Blaffende hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

Blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 09:01

Sinds vorige week zaterdag hebben wij er een herplaatshond bij
Heel leuk allemaal
Maar sochtends als er iemand naar beneden komt begint ie te blaffen, naar een "commando" is hij wel weer rustig en gaat naar buiten om te plassen enzo

Maar nu begint ie ook al als er niemand beneden komt maar er nog wel 1 boven ligt, vrij irritant

Wij hebben nog een teef thuis die vaak met hem spelen wil, ze zijn beide nog jong, en binnen hier pikt ie alles van haar, maar buiten op het grasveld hier naast huis, pakt hij haar echt, hij heeft haar vast, maar toch is het geen vechten ofzo, is dit de rangorde?

Werd vanochtend even helemaal gek van die hond hoor

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:20

Denk niet dat haet met rangorde te maken heeft.
Denk dat het meer het spelen van de honden is.

Ik denk dat je je pas echt zorgen moet maken als het slachtoffer gaan "janken"

Verder dat blaffen is denk ik omdat hij/zij nog moet wennen aan zijn/haar nieuwe omgeving met nieuwe mensen en dergelijke.
Als ie het over een maand ofzo nog blijft doen dan pas zou ik actie gaan ondernemen.

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 11:21

Ze piept wel eens even, maar als ze weer staat zeg maar rent ze meteen weer op hem af
Thuis kunnen ze ook gewoon goed
Hoop dat het blaffen straks wel over gaat

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:22

Dan moet je hem zoo een band omdoen met een soort waterpistoolte, iedere keer als ie blaft dan spuit er spul tegen ze mond dan stopt ie er snel mee..

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 11:23

Zover wil ik het nog niet gaan zoeken, hij is hier pas net dus

Arrabel

Re: Blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:24

Pfoe! dat is een moeilijk probleem.
Mijn hondje kan ook zo blaffen..... zeker als er aangebeld word of geklopt... Als ik haar riem pak... Als ik net thuis kom of als ze erg enthousiast is.
Maar dit is nog wel vol te houden.
Als ik roep dat ze moet stoppen met blaffen dan doet ze dat meestal niet...
Het is gewoon een uiting en dat moet er dan uit.

De hond is net nieuw bij jullie he?
Het kan zo zijn dat hij nog aan zijn omgeving moet wennen.
Is het een vrij bange onderdanige hond?
Zo ja, dan zal hij zich misschien nog niet echt op zijn gemak voelen en soms schrikken van geluiden die hij niet kent.
Hij zal hier aan moeten wennen en dan zal het blaffen minder worden.
Als het een dominante hond is dan zal hij misschien blaffen omdat hij de baas in huis wilt zijn, omdat hij wilt dat jij je bed uitkomt omdat hij naar buiten wilt, omdat hij eten wilt, omdat iets hem niet zint...
Dit soort honden zal je wel aan moeten pakken, je zal hem moeten laten zien dat jij de baas bent en niet hij.

Mocht hij ondanks alles toch nog blijven blaffen dan kan je altijd verder kijken naar andere oplossingen.

Bijv. een antiblafband: http://dieren.2dehands.nl/markt/dieren_access/13757342-anti-blaf-band-nieuw-in-doos-stuntweken.html

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 11:26

Hij is een onderdanige bange hond idd
Heb dit niet van de vorige eigenaren gehoord, terwijl ze wel gewoon eerlijk waren over zijn karakter, hopelijk lost het wat op straks, en andes maar wel een blafband proberen dan, hij reageert ook op mensen die bij ons bij het hek staan, maar dan zeg ik EUH en dan houd hij wel op

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:46

Een antiblafband voor een onderdanige hond kan ik inderdaad heel sterk afraden.
Deze honden worden daar alleen maar banger van en kunnen er zelfs door in paniek raken, zeker als een hond net nieuw is, dan zal die denken: wat is dit voor rot huis??
Ik denk dat het blaffen echt wel minder gaat worden als hij meer gewend is.

