Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Reem schreef:Volgens mij is het niet meer legaal om een schildpad als huisdier te nemen. Wij hebben al zo'n 30 jaar (!) onze schildpad die is uitgegroeid tot een redelijk groot formaat (+/- 15 cm). Door hem geen groter aquarium te geven groeit hij ook niet echt meer. We hebben een eiland eraan gebouwd, zodat hij ook op het droge onder een lamp kan zitten.
Ik ben het met rubywhite eens, je neemt niet 'even' een schildpad. Kan je beter een paar vissen nemen, al heb je daar wel veel schoonmaak werk aan.
RUBYWHITE schreef:Reem schreef:Volgens mij is het niet meer legaal om een schildpad als huisdier te nemen. Wij hebben al zo'n 30 jaar (!) onze schildpad die is uitgegroeid tot een redelijk groot formaat (+/- 15 cm). Door hem geen groter aquarium te geven groeit hij ook niet echt meer. We hebben een eiland eraan gebouwd, zodat hij ook op het droge onder een lamp kan zitten.
Ik ben het met rubywhite eens, je neemt niet 'even' een schildpad. Kan je beter een paar vissen nemen, al heb je daar wel veel schoonmaak werk aan.
Even een correctie, schildpadden passen zich niet aan qua grootte aan hun leefomgeving. Toen wij onze schildpadjes kochten (5cm groot) zei de verkoper ook, als ik de bak maar klein hield zouden ze niet groeien...
Helaas pindakaas, dat is dus niet waar.