Spoed! kat heeft moedermuis weg gejaagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Spoed! kat heeft moedermuis weg gejaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 08:18

Op maandagnacht zijn er bij ons een nestje babymuisjes geboren.
Vannacht is onze kat ontsnapt heeft de bak met de muisjes omgegooid.Gelukkig hebben we alle babymuisjes gevonden maar de moedermuis niet. Ze s niet opgegeten dus moet ze ergenst hier nog rondlopen. Hoe kan ik haar het beste en het snelste vinden en wat moet ik met de babymuisjes doen? toedekken?

Er is spoed bij omdat ze niet zolang zonder moeder kunnen en ik moet straks weg.

Ik heb nu de kooi op de grond staan open met het voer erbij en drinken.
Kan ik nog meer doen?

Ik zou het verschrikkelijk vinden als ze het niet redden, omdat dit mijn eerste nestje is wat ik meemaak!

Ps ow ja ik zit in een apartement dus naar buiten kan ze niet.

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:19

wat vervelend ik heb geen idee zorgen dat ze niet uit het raam kan vallen( je weet maar nooit!) en al helemaal niet de deur uitloopt met jou.. kijk goed of ze niet onder je bed zit.. onder kastjes overal waar ze onderpast en miss helpt het om te lokken met kaas?

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 08:24

daar heb ik allemaal al gekeken, kaas heb ik nog niet geprobeerd maar weet niet of ze daar nou echt op afkomt.Het is nm niet zo'n tamme muis (eig voedermuis voor slangen maar dat mocht niet meer van mij):)

Het erge is eig dat ze der eigen niet zo snel laten zien zoalng ik er nog ben, denk ik.

Pff moet zo weg en ik zie nog geen teken van de mama..

Houden die baby's elkaar warm?

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:26

ik zou zo snel mogelijk de moeder gaan vangen, kun je het hok niet open zetten (misschien loopt ze vanzelf terug )

Ik heb zelf ook al hele drama's gehad met ontsnapte gerbils, maar die kregen we uiteindelijk allemaal weer te pakken (praktijk was dat de hele kamer werd omgebouw en we over slaaphokjes hadden neergezet, zelf bleven we dan in de kamer zitten... zonder te bewegen en dan werden ze uiteindelijk nieuwschierig en gingen in een slaaphokje. Die pakte wij dan snel en voila )

Maar goed ik weet niet hoe muizen daar op reageren (die zijn wel net een tikkeltje sneller dan gerbils )

Ik hoop dat je haar snel terug vind

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:27

Mijn hamster was eerst ontsnapt, we hebben de kooi opengelaten en voer neergelekt om te lokken. Kijk ook of je ergens in de kamer poep ziet liggen van de moedermuis, zie je dat bij elkaar liggen grote kans dat ze in die buurt is. En kijk ook IN de kastjes. Onze hamster zat namelijk in een laatje met bankafschriften, daar had ze een holletje van gemaakt. Succes met zoeken!

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 08:33

Dank je wel voor de snelle reacties! voer heb ik idd al neer gezet en de kooi natuurlijk open gezet. met een paar doosjes ervoor dat ze er makkelijker in kan.
Ik neem toch wel aan dat ze op zoek gaat naar de kroost iig ik hoop het vurig...
We hadden nog een moedermuis die waarsch zwanger was, maar doordat de bak was omgevallen en de stress is die helaas dood.
Het mannetje leeft nog, maar ja daa heb je zo weinig aan he als de baby's tepels moeten hebben

Poep zie ik zo niet liggen, maar ze is dan ook net weg vanaf een uur of 7 denk ik.

Helaas moet ik vandaag echt weg dus ik kan niet afwachten of ze komt, maar mijn vriend komt tussen de middag even kijken of ze al terug is.
Ik moet nu weg maar ik hou jullie iig op de hoogte als jullie nog suggesties hebben plaats ze aub.
Mijn vriend kijkt hier nm ook straks op!