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 11:48

Nou ik hoop het!! Want de buren zullen er ook wel niet zo bij mee zijn

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:59

Dat begrijp ik...
Als hij blaft dan roep je gewoon, niet doen!!
Zodat de buren dat ook horen, dan weten ze dat je het zelf ook vervelend vind, en dan worden ze misschien minder snel boos...

Nog een tip: straf hem nooit door zijn naam hard te roepen, als je heel hard roept Binkie!!!! (laten we zeggen dat hij Binkie heet, ik weet niet hoe hij heet...) dan zal hij schrikken omdat je zo hard roept.
Maar de volgende keer als je hem dan roept, Binkie!!
Dan denk ie o jee, ik krijg weer op mijn kop...
Hij zal dan gaan denken als je zijn eigen naam roept dat je boos op hem bent omdat je ook als hij wat fout deet dit zelfde woord (Binkie) heel boos en hard tegen hem roept.
Straf hem dus nooit door zijn naam te roepen maar door Foei! of AAH of HEE (maakt eigenlijk niet uit wat je roept) maar dus nooit zijn naam.
Was even een tip.....

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 12:00

Bedankt voor de tip!
Ik gebruik eigenlijk altijd NEE of EUH, dat werkt bij hem wel goed!
Maar soms schiet zijn naam er ook wel eens bij in Dat moet ik dus niet doen

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:05

Het is gewoon een menselijke reactie, als je broer iets doet wat je niet leuk vind dan roep je ook Ruben!!! (als je broer Ruben heet tenminste ) je gaat tegen iemand waar je boos op bent ook geen Foei! roepen... (tenminste ik niet...)
Bij een hond moet je jezelf gewoon even aanwennen om dit niet te doen, hij kan niet begrijpen dat je de ene keer het woord Binkie gebruikt om hem te straffen en de andere keer roep je dit woord omdat je wilt dat hij bij je komt.
Dit is voor een hond niet logisch...

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:21

Arrabel schreef:
Dat begrijp ik...
Als hij blaft dan roep je gewoon, niet doen!!
Zodat de buren dat ook horen, dan weten ze dat je het zelf ook vervelend vind, en dan worden ze misschien minder snel boos...

Als een hond blaft, in dit geval moet je juist niet roepen 'niet doen'. Daarmee vererger je juist het probleem. De hond begint juist te blaffen omdat hij iemand hoort en hij weg wil. Maar als je gaat roepen dat de hond het niet mag doen, heeft hij de aandacht die hij zou willen.
En word dit probleem ipv minder erg alleen maar erger. Nu doet de hond het bv als je beneden bent en je ziet, maar straks gaat de hond al blaffen als hij je boven hoort rommelen, en erna begint hij te blaffen als hij er uit wil, en dat kan al midden in de nacht zijn.

Wat je het beste kan doen is het volledig te negeren. Als de hond blaft als je beneden bent, geef hem dan geen aandacht. Zeg niks tegen de hond, maak geen oog contact, en ga gewoon de dingen doen die je wil gaan doen. Behalve de hond aandacht geven.De hond zou je wel komen begroeten, maar ook dat moet je negeren. Niet aan kijken, alleen als hij tegen je opspringt je knie omhoog. voor de verder rest niks doen. pas als de hond een paar minuten stil is dan pas ga je de riem halen, om de hond uit te laten.

