onze kat is laatst gedekt. en nu heeft ze sinds vanmiddag volgens mij weeen. ze trekt der buik in en dan weer uit. maar dit begon rond 1 uur..en der zijn er nu no0g steeds geen. kan dit lang duren?
wij hebben ook 3 jongen eigenlijk 4 maar nr. 3 is dood gegaan er lagen er 3 in stuit(verkeert om)en 1 goed ze zijn donderdag een 2 week oud heeeeel lief zijn ze allemaal al weer kwijt alle 3 rood=kater terwijl mama roode poes is
ik heb 2 bevalingen meegemaakt, ik zat een keer in de wei bij mijn geiten die waren dan ook egt op mij aan het springen, maar de poes kwam ongestoord bij ons liggen, het viel me op dat hij telkens met zijn buik omhoog ging liggen, en het was zijn eerste bevalling. toen ik hem wou aaien , maakte ze ineens een pers beweging. dus ik vloog met haar uit de wei, en naar een grote hooibaal. daar hebben we 2 uur lang gezeten. er zijn 2 poesjes uit gekomen waar ik bij was. elke keer als het poesje er bijna uit kwam mauwde en drukte ze tegelijk, dus dat was een raar geluidje. later gingen we kijken, en toen waren het er 3. dus dat was wel leuk. een paar weken later volgde ik haar, ze ging de hooizolder op. daar lag een dood katje, ze likte hem de hele tijd, maar ik weet zeker dat ze er al een tijdje lag.
de anderenkat deed een beetje gemeen, want als ze pijn had krabte ze me. maar als ik dan weg liep ( met de gedachte ze wil me er toch niet bij hebben) kwam ze me achterna. ook was het haar eerste worpje, maar zij had gelijk 7 jonkies!! daarvan hebben er maar 4 van overleefd. dat was wel jammer! maar wel een hele mooie ervaring!
een poes van ons, die was dus bevallen, toen gingen er 4 van de 7 dood. daarna verplaatste ze ze naast een hele drukke weg in de berm. en ja, je ziet het al aankomen, de moeder werd overgeredn , en de jongen katjes waren spoorloos! na een week nog geen katjes, en wij hadden de hoop al opgegeven, maar toen toch na 9 dagen, hoorden we allemaal gemiauw ergens vandaan komen, en toen kwamen er 2 broodmagere jongen poesjes voor de dag. een anderen moederpoes adopteerde ze. maar melk kregen ze niet van haar, maar gaven wij ze, met een spuitje.
een keer is het bijna fout gegaan met een van de jongen kittens, ze had een muis naar binne gewerkt, en zwol toen helemaal op, het leek wel alsof ze een eplepsie aanval kreeg, egt heel raar, allemaal slijm uit haar mond, en heel raar bewegen, met haar ogen rollen. egt heel eng! en ze moest ook overgeven, dus er lagen allemaal hoopjes vel op de vloer, waarschijnlijk is er gewoon iets verkeerd gegaan. de DA zij dat ze niet meer dan 3 dagen te leven had, maar ze heeft nog zeker 3 maanden geleeft, toen hebben we hun verkocht aan een boer. maar na een week was ze in de mest put gevallen en die anderen was in de trekker gekomen, en toen starte die man zijn trekker, en toen zat hij er tussen,, egt zo stom!