Hond valt hondje en kat zomaar aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Hond valt hondje en kat zomaar aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:30

Hallo,

Even snel een topic openen, want dit is voor het eerst dat ik zoiets meemaak dus ik weet niet of ik nog wat moet doen.

De hond van mijn zus (Phoebe) is bij ons als loge, omdat mijn zus net is geopereerd.
Ik was net aan het eten en Phoebe lag lekker naast mij op de grond. Goldy lag schuintegenover naast een stoel. Ineens vliegt Phoebe op rent naar de kat en bijt deze, de kat ontkomt (maar op het moment ben ik hem kwijt) en Phoebe grijpt naar Goldy, Goldy begint hard te piepen en zich proberen los te wurmen, wat niet lukt. Inmiddels was ik al aan het proberen om Phoebe los te krijgen wat niet lukte, de gezichtsuitdrukking van Phoebe vergeet ik nooit meer! Uiteindelijk met veel pijn en moeite krijg ik Phoebe los en zet haar in de bench waar ze mij ook nog eens in mijn hand bijt.
Mijn nagel omgeslagen naar buiten, 2 dikke vingers (waaronder 1 pink die ik moeilijk kan bewegen).

Goldy durft de woonkamer niet meer in en mijn kat is ergens ondergedoken hier in huis maar ik weet begod niet waar. Hij is een erg geoelige kat, maar ik wil hem toch wel nakijken.

Moet ik de kat en de hond maar even laten waar ze zijn of toch de woonkamer mee in nemen waar Phoebe in de bench zit?

(En als iemand toevallig ook weet wat ik moet doen met een dikke pink die ik niet kan bewegen, hoor ik dat ook graag).

Sorry voor het lange verhaal, ik ben het even kwjit, mijn hard bonkt nog steeds erg hard, maar ik weet ook even niet wat ik moet doen met de kat en Goldy

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:41

Ik zou Phoebe lekker even in die bench laten afkoelen, en zeker je eigen dieren niet dwingen bij haar in een kamer te komen.
Wat raar dat ze zomaar aanviel, was er echt geen enkele aanleiding?
Verder nog even goed controleren of je dieren niets mankeren, een hondenbeet kan veel bacterien bevatten,
sterkte ermee!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:49

Gloomy (mijn kat) heb ik inmiddels gevonden, hij zat nog steeds met rechtopstaande haren en een dikke staart.
Zover ik kon zien heeft hij niets, maar hij vond het niet fijn om aangeraakt te worden en zit nu achter de kastjes in mijn kamer, zijn schuilplekkie, want hij is de enige die daarbij kan.

Nee er was geen enkele aanleiding voor, naar wat ik al een paar weken terug eerder heb gehoord, is dit niet de eerste keer. Ze schijnt ook de kat van mijn zus te hebben aangevallen.

Bedankt voor je reactie

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:59

Wat vreemd zeg, zomaar uit het niets aanvallen hoort natuurlijk niet, wellicht iets medisch?
Ik heb verhalen genoeg gehoord van superlieve honden die van een op andere dag begonnen met aanvallen, bleek uiteindelijk tumor oid in de hersenen te zitten.
Misschien de moeite waard voor je zus daar eens naar te laten kijken, nu zijn het nog jouw dieren (wat natuurlijk vreselijk is!) maar wie weet is het de volgende keer een kind....
In ieder geval zou ik haar niet meer bij je dieren laten, je weet nooit, misschien heb je een kamer die je af kun sluiten of zoiets waar ze even kan blijven?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:10

Iets medisch? Nee volgens mij niet. Ze is een tijdje terug nog gezond verklaard door de dierenarts, maar goed mocht het iets van een tumor zijn, dat zie je natuurlijk ook niet altijd van buitenaf.
Het gekke was wel dat ik het net door de telefoon aan de vriend van mijn zus vertelde, die gelijk over een ander onderwerp begon.
Toen ik mijn ouders aan de telefoon had daarstraks, kreeg ik te horen dat het allemaal wel meevalt.
En daar ben ik dan zo bang voor, morgen laten mijn ouders Phoebe weer in de kamer bij Goldy en zelf gaan ze weg, omdat het in hun ogen wel meevalt.

