Mijn Dobermann

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Mijn Dobermann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:36

Hallo,
ik wil graag wat vertellen over mijn dobermann en gewoon het ras.

Ik heb een dobermann. Hij is nu 6 jaar. Voor deze hebben wij ook nog 2 dobers gehad. De meeste mensen denken dat een dobermann gevaarlijk is. Omdat ze dat meestal zo laten zien op tv bijv.
Dat is dus helemaal niet zo ! altijd als ik buiten loop, lopen mensen met een boog om me heen. Waarop ik zeg" hij is niet anders dan andere honden hoor, hij bijt niet " ik vind dat meestal vervelend als mensen dat doen. Dat komt alleen maar door de naam. Soms hoor je kindjes tegen hun moeder zeggen "mam mag ik die hond aaien " dan hoor je de moeder altijd.. Nee doe maar niet.. het is dat mijn hond niet van kinderen houd, hij kan niet tegen gegil. Daar is die erg gevoelig voor. Maar een dobermann is een erg vriendelijke aanhankelijk hond!
En dat weten veel mensen niet.
MAAR,, als je nog nooit een dobermann heb gehad. Moet u eerst veel informatie halen. Een dobermann heeft een consequente baas nodig. Anders groeit die over je heen, en neemt het heft in eigen handen. Dat moet natuurlijk niet gebeuren. Een dobermann is een hond die blijft proberen. Als je zegt dat die naar z'n mand moet, probeert hij toch altijd nog even door iemand anders geaaid te worden. Blijf dan bij je standpunt en stuur hem naar z'n mand. Als die in z'n mand ligt, kun je hem roepen en aaien. Maar hij moet JOU commando afmaken. Anders doet die wat ie zelf wilt. Een dobermann reu is erg dominant, een reu speelt dan ook vaak niet met andere honden. Tot hun 2/3 jaar spelen ze nog met andere honden. Maar daarna zeker niet. Een teefje is niet zo'n probleem, die zijn niet zo dominant. Maar erg eigenwijs. Een dobermann heeft vaak een beetje een stevige bouw. En veel bespiering. Ik hoop dat jullie een beetje inzien, dat een dobermann niet een gevaarlijke hond is.
Hier een aantal foto's van mijn patser
http://img134.imageshack.us/my.php?imag ... 0159da.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... 0177gp.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... 0248bc.jpg

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:39

Mooie hond, ik vind het zelf schitterende honden om te zien.
Zelf hebben we een Rottweiler die is kwa karakter wel aardig te vergelijken.
Op m'n site staat een dobermann van iemand hier op bokt, vind dat echt een kwijlbeest

__Robijn__

Re: Mijn Dobermann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:44

Haha,
Ja ik zelf vind het ook erg mooie dieren. Maar gelukkig heeft niet iedereen de zelfde smaak

op je site zie ik er geen staan hoor ?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:45

laat maar.. al gevonden

Die heeft nog gecoupeerde oren.. helaas mag dat niet meer vond het altijd erg mooi.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:49

Ja het mag dan inderdaad wel niet meer maar eerlijk gezegd vind ik dat ook onwijs mooi staan bij ze.
Voor de buitenwereld zien ze er met hangende oren vriendelijker uit, dat is hetzelfde dat we nu een Rottweiler met lange staart hebben, hij ziet er vriendelijker uit maar ik vind het geen gezicht

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:50

heey Yvana jij ook hier!
Dobermannen (dobermans?) zijn inderdaad mooie honden, een man bij mij in de buurt zag er zelf uit als een zwerfer maar dat kwam omdat ie al zijn geld in zijn 3 dobermannen en zijn chiwauwa stopte

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:54

Vind het ook mooie honden !! En vaak ligt het gewoon aan de ,, opvoeding,, (het soort gedrag)

Maar Urbann Hij staat wel op de site van nikki

http://www.nikki-fotografie.nl/honden-dobermann.htm

P.S. nikki mooie site + Mooie foto's

[edit] oh haha je hebt 'm al gevonden

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:56

Ja indd.. daar ligt het ook vaak aan

@kathinka: ja ik zit hier ook maar sinds kort hoor hahah

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:00

loez: Bedankt!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:03

Discriminatie van honden. Als ik zo'n hond zie zou ik niet eens weten dat het een Dobermann is. En het ligt vaak aan de opvoeding van zijn baas of hij lief of vals is. Heeft met het ras niks te maken. Maar het is wel een hele mooie hond.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 14:18

_Armstrong_ schreef:
Discriminatie van honden. Als ik zo'n hond zie zou ik niet eens weten dat het een Dobermann is. En het ligt vaak aan de opvoeding van zijn baas of hij lief of vals is. Heeft met het ras niks te maken. Maar het is wel een hele mooie hond.

