Rottweiler ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Rottweiler ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:08

Mijn vriend mag misschien een rottweiler pup aanschaffen,
Hebben jullie tips,hints?
Ervaringen,
goede fokkers en slechte fokkers?

Alles is gewenst!

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:13

mijn broer heefd ook een rottweiler,eccht het zijn lieve honden die gaan voor hun baas.ze hebben wel een strakke hand nodig en je moet consequent zijn.die van mijn broer komt bij een particulier weg,ik denk dat je bij fokkers ook goed moet uitkijken omdat er met dit ras heel veel doorgefokt word.en als je gaat kijken is het ook wel goed om te kijken als de pup nog in het nest is waar beide ouders aanwezig zijn.heel veel succes!
Afbeelding

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:28

lorelei schreef:
mijn broer heefd ook een rottweiler,eccht het zijn lieve honden die gaan voor hun baas.ze hebben wel een strakke hand nodig en je moet consequent zijn.die van mijn broer komt bij een particulier weg,ik denk dat je bij fokkers ook goed moet uitkijken omdat er met dit ras heel veel doorgefokt word.en als je gaat kijken is het ook wel goed om te kijken als de pup nog in het nest is waar beide ouders aanwezig zijn.heel veel succes!
Afbeelding

juist bij een correcte fokker gaan kijken, doorfokken en niet op lijnen letten ( en met niet geteste ouder dieren fokken) gebeurt veel bij gelegenheids nestjes, daarnaast de moeder MOET iig aanwezig zijn, vader dier moet natuurlijk bekend zijn en daar moet je ook info over kunnen krijgen, maar dat die niet perse bij de fokker woont zegt helemaal niks...( juist vaak mensen die toevallig alleen pa en ma in huis hebben, zijn nou niet de meest beste fokkers)

neem contact op met de rasvereniging, zij kunnen je precies vertellen waar de fokker aan moet voldoen, bij de rottie is het iig zo dat de ouderdieren een mag test gehad moeten hebben en daar voor "geslaagd"zijn.

hd en ed foto's moeten ook gemaakt zijn

succes

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:01

Wij hebben ook een rotweiller, en het is echt een knuffel
Je moet wel consequent zijn, maar met een goede opvoeding kom je een eind!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:09

Ik heb ook een rottweiler, nu is hij 11 maandjes.
Je moet wel goed consequent zijn, en een cursus zou ook niet verkeerd zijn Verder kan je het best bij een goede fokker gaan kijken. Die worden o.a ook getest op ED en HD.

kathris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:11

Authentic

Re: Rottweiler ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:14

Mijn ouders hebben 20 jaar ervaring met Rottweilers, prachtige honden, maar lang niet voor iedereen geschikt. Ik raad je aan voor adviezen een kijkje te nemen op het Rottweilerforum, daar komen heel veel Rottweilereigenaren, van gewone huishonden tot sporthonden. Daar kunnen ze je zeker meer vertellen over de aanschaf van een Rottweiler.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 18:23

bedankt voor de tips!!