[Vraag/poes] Is mijn rode Siberische poes zwanger? (foto's)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

[Vraag/poes] Is mijn rode Siberische poes zwanger? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 18:03

Heey..

Ik heb een vraagje
Rode poezen komen niet vaak voor..
Wij hebben haar vorig jaar door een mooie halfpers laten dekken (2e keer dat ze krolls was) En op de dag ongeveer dat ze moest "bevallen" Werd ze weer krols :S
Ze is dit jaar weer gedekt maar nu gewoon door katten uit de buurt.. Een zwartwitte en een rooie Ze is nu ongeveer op 5 weken dus zou nog 4 weken moeten en haar tepels zijn nu al veel dikker dan dat ze vorig jaar bij 8,5 weken waren..
Toen waren de tepels lang en ietsjes rood.. Nu zijn ze dik en rood.. zou ze zwanger zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Help!!!

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:05

Niemand
Laatst bijgewerkt door Limoen op 19-04-06 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:05

JA ik denk het wel, maaar even wat betere foto's ook van de buik en kat zelf

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:06

Maak zo snel mogelijk foto's

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:10

ik denk het ook haha

Chichiba

Re: [Vraag/poes] Is mijn rode Siberische poes zwanger? (foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:17

Ik wil niet heel banketstaaf doen maar je hebt ook grote kans dat ze besmet is met FIV (kattenaids) en Felv (kattenleukemie) Als je dan toch perse een nestje wil neem dan een kat die getest is of eentje die nooit in aanraking is geweest met besmette katten.
Sorry voor mijn opmerking maar ik vind het erg dom een niet gecastreerde poes buiten te laten lopen...Of je nou wel of niet wil dat ze zwanger wordt...

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:20

Er worden zoveel katten op straat gedekt.. We hebbenhaar vorig jaar naar een dekkater gebracht en toen was ze niet zwanger dus wisten we niet of ze wel vruchtbaar was. En BTW een POES wordt niet geCASTREERD. En de katers waardoor ze gedekt is zijn geen zwervers maar hebben huisje bij mij in de straat

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:28

ArabLoverr schreef:
Er worden zoveel katten op straat gedekt.. We hebbenhaar vorig jaar naar een dekkater gebracht en toen was ze niet zwanger dus wisten we niet of ze wel vruchtbaar was. En BTW een POES wordt niet geCASTREERD. En de katers waardoor ze gedekt is zijn geen zwervers maar hebben huisje bij mij in de straat

Poezen worden wel degelijk gecastreerd!!!...Bij sterilisatie halen ze de eileiders door...bij castratie halen ze ook de baarmoeder weg...Wat veel vaker voorkomt om o.a. baarmoederontsteking te voorkomen...Dus doe niet alsof ik niet weet waar ik het over heb...
Maar goed, dat jij zo onverantwoordelijk met je dieren omgaat moet jij dat weten...Je helpt iig de ongewenste kattenpopulatie goed op peil te houden...

Ik hoop zeker dat alles goed gaat komen met de poes...

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:32

Ik ben het helemaal eens met Chichiba... uiteraard worden er veel katten buiten gedekt, maar als je kijkt hoeveel besmet raken met FIV en Felv dat wil je niet weten. Veel poezen die wij binnenkrijgen in het asiel die ongestelliseerd zijn en zwanger zijn hebben vaak FIV of Felv. Ik hoop voor je kat dat het goed met haar gaat. Verder zin er uiteraard al genoeg huis/tuin- en keukenkatten in de wereld.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:41

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Faniek en Chichiba, ik heb net een kat verloren aan FIV (btw een gecastreerde kater van 15 jaar - op tijd van 1 week, daar is niets meer aan te doen, behalve inslapen om ze van een gruwelijke dood te redden !)

maar gezien de foto's acht ik de kans (helaas) groot dat ze idd zwanger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:17

Chichiba schreef:
Dus doe niet alsof ik niet weet waar ik het over heb...

.
Nou nou......

Chichiba schreef:
Maar goed, dat jij zo onverantwoordelijk met je dieren omgaat moet jij dat weten...Je helpt iig de ongewenste kattenpopulatie goed op peil te houden...

Een beetje vriendelijker kan ook wel , ik hoor ook voor het eerst dat
een poes ook gecastereerd kan worden............
En waarom die laatste opmerking?

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:28

Chiqa schreef:
Chichiba schreef:
Dus doe niet alsof ik niet weet waar ik het over heb...

.
Nou nou......

Chichiba schreef:

Een beetje vriendelijker kan ook wel , ik hoor ook voor het eerst dat
een poes ook
gecastereerd
kan worden............
En waarom die laatste opmerking?

Ik weet niet hoor...maar alsof jou reactie op het woord castratie zo vriendelijk was...Die laatste opmerking ...tja...Elk jaar zitten de asielen weer overvol met kittens die op deze manier verwekt worden...Poes naar buiten...hup kater(s) erop...kittens...asiel...Ook al zoek je een goed tehuis...dan nog garandeerd dat niet dat ze niet in het asiel terecht komen...Er is een gigantisch kattenoverschot in Nederland...Dat betekend dat vele katjes in het asiel nooit een baasje vinden...Tja kittens zijn altijd leuk en vinden ook snel een plekje...en als die zielige oudere katten dan...Dus ook door jou nestje blijft het ongewenste kattenoverschot in stand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:57

Wie zegt dat de kittens's ongewenst zijn?
Ik fok ook met mijn pers, maar de kittens vinden allemaal een goed en gewenst huis.
Er is wel een verschil volgens mij tussen de boerderij kat die kittens krijgt, of de kat van de buren die geen zin om haar te laten helpen.
Volgens mij wil het TS juist gráág kittens.

Limoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:18

Wij willen idd heel graag kittens.. En we zullen ze ook een goed tehuis geven(als ze jongen krijgt ) Dus deze poesjes zijn niet ongewenst

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:27

@chiqa; ook een pers beland regelmatig in het asiel hoor- met stamboom en al.

De uitleg die Chichiba geeft klopt 100% Ik ben vrijwilliger bij het asiel, maar los daarvan vind ik ook tijdens mijn buitenritten elk jaar gedumpte kittens- in het verleden heb ik die ook geplaatst via via met het resultaat dat 1 kat een jaar lang in een badkamer heeft doorgebracht (ik heb hem daar natuurlijk weggehaald toen ik daar achter kwam !) en 2 kittens, die van vorig jaar werden na 2 weken alweer gedumped in het bos- gelukkig kwam ik daar bij nacontrole ook achter en heb ik ze weer kunnen vangen. Kittens zijn ALTIJD leuk, maar de drempel om een kitten te nemen via via is altijd lager dan bewust er eentje uit het asiel te halen, mensen denken daar toch langer over na. Dus een goed tehuis vinden valt lang niet altijd mee ! waardoor ze vaak, ouder, en niet meer zo schattig, alsnog in het asiel belanden.

Een tip, als je graag kittens wil, meld je aan als vrijwilliger bij het asiel om moederpoes (die te ver zwanger zijn om te aborteren) op te vangen met kittens, de kittens worden dan geplaats via het asiel. Er zijn jaarlijks duizenden vrijwilligers nodig ! Je doet een goede daad + lever je geen bijdrage aan het kattenoverschot.