Gewonde Kwartel - wat voeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Gewonde Kwartel - wat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 22:17

Een van mijn kwartels heeft ruzie gehad en nu ligt zijn koppie helemaal open. Hij is er goed beroerd van, maar ik denk wel dat hij het gaat redden.
Hij is alleen behoorlijk toegetakeld en momenteel niet in staat om zelf te eten.
Nu heb ik net wat brinta heeeeeeel erg verdunt met water en dat met een spuitje gegeven, dan krijgt ie toch wat binnen. maarja, tis een chinese dwerg kwartel, en dat is best een gepruts met zo'n klein beestje.
Mensen idee-en wat ik hem kan voeren waar ie even een flinke opkikker van krijgt? (bi voorkeur vloeibaar zodat het met het spuitje kan)

mirre

Re: Gewonde Kwartel - wat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:33

eivoer! Zo doen mijn vader en ik dat met parkieten die niet zelf kunnen eten, ik denk dat een kwartel dat ook wel kan eten?? dat kan je verdunnen met water, beetje een papje van maken en dan dat tuutje van dat spuitje iets groter maken met een mes ofzo en dan moet het lukken! succes ermee in ieder geval

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:19

weet je dierenarts het niet of anders bij de vogelopvang, die hebben mss ook wel tips.
Ik hoop dat hij weer helemaal opknapt. Vind ze zo grappig om te zien

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:37

papje maken van wat eivoer en wat olvarit babyvoeding (fruithapje)
eventueel nog extra vitaminen toevoegen en voorzichtig toedienen met de spuit.
Succes!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:13

als mijn vogels verzwakt waren, moest ik ze van de DA altijd brinta met roosvicee geven... misschien werkt dat ook bij kwartels?