[vraag] last van muizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

[vraag] last van muizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:52

We hebben in onze loods. Waar onze dieren staan, (op zolder) cavia's , de chinchilla en de degoe. Heel erg last van muizen.
Elke keer als ik daar ben, zie ik er een paar. Ik ben bang dat ze ziektes overbrengen op onze dieren. Dit is sinds een week zo erg. Vandaag ga ik weer verder, met dieren verplaatsen naar beneden. En de hele zolder leegruimen. In de hoop dat die muizen daar weg gaan. De kat heb ik er ook al bij gehad. Maar die vertrouw ik niet bij onze dieren.
Ik ben aan het zoeken geweest op internet, ik wou zelf een muizenval maken. Maar dan wel een muisvriendelijke. Hebben jullie zelf ooit zoiets gebouwd, of weten jullie een site waar zoiets staat?
Het moet wel simpel te maken zijn.
En hebben jullie zelf nog suggesties hoe ik van de muizen af kom?
Mijn vader wou al gif strooien, maar daar ben ik een beetje tegen. Omdat onze dieren daar op die zolder weer komen te staan.

Alvast bedankt

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:43

Een muizeval waar je de muizen in vangt, zodat je ze weer uit kan zetten is diervriendelijk, maar ze komen onherroepelijk weer terug.
Gif strooien is de beste optie. Je bent er snel vanaf. Dode muizen opruimen naar een dag of 3. De muizen die je niet vindt, drogen op, dus ze liggen niet ergens te stinken. Ik neem aan dat je eigen dieren in hokken zitten, maar anders goed de zolder schoonmaken zodat je dieren niet in aanraking komen met het gif.
Succes!

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:55

Bedankt
We hebben de hele zolder leeggeruimd. En zijn wel 50 muizen tegen gekomen. Waaronder 6 met de hand gevangen en 3 nesten. Die hebben we in het weiland gegooid.
Ja, de dieren zitten wel in hokken. Maar toch vind ik het wat eng. ivm het hooi en stro enzo. Maar we kiezen toch maar voor gif. Het kan niet anders.
Het is echt een plaag. De kat hebben we nu weer in de loods. Hopelijk vangt ze er weer een paar.

krummel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:33

Als de muizen het gif eten en jou kat de muizen dan lijkt me dat niet zo slim. Maar gif is wel de beste oplossing ja alleen zou ik je kat dan nog even weglaten.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 22:15

Ja, die houden we er ook niet meer bij vanaf morgen.
Morgen wordt er gif neergezet.

Kendera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:47

Wij hebben binnen 1 week 10 muizen gevangen...

een valletje (wel gekocht.. maar was niet duur) en een krent die net een likje pindakaas heeft gehad.. werkte prima!

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:23

Dat had op zich nog gekunt ja.. maar we hebben net het gif neergezet. En anders heb je dat wat bluebontje zei. Dat ze weer terug komen..