes gevonden, wat nu?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Poes gevonden, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:02

hoi!
Ik ging vandaag buiten mijn (jeweetwel)kater roepen, en toen hoorde ik heel klaaglijk gemauw van onder het scooterkleed(en dus de scooter )
komen, wat duidelijk niet mn eigen kat was...
dus ik btje roepen, en uiteindelijk maar paar brokjes gehaald en het kleed opgetild(doodeng, stel da het een wilde kat geweest was )
maar die poes vloog gewoon letterlijk op de brokjes af, en begon echt heel erg gulzig te eten...
maarik zag dus dat haar bandje niet goed zat(zat half om een poot heen, ze had er duidelijk last van)dus toen heb ik maar even mn vader geroepen, en die zei toen dat ik voor de zekerheid(tegen ziektes en eventueel krabben) tuinhandschoenen aan moest doen en moest proberen de kat te pakken te krijgen...
Dit lukte heel makkelijk, en toen eheft mn vader het riempje los gemaakt(kat ging heel lief op dr zij liggen alsof ze doorhad dat we haar wilden helpen...)
de poes ging meteen aan haar poot likken, en mauwde ook niet meer zo zielig...
dus toen mocht ik van mijn vader meer brokjes pakken en een beetje melk, zodat ze weer even wat kon eten(beest is broodmager en had duidelijk dorst en honger),
maar ze was echt heel blij ook dat ze goed kon bewegen, maar je zag wel dat ze er veel pijn aan had/heeft! op een gegeven moment komt mijn eigen kat er aangelopen,
en normaal is die heel dominant naar andere katten, maar nu ging ie gewoon heel rustig er bij zitten, alsof ie de poes al kende ofzo... heel apart...
Maar nou weet ik dus neit goed wat ik ermee moet, haar blijven voeren af en toe en foto's maken voor in de buurt? of me gewoon niet om dr bekommeren
(kan ik gewoon niet, dan voel ik me echt vreselijk!!!)
Het liefst zou ik haar gewoon houden, omdat ze dus ook zo goed met mijn eigen kat kan... maar dan moet ik dus mijn ouders er van overtuigd zien te krijgen...
ik hoop het heele rg! want ze is nog heel jong, en zo mooi en lief!! maar wel schuchter... maar dat ik vind ik niet heel raar, al die vreemde mensen enzo..

Wat zouden jullie doen?

Offtopic: sorry voor spelfouten, ik heb een raar toetsenbord...

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:04

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:07

Laat de kat bij de DA controleren op een chip! Er stond ook geen info op het bandje, of aan de binnenkant ervan?

Amethyst_

Re: Poes gevonden, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:10

het was een gekleurd bandje met alleen een belletje... als ze inderdaad er over een paar dagen nog is(stel dat ze niet verder KON vanwege haar pootje) gaan we inderdaad wel naar de DA, misschien dat die dan ook kan zeggen of er iets mis is met haar pootje...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:14

Waarom zou je daarmee wachten joh? Waarschijnlijk is de kat gewoon gechiped en wellicht komt ze ook uit de buurt (kat zal niet zo ver komen met pijnlijk knellend bandje) en ze 'kent' jouw kat waarschijnlijk ook? Naar de dierenarts om een chip te laten lezen kost je waarschijnlijk helemaal niks... Wellicht kun je een briefje ophangen bij de DA, de lokale dierenwinkel, het asiel in de buurt even bellen o.i.d.

De eigenaar zal je dankbaar zijn dat je zijn kat niet nog langer buiten hebt laten zitten en waarschijnlijk ook wel mogelijke kosten vergoeden!

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:20

Idd ff kijken of er een chip in zit, en overal posters van het katje ophangen
zou dood ongerust wezen als ik 1 van mijn 3 katten kwijt zou zijn!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:08

klinkt alsof ze van het balkon is gevallen o.i.d. omdat dat bandje zo raar zat.

Ik raad ook aan zsm (kan ook nu, online!) haar op te geven bij Amivedi. En de dierenambulance etc kun je ook bellen.

daarna ff naar de DA ivm pootje en chip. Meestal gratis omdat het een gevonden dier is, chip checken is altijd gratis.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 23:25

Dank jullie wel voor de tips! ik zal van mn bvader eisen dat we morgen naar de da gaan maar ze is er nu nog! en normaal is mn eigen kat dus heel dominant, maar nou ging ie gezellig snuffelen, en de kat zelfs schoonmaken!!! ik was echt verbijsterd gewoon! maar ik heb die kat ook nog nooit eerder gezien...... maar het bandje was trouwens ook heel oud/vies/versleten, dus misschien is ze ooit weggelopen en is haar bandje na een tijdje, omdat eventueel de rek er uit ging, om haar pootje heen gaan zitten...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 19:56

Ze is weer bij haar eigen thuis!!! ze is opgehaald door mensen die haar kwijt waren... EIND GOED AL GOED

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:16

oh wat goed, aan de hand van posters? of amivedi?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 22:31

mn broer heeft het asiel gebelt, en er was inderdaad een kat als vermist opgegeven, met dezelfde kenmerken... de kat woont in de buurt, dus die mensen hebben dr opgehaald... bosje bloemen als bedankje

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:53

Goed joh!

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:39

GElukkig dat ze weer bij dr baasje is!