hoe hoog springt een vos???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bachus

hoe hoog springt een vos???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 09:44

Vannacht werd ik wakker van een hoop gestamp!
ik naar beneden, zit er een vos voor het hok van mijn konijn, die helemaal in paniek rondjes aan het rennen was door het hok heen!!
Ik woon in een dorp aan zee maar wel in het centrum!!
toen ik naar buiten liep ging ie weg.
we hebben een volledig ommuurde tuin met een hek van anderhalve meter hoog met spijlen die een tussen ruimte hebben van 15 cm.
Voor de konijnen hebben we er gaas tussen gedaan tot 75 cm hoog.

We zijn pas verhuisd en in het oude huis liepen de konijnen overdag altijd los en 's avond gingen ze in het hok omdat ik bang was voor vossen.... In de nieuwe tuin wilde ik ze gewoon de keuze geven of ze in het hok gingen of lekker in de tuin bleven maar dat gaat nu helaas niet door....

Iemand enig idee hoe hoog vossen kunnen springen?
kunnen ze net als katten tegen een muur oplopen?

Arrabel

Re: hoe hoog springt een vos???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:23

Het spoor van een vos maakt de indruk van een 'parelsnoer' maar verliest dit wanneer het dier hard gaat lopen: het gaat dan lijken op dat van een haas, voor zover het de plaatsing van de poten betreft (de achterpoten zijn dan voor de voorpoten geplaatst). De vos zwemt goed en graag. Hij is een goede springer die in staat is om sprongen tot 3.5 m te maken. Klimmen doet hij daarentegen heel matig; hij slaagt er over het algemeen niet in om zelfs langs omgevallen of overhangende bomen meer dan een klein stukje omhoog te komen. De uitzondelijke voorzichtigheid waarmee de vos zich verplaatst ligt ongetwijfeld ten grondslag aan zijn reputatie van listig en intelligent dier, een reputatie die ongetwijfeld zwaar overtrokken is.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:05

heeft hij ze niet gepakt?
bij onze buren hadden ze een vossehol dus de plek ik opzich niet raar in newyork en andere grote steden met afval komen vossen en ook dassen enz vaak voor
ik denk dat hij gesprongen is ofzich er door heen heeft gewurmd misschien zelfs wel er onder door

ik hoop dat hij niet weer terug komt!

Bachus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 08:53

Ik hoop het ook niet! Ze heeft nu allemaal losse plukken haar op haar rug zitten, zou dat door de schrik kunnen zijn?
hok zit goed dicht dus de vos zou haar nooit kunnen pakken.
Er zitten wielen onder het hok dus draai ik het hok, voordat ik ga slapen met de opening naar de muur. Dan kan ze hem ook niet zien, mocht reintje weer langs komen. Kon haar vanochtend weer een aai-tje geven