Tumor Ratje ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Tumor Ratje ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:35

Wij hebben twee ratjes thuis van of anderhalf jaar of tweeenhalfjaar [weet het niet zeker] en beide hebben ze al een keer een tumor gehad, en zijn daar aan geopereerd.
Maar, nu heeft 1 ratje wéér een tumor, onder z'n buik .. Wat raden jullie aan? Als we hem weer laten opereren zou het dan niet wéér terug komen? Maar het is ook niet eerlijk hem geen kans te gunnen ..

4000e berichtje

jessy1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:38

ik heb nu twee keer een rat gehad met een tumor en ik heb ze beide in laten slapen.
zo'n operatie is heel ingrijpend voor zo'n klein beestje, (die van mij waren wel allebij bijna 4)
ik denk dat je hem beter niet kan laten opereren want het komt bijna altijd terug. ik zou het gewoon zo laten zolang hij er geen last van heeft.
wel sterkte met je ratjes

Angeliekje

Re: Tumor Ratje ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:38

Ik heb het ook gehad met mijn ratje Dinky. Zij was bijna 4 toen ze een tumor kreeg bij haar voorpootje. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en daar kreeg ik te horen dat als ze geopereerd zou worden, het een week later weer op een andere plek kon gaan groeien. Ik heb maar besloten om haar in te laten slapen, dan had ze in ieder geval geen pijn meer.

Sterkte met jouw ratje

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:40

Gezien de leeftijd van je ratje, en dat het de 2e x is, is het het niet meer waard. Waarschijnlijk zal de tumor hierna weer terug komen, overleven ze de operatie niet, of wat dan ook. Hoe zielig/jammer het ook is, ik zou het niet doen.. *heb zelf vaak zat voor hetzelfde punt gestaan*

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:40

Dankjullie ..

Tja ik weet niet, Chester had het op haar ruggetje, maar heeft het nooit meer gehad naar der operatie ..
Drizzl had het op dr buik, en nu heeft ze het dus weer ..

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:45

Sorry dat ik het misschien vraag, maar komt het dan niet heel vaak voor? Een tumor bij een rat?

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:46

Luuz schreef:
Sorry dat ik het misschien vraag, maar komt het dan niet heel vaak voor? Een tumor bij een rat?

Jawel. Maar wat wil je daar mee zeggen ..?