Is er nog een (kleine) kans dat deze eieren uitkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Is er nog een (kleine) kans dat deze eieren uitkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:46

Hey,

Mijn opa had een kraaiennest in de goot en heeft deze moeten verwijderen. Het nest had 5 eitjes en de kraaien kwamen niet meer broeden. Toen had mijn opa ze even weggezet en vergeten, en nu (2 dagen later) wil hij ze alsnog onder een warmtelamp zetten/ dekentje etc in de hoop dat ze nog te redden zijn.
Is er nog een (kleine) kans dat het proces verder gaat? De eitjes waren nog in het beginstadium, we hebben er 1tje namelijk opengemaakt om te kijken of er al 'iets' in zat, maar er was nog geen vogellichaampje in te herkennen. Op internet kan ik er niks over vinden dus dan maar hier proberen.
Wie kan ons helpen??

Groetjes,
Lyte

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:51

neej je kan het dan denk ik wel vergeten... Als zo'n ei uberhaupt uit zou komen dan gaat het vogeltje direct dood. Kleine kraaienkuikentjes krijgen na de geboorte fijn gemalen insecten van de ouders. Hier kun je als mens haast niet voor zorgen..kraaien zijn trouwens niet zulke hele leuke huisdieren.. ze hebben ontzettend snel last van stress en dan kunnen ze ineens doodvallen.. Toch lukt het heel af en toe weleens om een kraai of kauwtje als huisdier te houden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:10

silverado schreef:
neej je kan het dan denk ik wel vergeten... Als zo'n ei uberhaupt uit zou komen dan gaat het vogeltje direct dood. Kleine kraaienkuikentjes krijgen na de geboorte fijn gemalen insecten van de ouders. Hier kun je als mens haast niet voor zorgen..kraaien zijn trouwens niet zulke hele leuke huisdieren.. ze hebben ontzettend snel last van stress en dan kunnen ze ineens doodvallen.. Toch lukt het heel af en toe weleens om een kraai of kauwtje als huisdier te houden

Ik heb een kauwtje gehad en dat ging prima... Vrienden van mij hebben een kraai en dat gaat ook prima...

Ik denk niet dat de eieren nog uitkomen, als ze er al twee dagen hebben gelegen.
Het is trouwens best mogelijk om die vogeltjes op te voeden hoor, je hebt wel opfokvoer en je kunt meelwormen en andere insecten kopen in dierenwinkels, en vlees e.d.

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:37

het schijnt alleen te kunnen als de eieren koel gelegen hebben en dat ze regelmatig zijn omgedraaid (heb ik ook maar gelezen hoor, in een kleindierenvakblad).

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:12

Wij hadden vroeger wel jonge kauwen/ kraaien als huisdier. Die werden op jonge leeftijd uit het nest gehaald en met de hand groot gebracht. Het zijn idd geen fijne huisdieren. Ze zijn hondsbrutaal.
Ik denk dat de kans dat deze eitjes uitkomen erg klein is. Ze zijn al te erg afgekoeld, maar je kunt het altijd proberen.