heb ik weer => goudvissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

heb ik weer => goudvissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 15:19

ik heb 2 vrij grote waterschildpadden
ik denk, ik ga tetra's kopen als voedervis.
ik ging ermee kweken, maar ze mochten niet in huis staan van men ouders.
helaas zijn dat warmwatervisjes, en zou het dus niet lukken om te kweken.
dus ik vraag om koudwatervisjes, geven ze me 4 goudvissen mee van meer dan 5 cm.
nouja, thuisgekomen ermee, in een bakje gezet, en met men moeder gediscussieerd
(zij vindt het zielig om ze als voedervis te gebruiken )
uiteindelijk besloten om ze in de vijver te doen, en gewoon af te wachten.
de schildpadden aten ze niet op, en kwamen zelfs vrij goed overeen ermee.
maar donderdag was het water zo vies dat je noch de vissen, noch de schildpadden zag zwemmen, en moest ik ze eruit halen
ik had nog een aqua staan van 80*40 dus ze daarin gedaan, wat steentjes erin, houtstronk, (had ik nog liggen, we hebben al enige dieren gehad )

ik gebeld naar men meter, ik wist dat ze nog een aqua staan hadden, met alles erop en eraan, en ik vroeg of ik de filter los mocht overkopen.

ja natuurlijk

vanochtend kkomen ze hier toe, met een aqua van 40*25 compleet met filter/zuurstofpomp, thermostaat, verlichting, etc.

maar die zaten dus ingebouwd, nu met men oudes overeen gekomen dat ze in huis mochten staan.

dus mijn "voedervissen" staan hier nu lekker naast men pc

ik had een speeltje erbij gekregen, een van de houtstronken erin gelegd, steentjes op de bodem, net nog achter ander voer geweest (ik had al voer, maar omdat het maar voedervissen waren was het vrij eenzijdig voer, dus nu vlokken bijgehaald), filterwatten (men peter had wel gezegd dat er nog watten inmoest, maar ik was dat totaal vergeten )
ondertussen ook een schepnetje (een zeef is ook maar niks) 2 nepplantjes (dommerikken denken dat ze het kunnen opeten , en een druppeltje om de schadelijke stoffen te binden.
men visjes zwemmen nu vrolijk roond

Afbeelding

Afbeelding

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 16:01

let trouwens niet op mijn weerspiegeling

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:52

Dat had ik niet eens gezien als je het niet gezegd had!!! Hahaha maar ik zie nog geen visjes....klopt dat!? Ik vind het er wel heel leuk uitzien zo!

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:55

Ik zie er toch echt 3 hoor .

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 17:07

op de bovenste foto zie je een aan de voet van de boomstronk, die is donkerbruin
zijn ogen zijn ook heel zwart, en hij heeft 2 stekeltjes op zijn neus waardoor het lijkt dat hij lelijk kijkt

op de onderste foto zie je tussen de boom en het plantje de donkere vis en de witte met de oranje kop
maar ik heb er nog enkele gemaakt
even geduld

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 17:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:18

Wat een grappig verhaal

Niks voedervis, die goudvissen hebben zich opgewerkt tot een A-locatie binnen

De schildpadden zitten nu dus nog zonder eten en waterfilter in de vijver begrijp ik

Annetje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:22

Heej, ik heb ook twee waterschildpadden, ik dacht dat ik de enige was hier! Leuk zeg!

Groetjes!!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 17:58

eten hebben ze wel, hun ouderwetse korrelvoer (en nu en dan een stukje biefstuk, kaas, hesp, witloof,...), ook zon gedroogde garnaaltjes...

waterfilter hebben ze idd niet buiten, het kost een fortuin om een met voldoende capaciteit te hebben (jaja, de 2 kleine schildpadjes zijn iets uit de hand gelopen ) zo een filter kost makkelijk tegen de 200 euro...

ik vind de visbak toch iets te klein, maar als ik ze in hun grote aqua steek moeten ze in het kot blijven, en daar was het water echt ijskoud...