Wat betreft het spelen met die andere hond. Laat hem lekker spelen. Een keer een piep of een snauw is niet erg, want ze moeten tocht de 'honden taal" leren spreken. De bijt rem moeten ze hebben enzv. Grijp daarom pas echt in als ze echt gaan vechten. Roep dan een keer heel hard heee. (dus geen naam van de hond want dan trek je die hond voor) en gooi eventueel een jas of een deken erover.

succes

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:40

Citaat:
Wat je het beste kan doen is het volledig te negeren. Als de hond blaft als je beneden bent, geef hem dan geen aandacht

Daar zit zeker wat in en deze methode zal ook zeker werken als je in een vrij staand huis woont met geen buren.
Maar als jij in een rijtjeshuis woont dan vinden de buren het waarschijnlijk erg onprettig dat je he hond maar aan laat blaffen omdat je hem eigenlijk geen aandacht mag geven....
Als mijn hondje blaft roep ik ook wel is: Klaar!!
En dan is het vaak ook klaar.
De hond word misschien bang/allert omdat hij wat hoort en daardoor gaat hij blaffen, dat doet mijn hondje ook.
Maar door tegen mijn hondje te roepen Klaar! bevestig ik aan haar dat er niks is om voor te blaffen.
Als de bel gaat (en ze dus 100% zeker weet dat er iemand aan de deur is) dan kan ik Klaar! roepen wat ik wil maar dan is ze echt nog lang niet klaar...
En dan laat ik haar ook gaan.
Maar dat is eventjes, als het bezoek binnen is en er is kennis gemaakt dan is ze weer rustig.
Maar ik begrijp van de TS dat deze hond aanhoudend blaft, dan zal je daar echt toch iets van moeten zeggen, misschiend de hond geruststellen, hem vertellen dat er niks aan de hand is of misschien wat strenger zijn.

Maar meningen verschillen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:58

Arrabel schreef:
Citaat:
Wat je het beste kan doen is het volledig te negeren. Als de hond blaft als je beneden bent, geef hem dan geen aandacht

Daar zit zeker wat in en deze methode zal ook zeker werken als je in een vrij staand huis woont met geen buren.
Maar als jij in een rijtjeshuis woont dan vinden de buren het waarschijnlijk erg onprettig dat je he hond maar aan laat blaffen omdat je hem eigenlijk geen aandacht mag geven....
Als mijn hondje blaft roep ik ook wel is: Klaar!!
En dan is het vaak ook klaar.
De hond word misschien bang/allert omdat hij wat hoort en daardoor gaat hij blaffen, dat doet mijn hondje ook.
Maar door tegen mijn hondje te roepen Klaar! bevestig ik aan haar dat er niks is om voor te blaffen.
Als de bel gaat (en ze dus 100% zeker weet dat er iemand aan de deur is) dan kan ik Klaar! roepen wat ik wil maar dan is ze echt nog lang niet klaar...
En dan laat ik haar ook gaan.
Maar dat is eventjes, als het bezoek binnen is en er is kennis gemaakt dan is ze weer rustig.
Maar ik begrijp van de TS dat deze hond aanhoudend blaft, dan zal je daar echt toch iets van moeten zeggen, misschiend de hond geruststellen, hem vertellen dat er niks aan de hand is of misschien wat strenger zijn.

Maar meningen verschillen
idd meningen verschillen. Maar ik weet dat mijn hond het ook deed, en ik heb die volkomen genegeerd. En is nu stil. En er zit verschil tussen op een deur bel blaffen en als je net wakker bent. Op de deur bel is een sort waken. En s'ochtens blaffen is voor aandacht, als je dan aandacht geeft, word het echt erger. Ik woon niet in een rijtjes huis, maar zelfs in een flat...

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 13:25

Wij wonen in een vrijstaand huis maar wel met huizen er om heen, we hebben nog geen klachten gehad met buren enzo en dat wil natuurlijk ook liever voorkomen
Hij reageerd wel heel erg op Euh, dan weet ie dat het niet mag, dat heeft ie vrij snel door
Hij is hier nu 10 dagen dus nog erg kort

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:29

Draverlove schreef:
Wij wonen in een vrijstaand huis maar wel met huizen er om heen, we hebben nog geen klachten gehad met buren enzo en dat wil natuurlijk ook liever voorkomen
Hij reageerd wel heel erg op Euh, dan weet ie dat het niet mag, dat heeft ie vrij snel door

Honden weten niet of ze iets fout hebben gedaan. Omdat honden in een roedel leven doen ze alles vanuit dat gedrag. (voortplanten en overleven) Dus een hond weet echt niet dat hij iets niet mag doen. Ze kunnen helaas nog steeds niet zo denken als wij mensen. (was dat maar dan konden ze zeggen wat ze er van vinden.)

