ik denk, ik ga tetra's kopen als voedervis.
ik ging ermee kweken, maar ze mochten niet in huis staan van men ouders.
helaas zijn dat warmwatervisjes, en zou het dus niet lukken om te kweken.
dus ik vraag om koudwatervisjes, geven ze me 4 goudvissen mee van meer dan 5 cm.
nouja, thuisgekomen ermee, in een bakje gezet, en met men moeder gediscussieerd
(zij vindt het zielig om ze als voedervis te gebruiken

uiteindelijk besloten om ze in de vijver te doen, en gewoon af te wachten.
de schildpadden aten ze niet op, en kwamen zelfs vrij goed overeen ermee.
maar donderdag was het water zo vies dat je noch de vissen, noch de schildpadden zag zwemmen, en moest ik ze eruit halen
ik had nog een aqua staan van 80*40 dus ze daarin gedaan, wat steentjes erin, houtstronk, (had ik nog liggen, we hebben al enige dieren gehad

ik gebeld naar men meter, ik wist dat ze nog een aqua staan hadden, met alles erop en eraan, en ik vroeg of ik de filter los mocht overkopen.
ja natuurlijk

vanochtend kkomen ze hier toe, met een aqua van 40*25 compleet met filter/zuurstofpomp, thermostaat, verlichting, etc.
maar die zaten dus ingebouwd, nu met men oudes overeen gekomen dat ze in huis mochten staan.
dus mijn "voedervissen" staan hier nu lekker naast men pc

ik had een speeltje erbij gekregen, een van de houtstronken erin gelegd, steentjes op de bodem, net nog achter ander voer geweest (ik had al voer, maar omdat het maar voedervissen waren was het vrij eenzijdig voer, dus nu vlokken bijgehaald), filterwatten (men peter had wel gezegd dat er nog watten inmoest, maar ik was dat totaal vergeten

ondertussen ook een schepnetje (een zeef is ook maar niks) 2 nepplantjes (dommerikken denken dat ze het kunnen opeten

men visjes zwemmen nu vrolijk roond