Heeft wel met het ras te maken. Of heb jij verstand van een dobermann ?
Een dobermann is een hond, maar niet iedere hond is een dobermann.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:27

Prachtige Dobermann zoals ze allemaal prachtig zijn

Mijn vriend is er gek op en wil later niets liever dan een Dobertje...
het zijn echte goedzakken schijnt het. Mooie hond hoor!!

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:33

Mooie hond

Alleen tja, ik heb de pest aan die honden en ik weet echt wel dat sommige honden juist super zijn..
Maar 2dobermann hebben dus onze schapen opgegeten..
Ze zijn over de sloot enzo gerend, en zo in ons weiland.. (en over hek gesprongen)
Nu vind ik ze doodeng .. maar dat heb ik zowieso met grote honden vind ik eng.. helemaal als ze op me af rennen.
Ik raak echt in paniek dan

Ik liep namelijk een keertje over de straat, en toen kwam uit een oprit een hond rennen, en die viel zo me pony aan.. en daar stond ik dan.. met een pony in me hand die aan het steigeren was op de weg en een hond om drheen rennen..

Sindsdien ben ik als de dood voor honden

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:06

Urbann schreef:
_Armstrong_ schreef:

Heeft wel met het ras te maken. Of heb jij verstand van een dobermann ?
Een dobermann is een hond, maar niet iedere hond is een dobermann.

Sorry hoor, maar als jij je hond lief opvoedt dan ligt het toch niet aan het ras.

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 16:55

Evaa_ schreef:
Mooie hond

Alleen tja, ik heb de pest aan die honden en ik weet echt wel dat sommige honden juist super zijn..
Maar 2dobermann hebben dus onze schapen opgegeten..
Ze zijn over de sloot enzo gerend, en zo in ons weiland.. (en over hek gesprongen)
Nu vind ik ze doodeng .. maar dat heb ik zowieso met grote honden vind ik eng.. helemaal als ze op me af rennen.
Ik raak echt in paniek dan

Ik liep namelijk een keertje over de straat, en toen kwam uit een oprit een hond rennen, en die viel zo me pony aan.. en daar stond ik dan.. met een pony in me hand die aan het steigeren was op de weg en een hond om drheen rennen..

Sindsdien ben ik als de dood voor honden

Tsja, En dat krijg je er ook niet meer uit. Mijn tante heeft het ook. Die is toen een x aan gevallen door een grote hond. En is als de dood voor mijn hond. Die geen vlieg kwaad doet

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 16:58

ponyzotje schreef:
Prachtige Dobermann zoals ze allemaal prachtig zijn

Mijn vriend is er gek op en wil later niets liever dan een Dobertje...
het zijn echte goedzakken schijnt het. Mooie hond hoor!!

Het zijn indd goudeerlijke honden. Ze zullen je nooit in de steek laten. Ze zullen ook nooit laten merken dat ze pijn hebben. Dat is soms best lastig. Ze hebben een hele hoge pijngrens. Mijn vorige dober die plaste op een gegeve moment een beetje bloed. Naja wij een weekje aan gekeken. Bleef het zo. Wij naar de dierenarts. Had hij een prostaatontsteking. Maar liet NIKS merken dat hij pijn had. Helemaal niks! helaas is hij overleden aan een hartaanval.

