Hondje rijdt tegen ons op...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Hondje rijdt tegen ons op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 19:44

We hebben een teefje van anderhalf jaar.
De laatste paar dagen, als we met haar aan het spelen zijn pakt ze ineens je arm(of iets dergelijks) stevig vast met haar voorpoten en dan begint ze tegen ons op te ' rijden'.

Maar hoe kunnen wij haar het beste dit afleren/afstraffen?
Kan dit te maken hebben dat ze schijnzwanger is?
We gaan haar in de toekomst nog laten stelleristeren maar nu nog niet.
Zou het dan afgelopen zijn?

Maar het belangerijkste is hoe we er vanaf komen.
Haar gewoon weg duwen en negeren?
Tot nu hoe hebben we haar weg geduwd(niet genegeert), haar bij haar nek pakken en op de grond geduwd en dr ene tik gegeven (niet hard). Maar dit hielp niet.
Iemand tips? Alles is welkom!

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:49

Mijn hond heeft het als pup 1 keer op m'n voet gedaan, hij heeft toen een flinke mep gehad, daarna nooit meer gedaan.

Of dat nou goed straffen is, vast niet. Maar dat soort dingen wil ik gewoon niet hebben.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:52

Mlis: Hetzelfde heb ik ook bij de hond van mn tante gedaan. Die hond reed echt tegen alles en iedereen op. Werd het zat en heb em toen een flinke mep gegeven. Wat was het toch een schatje de volgende dag

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:31

aan haar nekvel weer op de grond zetten en: "foei! ben je nou helemaal!" helpt vaak al hoef je ze niet te slaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:45

Meppen is niet echt de juiste manier bij een hond, nee. Nekvel grijpen of op de zij tegen de grond aan leggen (in ergere gevallen) komt meer in de buurt

love_FlAmE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:09

Dit kan een vorm zijn van dominantie, afstraffen weet ik niet of dat goed is. Je moet gewoon laten zien dat jij de baas over haar bent.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:11

En laten zien dat jij de baas over haar bent doe je... hoe? En wat is daarmee voor jou het verschil met afstraffen, wat noem jij afstraffen?

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 00:11

zoals de moeder straft moet je eigenlijk ook straffen:

neus naar beneden duwen
in het nekvel pakken
en daarna op de rug leggen

van slaan snapt de hond weinig, alleen dat het pijn doet en dat JIJ dus degene bent die hem pijn doet, hij heeft vaak geen flauw idee waarom...

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 00:19

Vervelend.Ik heb een 1 1/2 jaar oude Labrador teef en zij laat zich door ieder reu pakken ,ook als ze niet loops is.Ze daagt ze gewoon uit net zolang tot ze haar dekken.Ook niet fijn.......

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 00:21

Is ze al eens eerder loops geweest? Zo nee, dan zou dit wel eens de eerste keer kunnen zijn. En dat kan dus het rijden in een keer verklaren. Daarnaast is, of kan, het ook een stukje dominantie zijn.

Druk haar in het hoofd dat ze het gewoon niet mag doen. Bestraffend toe roepen en haar van je af duwen, daarna negeren. En daarmee dus stoppen met spelen. Na een uurtje of zo kun je weer eens proberen met haar te spelen. Doet ze het weer, zelfde verhaaltje, afstraffen en haar negeren.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 00:27

gooi gewoon een speeltje of een voertje de andere kant op? Of duw haar in het spel van je af? Zeker als het hondje ook schijnzwanger is zou ik er niet teveel narigheid van denken.

Hondjes begrijpen er trouwens ook niet veel van als je ze op hun rug legt.

imaudy

Re: Hondje rijdt tegen ons op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 00:45

Het hoeft niks met dominantie te maken te hebben. Als ze schijnzwanger is zal het daar wel door komen. Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden.
Eventueel kan je zachtjes je hand om de neus van de hond leggen, dat is een behoorlijke dominante handeling. Je geeft dan aan dat je het niet leuk vind wat ze doet.

Een hond is onderdanig als hij zelf op zijn rug gaat liggen, niet als iemand hem daartoe dwingt

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:32

Jij komt heel dominant op de hond over als jij hem op de grond legt en dus boven hem bent. Kijk maar eens naar een dominante hond in het park of bos, die legt een andere hond ook op zijn rug.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:07

Casca schreef:
Jij komt heel dominant op de hond over als jij hem op de grond legt en dus boven hem bent. Kijk maar eens naar een dominante hond in het park of bos, die legt een andere hond ook op zijn rug.

Casca, het grote verschil is dat de onderliggende hond zélf op zijn rug is gaan liggen en niet bij kop en kont is gepakt en omgedraaid. Wanneer jij met verbaal geweld en een over de hond torenende houding het kunt bewerkstelligen dat je hond op zijn rug gaat liggen dan ben je je inderdaad reuzedominant tegenover je hond aan het gedragen en zal hij zich dood houden om jouw gedrag te laten stoppen.

Als dat de verhouding is die jij met je hond wilt kun je dat inderdaad proberen.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:41

om te laten zien dat jij de baas over de hond bent heb ik maar 1 ding te zeggen. De roedel regels volgen.
een hond staat altijd onder de roedel de mensen in het gezin vanaf ong. 12 jaar.
zo zijn wat regels dat jij als eerste een pad of deur door gaat. Een roedelleider moet altijd eerst verkennen en dan komt de volger er pas aan.
Dat jij niet over de hond heen stap als je door een smal pad moet lopen. De volger gaat altijd aan de kant voor de leider als dit nodig is.
De leider bepaald zelf wannneer die wilt spelen. De hond mag met zichzelf spelen maar wil hij met jou spelen bepaald de leider wanneer die dat wilt.

en zo kun je nog wel meer regels opnoemen.
maar dat zijn alle regels om het beste de rangorde te bepalen en zo weet je hond dan dat hij onder de mensen (vanaf ong. 12 jaar) staat.

(verbeter maar als ik iets mis heb, als we maar aardig blijven)

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:49

Het rijden van dit hondje is hormonaal als ze schijnzwanger is.
Gaat vanzelf over, daar hoef je niet het hele hondje voor te vernielen door haar veel te hard aan te pakken.
Ik zou haar wel laten steriliseren, schjnzwangerschap wordt vaak met de loopsheid erger.

bakkie

Re: Hondje rijdt tegen ons op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:08

annepaardoes denk dat je idd wel aardig in de buurt zit ja...
wat er ook nog bij kan is dat jij eerst moet eten en de hond als latste van het gezin........ dan staat hij geloof ik onderaan de rang..

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:55

bakkie: jah idd, maja ik had er een paar genoemd

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:14

Het is ofwel een vorm van dominantie, ofwel een hormonaal probleem. Ik zou het wel niet toelaten, je kan je gewoon wegdraaien en haar negeren. Of je kan haar wegduwen en een woord gebruiken dat stout betekent en eventueel in een bench zetten dan. Slaan werkt niet, dan kweek je angst.