Stampende konijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyBoy

Stampende konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:42

Ik heb mijn 2 lieve konijntjes (moeder en dochter) ondertussen al 4 jaar. Het zijn echt lieve konijnen. Maar ik wordt gek van dat gestamp 's nachts.
De paringstijd is weer aangebroken volgens mij. Overdag heb ik het hok open en hebben ze een grote ren tot hun beschikking waar ze constant achter elkaar aan lopen te rennen en 's nachts laat ik ze alleen in het hok. Er lopen bij ons namelijk veel marters rond en ik wil ze dan niet los hebben lopen.
Ze stampen de afgelopen week zo ongeveer de hele nacht door zodat ik er zelfs wakker van lig. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt. Ik zet nu met mijn vriend iedere avond het zware hok maar in de schuur, maar ja dat is ook geen oplossing natuurlijk.
Heeft iemand de gouden tip?????????

ellepel

Re: Stampende konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:57

stampen doen konijnen als ze gevaar horen of zien...

duidelijk bij jou dus de marters die rondlopen..

tja...geen idee wat je er dus aan kunt doen, konijnen zo neerzetten dat ze zich veilig voelen is denk ik de enige optie

Mii_Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:04

Dat komt idd doordat ze gevaar horen of zien!

Hier kun je volgens mij niet echt veel aan doen!

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 15:04

Nou het komt dus niet door gevaar hoor en ze staan helemaal tegen het huis aan in een inham.
Ik heb er vorige nacht naar staan kijken (ja zo erg is het al). De ene zit aan de ene kant van het hok, de andere aan de andere kant en dan zit er gewoon 1 te stampen met haar achterpoten.
Ik denk dat het gewoon komt omdat ze wil paren ofzo. Maar het is gewoon om gek van te worden........

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:14

Mijn ram doet het ook wel eens, volgens mij ook neit voor gevaar maar dat weet ik niet. Ik hou dit topic even in de gaten

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:16

volgens mij zijn ze gewoon hitsig, maar ja ik wil ook slapen natuurlijk. Af en toe is geen probleem maar nachten achter elkaar begint toch wel te vervelen.......

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:24

Stampen doen ze meestal omdat er gevaar dreigt jij zou dit gevaar niet kunnen zien, maar hun wel horen/voelen/zien.
Sommige dominante konijnen doen dit ook om aandacht te krijgen, maar dit lijkt me niet het geval. Wat ook nog kan is dat ze op het moment de dominantie aan het uitvechten zijn wie de baas is. Dit kan ook door stampen zijn dat ze kwaad op elkaar zijn.

Het heeft absoluut niet niks met paren etc. te maken.

Soakpaarden

Re: Stampende konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:32

Ik heb geen konijn ..
dus het zou best kunnen dat ze stampen
want een vriendin heeft ook een konijn !
en die stamt ook ! en dat doet hij al lang!

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:33

Bedankt voor jullie reacties.

Ze zitten de laatste tijd wel heel veel achter elkaar aan te vangen. Peewee(degene die het meest stampt) is de dochter en wel heel fel. Wel lief, maar tegen moeders de baas spelen. Ze gromt veel, maar tegelijkertijd eten ze heel gezellig samen en kunnen ze heel knusjes naast elkaar zitten.
Het is wel vaker dat ze het af en toe doen maar niet zo lang achter elkaar en zo hevig als nu.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:29

Waarschijnlijk is het dus nu een heftige dominantiestrijd. Hou het wel goed in de gaten ivm wondjes. Meestal lost dit vanzelf weer op.
Wij hebben nu 6 voedsters bijelkaar en die dominantiestrijd is er regelmatig.

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:30

Stampen betekent gevaar. misschien struint er wel een kat rond of inderdaad een marter. Die gaat niet zitten wachten tot jij komt.
Je konijnen voelen, ruiken en horen veel beter dan wij en zijn alert op gevaar.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:45

Bluebontje schreef:
Stampen betekent gevaar. misschien struint er wel een kat rond of inderdaad een marter. Die gaat niet zitten wachten tot jij komt.
Je konijnen voelen, ruiken en horen veel beter dan wij en zijn alert op gevaar.

Zoals ik hier boven al neergezet heb is dat niet de enige reden al denken veel mensen dit wel.

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 10:46

Ik heb ze gisternacht buiten laten staan want ik wordt gek van dat heen en weer gesleep. Mijn buren hoorden het wel maar vonden het niet zo heel erg. Dus ik heb er een hele lading zaagsel in gegooid zodat het geluid mooi dempt en ik heb er een handdoek voorgehangen. En ik heb lekker geslapen vannacht........