'Merelnest' in de tuin!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Charlie

'Merelnest' in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:08

Bij ons in de tuin zit er al een tijdje een merel! Erg leuk om te zien, eerst heel erg druk met haar nestje bezig, en nu liggen er 4 eitjes in waar ze al een week ofzo op aan het broeden is . Deze week moeten de eitjes uitkomen! Ze zit bij ons onder de overkapping, dus lekker droog! We kunnen haar vanuit de keuken zien zitten. Maar goed genoeg gepraat, hebben jullie ook een nestje in de tuin?

Gr. Rianne

(ik zal foto's maken als de jonkies geboren zijn! )

Zoolgangster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:15

Een paar jaar geleden hadden we een merelnest op het konijnenhok. Nu zit er in een conifeer een duivennest, vorig jaar ook, maar toen werd het nest verstoord door een kat, helaas...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:19

nee niet meer, had ik wel toen ik hier net woonde, maar ik heb katten..... dus de vogels waren snel verstandig vertrokken

in mijn vorige huis, zat er een zwaluwnest in de plafondventilator, boven mijn bed..... dat was iets minder, maar ja ik vond het zo sneu om het weg te halen haha. dus dacht ach als ze uitgevlogen zijn dan haal ik het nest weg... op een ochtend wakker worden met een dood frummelig zwaluwbabietje naast mijn kussen was iets minder...maar goed er zijn er drie keurig uit gevlogen en toen nest weg gehaald en horretjes geplaats

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 11:23

baroen schreef:
nee niet meer, had ik wel toen ik hier net woonde, maar ik heb katten..... dus de vogels waren snel verstandig vertrokken

in mijn vorige huis, zat er een zwaluwnest in de plafondventilator, boven mijn bed..... dat was iets minder, maar ja ik vond het zo sneu om het weg te halen haha. dus dacht ach als ze uitgevlogen zijn dan haal ik het nest weg... op een ochtend wakker worden met een dood frummelig zwaluwbabietje naast mijn kussen was iets minder...maar goed er zijn er drie keurig uit gevlogen en toen nest weg gehaald en horretjes geplaats

Das niet echt leuk inderdaad..een zwaluwnest boven je bed..

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:40

Leuk!
Bij m'n vz paardje is ook een merel nestje. Ook een zwaluw nestje trouwens maargoed
Ik ging zo een keertje de radio aan doen.. ineen keer vloog er iets zwarts weg.. Zit het nestje dus achter de radio daar haha