Op het moment zit Phoebe nog steeds beneden in de bench en mijn kat zit nog op zijn schuilplekje in mijn kamer, Goldy ligt onder mijn bed, maar naar beneden de woonkamer in durven ze allebei nog niet.

Ik ga het in ieder geval nog wel met mijn zus over hebben, morgenavond ga ik er heen, hopelijk kan ze al wat praten dan

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:41

als het dus al eerder gebeurt is, is het niet uit het niets... waardoor wel? en wat een aanleiding kan zijn? dat kan ik natuurlijk vanuit hier niet vertellen... maar zomaar uit het niets gebeurt bijna nooit , en een tumor komt al helemaal zelden voor daar geloof ik niet in

het is igg duidelijk dat dit loge hondje niet vertrouwed is bij de kat, ik denk nl dat daar het grootste "probleem"ligt, niet zozeer met jullie eigen hondje... dat ze die ook heeft gegrepen kan heel goed in het moment van opwinding en door het feit dat de kat ontsnapte gebeurt zijn.

laat ze nu igg maar even tot rust komen, hou wel de kat goed in de gaten...

ik zou igg wel kiezen voor de veiligheid van mijn eigen dieren en dus of de loge terug of ze iig niet meer samen met de kat in dezelfde ruimte laten

wat betreft je hand? koelen als het alleen maar dik is, is het "open"maar geen bloed misschien toch voor de zekerheid een tetanus spuit halen, heeft het goed gebloed(is tetanus spuit niet nodig dan schoon houden ( biotex badje bv) en wel je vingers blijven bewegen hoeveel zeer het ook doet

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:56

baroen, het is niet eerder hier bij ons thuis gebeurd. Één keer van wat ik heb horen zeggen bij mijn zus thuis, dat ze één van haar katten aanviel.
Normaal kan deze hond heel goed met katten, hier bij ons komt ze heel vaak, maar er zijn nooit problemen geweest tussen haar en de kat. Normaal gesproken zijn ze juist heel lief voor elkaar, liggen ze samen hier binnen, drinken uit dezelfde drinkbak, ze liggen samen buiten in de zon. Zo ook met de katten van mijn zus. Dat is juist wat ik heel vreemd vind. Ik heb Phoebe ook nog nooit gezien met de gezichtsuitdrukking die ik vandaag zag, daar werd ik zelf ook bang van.

De kat blijft in ieder geval op mijn kamer tot ik hem een beetje heb onderzocht, hij is nog behoorlijk van slag. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij naar beneden wil. Net als Goldy, die zat net voor de deur van de woonkamer te wachten toen ik iets in de woonkamer moest doen, naar binnen durfde ze niet.

Mijn hand is nerder niet open, maar erg pijnlijk en dik, zal het in ieder geval blijven koelen.

Bedankt voor je reactie!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:07

dat bedoelde ik ook hoor, gewoon dat het al eerder gebeurt was, niet zozeer bij jullie in huis..

tja het is zo lastig om er iets over te zeggen zo... misschien is ze geschrokken ergens van, misschien kwam de kat toch net te dicht bij een speeltje/ botje, of bij de andere hond, bij jullie enz enz. noem maar van alles op, gaat er nu iig om dat je weet dat ze het kan doen en je ze daar nu voor moet beschermen... igg succes ermee

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 23:10

Okee, mijn excuses dan heb ik het verkeerd begrepen

Het zou kunnen hoor. Ik schrok zelf zo erg dat ik er niet echt op gelet heb. Iets eetbaars lag er in ieder geval niet, dat weet ik wel.
Bedankt