Mijn hamster heeft sinds net pas een rooddoorlopen oogje... Ik zat naar haar te kijken, ben even weggegaan om wat te pakken en toen ik terugkwam, was het er opeens. Het is niet open, er komt geen bloed ofzo uit, maar het is rood van binnenuit, als een albino-oogje. Ze knijpt er niet mee en wandelt nog vrolijk rond, dus ze lijkt er geen last van te hebben. Ga natuurlijk wel naar de DA, maar ben benieuwd of iemand nu weet wat het is? Of het heel erg is?
Ik zou inderdaad even naar de dierenarts gaan maar kan het misschien dat ie spontaan van oogkleur veranderd? het is miss heel anders, maar het schijnt dat sommige dieren ineens van geslacht kunnen veranderen... dus misschien kan het ook bij ogen? slaat misschien ook nergens op, maar t kwam zo ineens bij me in mn hoofd
Gewoon het bolletje is rood &dat is ie nooit geweest?
Ja, gewoon opeens! En nooit geweest idd, het is een wildkleur Rusje, met gewoon donkere oogjes... Ze ligt nu weer te maffen, dus kan even niet meer kijken, anders wordt ze chagrijnig Maar het was er zomaar
Ik zou met een hamster ook niet zo snel naar de DA gaan, want ze zijn heel stressgevoelig en kunnen hierdoor zelfs komen te overlijden. Dit is gewoon een tip voor de volgende keer! Gelukkig is het rode oog weer weggetrokken!
Ja, ik was inderdaad ook al bang voor stress als ik naar de DA zou gaan.
Ik hou het goed in de gaten en mocht het er echt raar uit komen te zien, dan ga ik toch maar naar de DA.
@ Quarterhorse: Het was niet ontstoken ofzo, er viel niet zoveel schoon te maken, het was gewoon echt in het oogbolletje, dus inderdaad misschien een gesprongen adertje.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval, ik word altijd meteen panisch als ik ik iets aan mijn dieren zie wat niet klopt