Hamsterspeeltjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Hamsterspeeltjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:35

Mijn hamstertje verveelt zich een beetje volgens mij, hij rent niet in zijn radje (waarom weet ik niet), ik heb een grote van ong 20 cm. hij zou er wel in kunnen rennen met wat moeite (hij is nog wat te licht), de kleine is hij al te groot voor maar hier deed hij ook niks mee.
Ook heb ik een knaagblok voor hem, hier doet hij ook nog niet zoveel mee . Hij heeft nu net dus mijn handdoek die naast de kooi lag (iets te dichtbij blijkbaar) door de tralies getrokken voor een stukje en daar is hij aan gaan knauwen (vind ik niet erg, die handdoek kan me niet zoveel schelen maar kan het kwaad voor mn hamster?). Ook klimt hij veel in de tralies en knauwt hij daar ook aan. Hij houd wel ontzettend veel van eten...
Heeft iemand een ideetje voor mij?

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:50

Mijn hamster rent ook niet in zijn radje maar gaat hem slopen en dan dat gesloopte rotzooi gebruiken als nestmateriaal. Soms denk ik wel eens dat ze gewoon in het wild thuis hoort.
Maargoed, wat je zou kunnen doen is (ook omdat de jouwe al een handoek heeft vernield) lege kartonnen doosjes er in leggen. En het dan leuker voor hem maken door er bijv. hooi met eten in te stoppen ofzo. Het heeft iig bij mijn hamster wel gewerk!
Succes ermee!

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 23:34

heb maar even de lege keukenrol erin gelegd en een leeg wcrolletjes.. hoop dat hij het leuk vind

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:56

Wilgentakken, wc- en keukenrollen, lege kartonnen doosjes met gaatjes erin geknipt als in en uitgang, houten speeltjes, bakje met chinchillazand.. Keus zat!

Enne fotooooos Ik wil mijn hummeltje wel eens weer zien!

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:52

jaaa ik moet de batterijen van mijn digicam opladen! ik gooi ze vandaag in de oplader dan ga ik fotos maken

MoonJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:59

mijn hamster is ook crimineeltje (tralies verbuigen, kapot knagen, en alles wat bij/ op de kooi is weg )maar tegen de verveeling verander ik zijn kooi heel vaak.. plateau aan de andere kant enzo.
en ik van keukenrol maak ik meestal een een verassing pakket..
op een stuk keukenrol wat voer.. en dan keukenrol voer keukenrol voer keuken rol voer enzenz enz. allemaal op elkaar en op de laatse wat meer.
daar maak ik zo'n Knapzak achtig geval van.. plakbandje der om en aan een touwtje hangen..
ojaa. knabbelsticks willen ook wel eens helpen..
en ik doe ook wel eens: een stuk hout van een appelboom (ongeveer 5 cm dik)
boor ik gat in (niet helemaal er door heen)
daar doe ik voer ik en doe een kleiner stukje appelhout er weer bovenop (als deksel)

kan hij ook opknagen

mijn hamster vermaakt zich hier heel goed mee
mss ook wat voor jouwn hamster..

trouwens..
mijn hamster wou eerst niet rennen, en werd zo dik dat hij niet meer door zijn holletje kon,, nu heb ik zo'n renbal gekocht.. en daar rent hij elke dag een kwartier in..
gheghe.. hij is nu afgevallen maar heeft nu allemaal vel over xD
nja suc6 nog verder met je hamster
Laatst bijgewerkt door Moon op 24-04-06 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:02

Ik heb vroeger ook een hamster gehad en ik kocht altijd speeltjes in de dierenwinkel voor hem, wat mijn hamster erg leuk vond was zo'n bal waar je hem in doet en dan het klepje dicht en dan kan die de kamer rondlopen in die bal .
Ik hadt ook een hamstertoiletje gekocht, waar hij het ook echt in deedt.
Ik had een ''wipwapje'' voor hem waar die in kon.
En een buis waar die in kon kruipen .

Keuze zat.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:05

Ik deed altijd lege theedoosjes in zijn hokje leggen en in zo'n renbal ging hij altijd... Heb er nog een ligen, mocht je interesse hebben om hem te kopen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:32

Als ik jou was zal ik iig NIET zo'n bal kopen.. Verschrikkelijk onnatuurlijk. Laat je hamster dan gewoon los in een kamer lopen, of in een ren.

Hoe heet ie eigenlijk?

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 21:47

Sjimmie die andere heet Sjors
ja ik heb zelf ook zo'n hekel aan zo'n bal, ze kunnen er niet eens normaal doorheen kijken volgens mij en ze butsen overal tegenaan, maar als ik m los in de kamer laat lopen ben ik hem kwijt
Hij moet eerst nog wat tammer worden voor ik hem ook in een ren laat denk ik