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:36

Misschien dat als het wat rustiger is de muis terug komt, die is waarschijnlijk zelf ook in de stress. Ook niet teveel in de buurt van de kooi komen trouwens, dan durft de muis niet.

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:37

Grote schoonmaak houden

Gewoon alles onderstebovenkeren en kijken op plekken waar je normaal nooit kijkr (in sierpotten ed)

De muis kan ook wel terug willen, maar niet kunnen. Gevallen in een vaas of pakje of klem!

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 00:45

Helaas de mamamuis is nog steeds niet terug gekomen. Ze leven gelukkig nog wel, we zijn ze nu aan het voeden met kattenmelk en een pipet. De papa hebben we er bij gezet en die is er op gaan liggen om ze warm te houden...goedzo papa
Hopen dat ze vanacht alsnog op komt dagen en verder blijven we proberen om ze met de hand te voeden.

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:13

kijk je uit dat de papa muis niet de kleine muisjes op gaat eten? (het zal wel niet als hij er op gaat liggen, maar toch)

Zoolgangster

Re: Spoed! kat heeft moedermuis weg gejaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:24

Hoi, ik hoop dat het lukt met de kleine muisjes, het beste zou een adoptiemoeder zijn, als ze zo klein zijn, dat kan heel goed bij muizen, als je de jonkies van te voren maar even bestrooit met nestmateriaal van de nieuwe moedermuis, maar ja, dan moet je toevallig wel een moedermuis in de buurt hebben...

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 14:07

We zijn al de dierenwinkels af geweest, maar dan zul je net zien dat ze ze dan net niet hebben

Maar goed nieuws..ze doen het nog steeds *o/* ze reageren ook heel goed op de handmatige voeding.Ze doen dan de mondjes al open, soo cute.
Ook proberen ze te lopen maar dat gaat nog niet zo goed en dan rollen ze weer om..haha
Papamuis houd ze nog steeds warm en is de hele tijd bezig om nestjes te bouwen, want als ik ze gevoed heb moet hij natuurlijk gelijk een nieuw nestje maken >;)

Ik vind het heel wat dat ze het nog alle 11 doen en zo beweeglijk zijn gezien de omstandig heden.Want de moeder is al sinds dinsdagnacht/woensdagmorgen weg.
Ik hoop zo dat ze het halen als ze ongeveer 14 dagen zijn en dus al haar hebben, oogjes en beetje kunnen lopen dan zijn ze uit de gevarenzone.
We zitten nu op de 4e dag.

Ik zag trouwens dat ze al snorhaartjes hadden

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:11

Goed op weg!

Ben je al bij de DA langsgeweest voor tips en trucs

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 14:15

Ney eig nog niet.Het is nm zo dat heel veel mensen tegen me zeggen dat het krankzinnig is waar ik mee bezig ben en dat ze het toch niet halen dus ik ben bang dat de da dat straks ook zegt.
Maar ik kan ze toch niet gewoon dood laten gaan ik kan het toch op zijn minst proberen?

Ik zal zo trots op ze zijn als ze het halen

Zoolgangster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:20

Ja, ik vind het heel goed, dat je het probeert, en ook heel lief van de vadermuis, dat hij ze warm houdt, dat scheelt ook enorm veel, dat ze toch nog een ouder bij zich hebben, om ze warm te houden en waarschijnlijk ook te wassen. Ik kan me voorstellen, dat je heel trots op ze zal zijn, als ze het halen!

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 18:14

Helaas is er eentje vanmiddag overleden

Zoolgangster

Re: Spoed! kat heeft moedermuis weg gejaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:03

Jammer zeg, dat er eentje dood is, ik hoop dat het met de andere beestjes nog wel goed gaat...

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 23:38

ney vanmiddag zijn er nog 2 dood gegaan waarvan 1 in mijn handen
ik heb er nu nog 8, maar het word heel zwaar zo om de 2 uur voeren