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:22

Bij mij lopen de msnen ook met een boog om me heen (heb een Rottweiler)
het zijn de mensen die niet met zo'n hond kunnen omgaan, maar er toch een nemen schuld dat ze zo'n slechte naam hebben,
niks van aantrekken, jij weet wel beter, en je weet iig dat je niet word lastig gevallen op straat
(dat vind ik iig een erge geruststelling )

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 18:48

xXVeronaXx schreef:
Bij mij lopen de msnen ook met een boog om me heen (heb een Rottweiler)
het zijn de mensen die niet met zo'n hond kunnen omgaan, maar er toch een nemen schuld dat ze zo'n slechte naam hebben,
niks van aantrekken, jij weet wel beter, en je weet iig dat je niet word lastig gevallen op straat
(dat vind ik iig een erge geruststelling )

Ja daar heb je gelijk in. Ik kan als het donker is, wel wat veiliger over straat. Al vind ik het nog steeds eng

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:13

Hey, bij mij op de manege hebben ze ook 2 Dobermanns, Jan en Jazz. Dat zijn echt schatten !!! Ze zijn wel heel fel en alert, maar als ze je kennen doen ze je niks. Naar vreemden blaffen ze wel, en eentje loopt met een soort van muilkorf (hoesje om z'n snuit zeg maar) omdat de manege vlak naast het duin zit waar heel veel honden langs lopen die daar gaan wandelen, en hij uit dominantie nog weleens op ze afrent en ze natuurlijk niet willen dat ie ze een keer bijt.

Ze zijn voor de bewaking op de manege, en je hoeft s'avonds dus ook echt niet op het terrein te komen !! }> Ze zitten dan wel binnen hoor, maar als de manegebaas naar buiten gaat met ze en er loopt een vreemde op het terrein s'avonds grijpen ze 'm. Verder zijn ze erg gefixeerd op stokjes, balletjes en alles waarmee ze maar lekker kunnen ravotten.

Jan, de reu, is wel een ontzettende aansteller. Als die achter het hekje zit (in de tuin van de baas) gaat ie soms ontiegelijk lopen janken omdat ie eruit wil. Hij kan ook superlief zijn. Dan zit je in de kantine (op een barkruk) en dan komt Jan ineens binnen gestormd, helemaal enthousiast, en dan springt ie soms zo met z'n voorpoten op je schoot !! Dan gaat ie je in je gezicht lopen likken enzo, dan is hij gewoon heel blij. Jazz is wel een stuk rustiger, maar ze is wel de baas over Jan.

Jan en Jazz zijn allebei ong. 3 jaar en aan de staart en oren gecoupeerd. Ze komen uit Belgie, daar mag het couperen nl. nog (of ondertussen niet meer ?). Jan is heel smal gebouwd met een hele spitse kop en Jazz is juist weer wat breder. Ik vind ze allebei erg mooi en lief, maar het is wel heel wat anders dan mijn Labradortje !!

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:29

JAREN GELEDEN EEN DOBBERMAN GEHAD....GEWELDIG KARAKTER EEN SCHAT VAN EEN HOND..WE HEBBEN RUIM 10 JAAR LANG VAN HEM MOGEN GENIETEN ...

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 08:04

Maxielover schreef:
Hey, bij mij op de manege hebben ze ook 2 Dobermanns, Jan en Jazz. Dat zijn echt schatten !!! Ze zijn wel heel fel en alert, maar als ze je kennen doen ze je niks. Naar vreemden blaffen ze wel, en eentje loopt met een soort van muilkorf (hoesje om z'n snuit zeg maar) omdat de manege vlak naast het duin zit waar heel veel honden langs lopen die daar gaan wandelen, en hij uit dominantie nog weleens op ze afrent en ze natuurlijk niet willen dat ie ze een keer bijt.

Ze zijn voor de bewaking op de manege, en je hoeft s'avonds dus ook echt niet op het terrein te komen !! }> Ze zitten dan wel binnen hoor, maar als de manegebaas naar buiten gaat met ze en er loopt een vreemde op het terrein s'avonds grijpen ze 'm. Verder zijn ze erg gefixeerd op stokjes, balletjes en alles waarmee ze maar lekker kunnen ravotten.

