Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathachou schreef:Heeey!
Niet experimenteren, maar meteen naar de dierenarts! Zowiezo geen kamille-thee in de ogen, dat irriteerd het alleen maar (omdat er nog pollen inzitten van de bloem).
Dus ik zou gewoon naar de dierenarts gaandie zal je antibiotische zalf geven, dat is het enige wat echt helpt. Door zelf te experimenteren kan je het veel erger maken!
Groetjes,
Naatje
Annechien schreef:wat bij een ontstoken oog ook helpt is volle melk. Succes trouwens met je caaf!
jashin schreef:ik zou het goed in de gaten houden want een van mij cavis's had ook een dik oog en zijn we naar de da gegaan en bleek dat hij een onstoken kies had en die zat tegen het oog te drukken en hebbe we hem gelijk laten inslapen dus houd het goed in de gaten!!
Nathachou schreef:Heeey!
Ik had vroeger ook gehoord dat je kamille-thee kan gebruiken om de ogen uit te spoelen, maar ik meen het, het is echt slecht voor je beestje. In kamille-thee zitten pollen e, dat irriteerd heel erg. Als het te erg wordt kan je diertje er zelfs blind van worden.
Bij je dierenarts zou je een desinfecterende oplossing moeten krijgen, daar kan je het oog van je cavia goed schoon mee houden!
Ook nog even over dat zaagsel. Zaagsel schijnt heel slecht te zijn, een artikel hierover vind je op www.konijnen.nl!
Groetjes,
Naatje