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 13:30

pubelia schreef:
Draverlove schreef:

Honden weten niet of ze iets fout hebben gedaan. Omdat honden in een roedel leven doen ze alles vanuit dat gedrag. (voortplanten en overleven) Dus een hond weet echt niet dat hij iets niet mag doen. Ze kunnen helaas nog steeds niet zo denken als wij mensen. (was dat maar dan konden ze zeggen wat ze er van vinden.)

Maar hij houd dan wel op

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 13:31

Hij reageerd trouwens ook op allemaal kleine dingen in en rondom huis, maar snachts weer niet

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:49

Draverlove schreef:

Maar hij houd dan wel op

Omdat hij ziet dat jij boos bent. Maar de hond weet niet waarom.

Het is het zelfde dat een hond al bang kijkt als het vrouwtje thuis komt. Omdat hij binnen heeft gepoept. Dan zeggen veel mensen van hij wist al dat hij iets fout had gedaan.

Dat is ook onzin. De hond ziet die drol bv wel liggen alleen hij weet niet meer dat die van hem was. Het baasje heeft de hond al vaak op zn kop gegeven voor het binnen poepen, Alleen de hond weet dus niet dat die van hem is. En iedere keer als baasje binnen komt, ook al word die op een gegeven moment niet meer kwaad de hond is bang.

Dit is dus waarschijnlijk ook bij jou. De hond die stopt met blaffen, omdat hij ziet dat jij kwaad bent. maar hij leert er niet van omdat hij dus niet weet dat het om het blaffen gaat.

En dan lees ik nog dat jou hond redelijk onzeker/angstig is. Je moet wel uitkijken dat je hem niet te veel straft en kwaad doet, want dat veregert dit probleem alleen maar.

Wil je een hond goed straffen moet dat binnen een halve seconde gebeuren, anders heeft het geen effect meer.

succes

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 13:51

Ik begrijp je uitleg volkomen en hij word ook "gestraft" als ie het doet he, niet dat het al over is
Maar was wel grappig, ik was in het hok en hij blafte ik ga door waar ik mee bezig was en het was over Morgen ochtend ook maar gewoon proberen dan

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:57

Draverlove schreef:
Ik begrijp je uitleg volkomen en hij word ook "gestraft" als ie het doet he, niet dat het al over is
Maar was wel grappig, ik was in het hok en hij blafte ik ga door waar ik mee bezig was en het was over Morgen ochtend ook maar gewoon proberen dan

jups helpt vaak. Negeren is vaak een goede oplossing. En vooral s'ochtens negeren. tot dat de hond rustig is en dan pas uit gaan laten. Of als je weg bent geweest, eerst van alles in huis doen, en dan pas de hond begroeten.

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:07

Ik vind trouwens wel dat hij heel nodig moet sochtends, en dan een paar keer, eerst gaat mijn moeder eruit dan mijn vader en dan ik, en elke keer moet hij wel wat, doe wel savonds vanaf vanavond de water bak weg vanaf acht uur ongeveer

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:00

Negeren misschien ja, als je wilt werken met straffen wordt het moeilijk, want blaffen is eigenlijk natuurlijk gedrag, veel kans dat hij het niet zal begrijpen. Misschien kan je hem juist gaan belonen als hij stil is. Geef hem een aai of een snoepje dan. En zeg braaf of iets anders. Zo leert hij als blaft hij niets krijgt (geen voedsel en aandacht) want dat is juist wat hij wil. Succes!

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 16:41

Negeren werkte vanmiddag wel