Cavia knaagt aan huisje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Cavia knaagt aan huisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 16:49

Heejheej..

Mijn Cavia (nu bijna 3 maanden jong) knaagt aan z'n huisje.. Ik heb gelezen dat ze dat doen voor hun tanden. Maar dat is heel mooi voor die tanden maar ik wil dat het huisje nog wel langer mee gaat eigenlijk..
Hebben jullie tips wat ik anders in kan leggen? Misschien een stuk hout? Maar waar moet ik die dan weg halen..
Een knaagbol heb ik er ook al eens in gelegd maar hij eet alleen de pitjes eraf en de rest laat hij liggen..

Chichiba

Re: Cavia knaagt aan huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:54

Het kan ook verveling zijn...Als een gezonde cavia gewoon goed voer en veel hooi krijgt zouden zijn tanden op een normale manier slijten...Ze kunnen ook aan dingen gaan knagen...bv tralies...als ze zich vervelen...Vriendje is misschien de oplossing...
Als je een wilgenboom in de tuin hebt kun je daar een tak vanaf halen en in het hok leggen...Anders kun je die takjes ook bij de dierenwinkel kopen...zijn alleen minder vers...
Succes...

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:56

Inderdaad wat Chichiba zegt!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:58

Chichiba schreef:
Het kan ook verveling zijn...Als een gezonde cavia gewoon goed voer en veel hooi krijgt zouden zijn tanden op een normale manier slijten...Ze kunnen ook aan dingen gaan knagen...bv tralies...als ze zich vervelen...Vriendje is misschien de oplossing...
Als je een wilgenboom in de tuin hebt kun je daar een tak vanaf halen en in het hok leggen...Anders kun je die takjes ook bij de dierenwinkel kopen...zijn alleen minder vers...
Succes...

Niks aan toe te voegen...
En anders ook nog een knaagsteen ophangen en elke dag groenvoer voeren. En speeltjes en een vriendje zou al snel helpen.
Succes er mee!

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 17:01

Oke, bedankt!
Ik zal eens kijken in de dierenwinkel voor wilgentakjes

Een vriendje erbij is niet echt wat.. Vind m'n mamsie niet zo goed.. Anders was die er al lang geweest

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:04

Sorry maar een knaagsteen is echt niet goed...Ga maar eens bij caviafokkers informeren...Die kunnen je vertellen dat er mineralen inzitten die in die mate niet goed zijn voor caafjes...Waardoor ze allerlei andere klachten kunnen krijgen...Ook hebben ze het gewoon niet nodig...de tanden slijten er nl niet van...die slijten van het eten van goed voer en hooi...Verder krijgen ze alle vitaminen en mineralen uit vers fruit en groente...

Edit...
Jammer dat je er niet nog een mag...cavia's zijn groepsdieren en voelen zich veel fijner met 2 of meer...Veel fokkers verkopen geen enkele cavia's als hij alleen komt te zitten...