Jan, de reu, is wel een ontzettende aansteller. Als die achter het hekje zit (in de tuin van de baas) gaat ie soms ontiegelijk lopen janken omdat ie eruit wil. Hij kan ook superlief zijn. Dan zit je in de kantine (op een barkruk) en dan komt Jan ineens binnen gestormd, helemaal enthousiast, en dan springt ie soms zo met z'n voorpoten op je schoot !! Dan gaat ie je in je gezicht lopen likken enzo, dan is hij gewoon heel blij. Jazz is wel een stuk rustiger, maar ze is wel de baas over Jan.

Jan en Jazz zijn allebei ong. 3 jaar en aan de staart en oren gecoupeerd. Ze komen uit Belgie, daar mag het couperen nl. nog (of ondertussen niet meer ?). Jan is heel smal gebouwd met een hele spitse kop en Jazz is juist weer wat breder. Ik vind ze allebei erg mooi en lief, maar het is wel heel wat anders dan mijn Labradortje !!

hahaha, ja die van mij gaat ook altijd op me schoot klimmen. Als ik op de grond zit. Dan gaat die echt op me schoot zitten. Hij draait zn kont en gaat dan zitten Het zijn echt schatten. Maar zoals je zei, erg waaks.
De meeste vinden ze altijd eng enzo. Maar die mensen hebben gewoon geen verstand van honden

Bedankt voor de reacties

Hier nog een aantal nieuwe foto's
http://img75.imageshack.us/img75/9592/30406379md.jpg
http://img213.imageshack.us/my.php?image=30406470hn.jpg

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:40

Couperen is ook in Belgie volledig verboden
Mooie nieuwe foto's!

Heb de foto's ook aan mijn vriend laten zien en hij vindt ze echt geweldig

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:49

Dobermannen die getraint zijn voor hun terein te verdedigen daar moet ik echt helemaal niets van hebben.. Die vind ik wel eng. Maar al zou er op de zelfde plek van de doberman een golden-retriever staan om zijn terein te verdedigen zou ik het weer minder eng vinden..

Gisteren was ik een stuk aan het lopen met me pony en Amanda toen kwamen wij ook een doberman tegen, ik helemaal zenuwachtig omdat de hond onze kan op kwam Maar de hond was banger voor mijn pony dan ik voor hem..
Dit was gewoon een hond die in huis leeft en niet voor terein bewaking is, dat vind ik dan weer wel leuke honden..

Ik vind het wel hele prachtige dieren maar zou er zelf nooit voor kiezen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 12:14

Wij trainen ook op de club met allemaal dobermanns.. Enne.. sommige vind ik er ook niet zo lief uit zien

Maar het beste kun je altijd gewoon rustig blijven .. als je bang bent.. voelt hij het.

Hier een gedichtje over de dobermann

De dobermann

Zal er altijd voor je zijn,
bij vreugde, en pijn.
Hij zal je vertrouwen,
en op je bouwen.
Hij zal over je waken,
als je ligt te slapen.
Een vriend die er altijd is.
Eentje die altijd naast je staat,
en die je door moeilijke tijden slaat.
Een vriend die je niet verlaat,
als het even moeilijk gaat.
Pas als hij gaat,
neem ik afscheid van mijn maat.
Die altijd over mij heeft gewaakt!

http://img71.imageshack.us/my.php?image=yoshhhh6qy.png
http://img161.imageshack.us/my.php?image=30406312pl.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=yosh88yi.jpg
http://img487.imageshack.us/my.php?imag ... 0112rg.jpg
^^ Hoezo lui?
Deze was ik vergeten bij mijn vorige nieuwe foto's
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 01-05-06 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 12:17

ponyzotje schreef:
Couperen is ook in Belgie volledig verboden
Mooie nieuwe foto's!

Heb de foto's ook aan mijn vriend laten zien en hij vindt ze echt geweldig

Hier boven heb ik nog 4 foto's ook 1 van zn hoofd.. die vind ik zelf erg mooi
En indd in belgie is het ook verboden. Die van mij is nu 6. Dus zijn staart is er wel af. Ik vind het jammer dat het is afgeschaft. Ze voelen er niks van. Het gebeurt na 3 dagen als ze geboren zijn. Oogjes dicht. Oortjes dicht. Een dober heeft een krul staart. Tenminsten de meeste. Ik vind dat zelf niet mooi. Maar dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 01-05-06 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt