hondentrimmer Venlo e.o.??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

hondentrimmer Venlo e.o.??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 17:29

IS er hier iemand in (de buurt van) Venlo die mijn hondje kan plukken??

Beest zit belachelijk lang in de haren, en zelf kan ik het niet...

Zo'n hondentrimsalon zal er vast wel zijn hier in de buurt, maar die vind ik vaak echt belachelijk duur (sorry).

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:40

Waarom belachelijk duur? Trimmen is gewoon een vak. Je geeft al aan dat je het zelf niet zomaar kunt. Ga eens na hoeveel tijd het plukken van een hond kost. En vergelijk dan het uurloon eens met dat van andere beroepen.
Ik snap best dat de rekening van de trimsalon in je budget snijdt, maar dat is wel iets dat je je vooraf dient te realiseren wanneer je kiest voor een hond die getrimd moet worden.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:48

oprtalj, ik heb mijn hond bij het asiel gehaald, en daar was hij netjes geplukt, waardoor ik van te voren niet wist dat hij zo'n haargoei zou krijgen.
Daarbij was een goede vriendin van mij trimster, en die heeft m netjes bijgehouden.
Inmiddels woon ik echter aan de andere kant van Nederland, en wordt het dus een beetje lastig om Ricky door haar te laten doen.

Verder begrijp ik best dat het tijd en inspanning kost, en dat daar best voor betaald mag worden, daar heb ik ook geen problemen mee!
Maar net zoals ik wel eens paarden scheer voor veel minder geld dan dat je dat op sommige stallen kunt laten doen, omdat dit voor mij gewoon een leuke bijverdienste is, vroeg ik me af of er geen mensen waren die op deze manier mijn hond willen plukken.

Ik wil er dus best voor betalen (dat vind ik niet meer als normaal) maar het is maar een klein hondje en dan vind ik €50,- een hoop geld.
Voor een paard scheren vraag ik nog minder.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:01

www.abhb.nl

enne, wat meer rekenen voor die paarden scheren dan? Draag jij daar trouwens BTW over af?

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:03

50 euro is indd wel veel ja trimsalon waar ik stage heb gelopen is een stuk goedkoper

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:08

Ik snap best dat je het veel geld vindt, maar als jij wel begrijpt waarom het zoveel kost, dan begrijp ik niet waarom je het 'belachelijk duur' noemt. Zeg dan dat je het geld er niet voor hebt of dat je het er niet voor over hebt. Nu komt het over alsof je vindt dat trimsalons veel te veel geld vragen voor hetgeen ze doen.

Lysette

Re: hondentrimmer Venlo e.o.??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:21

Ik betaalde destijds om mijn hondje te laten plukken (kruising westie) 30 euro. vind ik wel redelijk, 50 euro vind ik ook een aardig hoog bedrag...

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:14

30 euro is erg goedkoop. Probeer maar eens in te schatten wat een trimster daar uiteindelijk aan over houdt wanneer de BTW is afgedragen en de vaste lasten, sociale premies en inkomstenbelasting zijn betaald.