Kooi/hok hamster?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Kooi/hok hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:30

Oke, de dierenwinkel is slecht voor mij. Maar d'r zit zooo'n geweldige hamster. *verhalen over; dieren in dierenwinkels zijn slecht enz. heb ik nix aan. Ik kom al jaren bij de dierenwinkel hier, ken de mensen erg goed & ze halen hun dieren bij fokkers vandaan*

Van mijn moeder mag ik geen dieren, maar telkens als ik erover begin dan is er toch wel zo'n twijfel iets. Aangezien ze zelf ook verzot is op dieren

Maar ik heb al zoveel dieren gehad, ratten, muizen, konijnen enz. Maar nog nooit een hamster. Dus ik was al aan het kijken naar info en ik heb al veel gevonden enzo. Ik heb ook al gekeken naar kooien/hokken voor een hamster.

Maar oke, ik heb dus nog een rattenkooi waar mijn ratten in hebben gezeten. En die heeft 2 verdiepingen, best wel groot. Met van die hokjes-tralies. Ik heb alleen geen idee of dit ook werkt voor een hamster. Aangezien ik ook zag, dat ze die tralies gingen afdekken en alles.

Dus is tralies goed? Of liever van dat 'plastic'?

En iemand nog tips enzo?

Het is trouwens een syrische hamster, een vrouwtje & *wordt hyper als ze eraan denkt*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:33

Leuk dat je een syr neemt! Zijn de leukste knagers van het hele helal.

Allereerst: Het grondoppervlak is belangrijker dan de hoogte. Het grondoppervlak moet toch minimaal 70 x 40 zijn. En je moet oppassen dat de kooi niet te hoog is, want hamsters kunnen wel goed klimmen, maar zijn toch heel onhandig, en laten zich zomaar vallen. Dat kan natuurlijk schadelijk zijn van een grote hoogte.

Als je een traliekooi wilt is een ferplast Mary ideaal.

Afbeelding

Die is volgens mij 80 x 50 zo uit mijn hoofd.

Droomster

Re: Kooi/hok hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:40

De rattenkooi die ik heb is idd redelijk hoog & volgens mij al een meter breed alleen al. Misschien dat het dus wel te hoog is.

Dus ik denk dat ik maar een nieuwe moet aanschaffen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:52

Deze is niet te hoog hoor. Of heb je een Jenny?

Edit: O oeps leest verkeerd.

Ferplast Mary's zijn in de winkel vaak vrij duur, amar opmarktplaats kom je ze vaak tegen voor maar 15 euro ofzo. Echt de moeite waard dus!

Een hoge kooi kun je anders ook veiliger maken met vangmatten/ hangmatten.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:56

*had inmiddels gekeken naar de Jenny, mijn rattenkooi is nog breder & hoger

Maar ik zal zoeken naar een Ferplast Mary, thnx voor het advies Wuis!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:07

Graag gedaan.

Enne denk er ook om dat een syr een dicht loopwieletje nodig heeft van minimaal 18 cm, en niet het standaard dwerghamsterformaat die ze in de winkel hebben...

En nog een tip: Koop geen dier in de winkel, maar bij een goede, betrouwbare fokker.

http://www.dehamster.nl/fokkers/fokkers.php

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:08

Oeh, ik ging net maar eens even kijken op Marktplaats. En ik zocht op Ferplast Mary. Kreeg ik een dure (60 euro, terwijl ik ze voor niet veel meer al nieuw had gezien) & een andere. En toen zocht ik alleen op Ferplast.

Toen kreeg ik een advertentie met de naam;

"Mooie bijna nieuwe Hamsterkooi ferplast"

Lijkt best wel op de Mary, en het is toevallig nog in mijn woonplaats & EUR 17,50!

Dus ik heb net een mailtje gestuurd met de vraag of tie er nog is, de reden van de verkoop & wat de maten zijn.

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:23

Ik heb even gezocht naar de advertentie, maar het kooitje ziet er erg klein uit...?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 22:13

Tja, zal mss ook wel aan mij liggen.

Mja, ik heb naar de maten gevraagd, als die niet goed zijn, dan gaat het zoiezo over

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 07:46

VeirL, je hebt gelijk. Hij is kleiner.

De maten zijn 46-29-25cm. Niet zo groot dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:19

Droomster schreef:
VeirL, je hebt gelijk. Hij is kleiner.

De maten zijn 46-29-25cm. Niet zo groot dus.

Dat zal ik niet doen... Is wel héél erg klein....

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:38

Droomster schreef:
Mja, ik heb naar de maten gevraagd, als die niet goed zijn, dan gaat het zoiezo over

Was ik dus al niet van plan, ik hou me aan de maten die jij gaf, Wuis

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:57

Zag net nog een kooi,

de maten zijn 60 cm lang 30 cm breed en 25 cm hoog.

Dus net te klein, wel jammer, was maar 8,50 & ik kon er nog heen fietsen zo dichtbij

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 12:31

Ik weet niet meer waarnaar ik opzoek ben. Aan de ene kant lijkt de Mary me echt super.

Maar is een Liza ook niet groot genoeg eigenlijk?
Die is 76 x 36 x 32,5 cm

Volgens dehamster.nl zou 50×30 een minimale maat zijn. En de Liza is dus al iig groter.

*is de weg kwijt & in de war*

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:08

Als je twijfelt tussen een Mary en een Liza, dan zou ik zeker te weten voor een Mary gaan. Ik weet niet precies waarom. Ik vind de Mary sowieso een stuk mooier en ziet er ruimer uit, maar dat kan ik mis hebben.

Je wilt dus wel een traliekooi?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:37

Ik heb een ferplast liza gehad. Nadeel is dat je hamster in de buizen gaat wonen, eten, plassen enz. en het wordt dus een vieze bende. En geloof me, je gaat deze kooi al héél snel klein vinden.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 14:04

Oke, dus beter geen Liza.

Dan ga ik denk ik maar voor een Mary.

@ VeirL: Ik wil wel een traliekooi ja

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:26

Als je dan voor een traliekooi gaat, dan zeg ik: Mary.
Ik vind dit zelf namelijk ook een geweldige kooi!

MoonJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:31

super dat je een syrische neemt.. ik heb een langharig die te dik is en niet meer door dat holletje van zijn huisje past.. maar hij is egt heel sterk.. hou daar rekening mee.. want die vanmij heeft een aantal tralies in de hoek opgebogen een een tralie stuk geknaagt (weet niet of dat bij alle hamsters is, mischien heb ik wel de superman onder de hamsters ofsoo). ook sleept hij zijn knaagsteen (7 bij 7 cm.) overal naar teo.. laatst was ik zijn steen kwijt lag hij in zijn huisje (k zou niet weten hoe hij het erin heeft gekregen !)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:10

darkmoona schreef:
super dat je een syrische neemt.. ik heb een langharig die te dik is en niet meer door dat holletje van zijn huisje past.. maar hij is egt heel sterk.. hou daar rekening mee.. want die vanmij heeft een aantal tralies in de hoek opgebogen een een tralie stuk geknaagt (weet niet of dat bij alle hamsters is, mischien heb ik wel de superman onder de hamsters ofsoo). ook sleept hij zijn knaagsteen (7 bij 7 cm.) overal naar teo.. laatst was ik zijn steen kwijt lag hij in zijn huisje (k zou niet weten hoe hij het erin heeft gekregen !)

Dat is normaal hoor.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:34

Ik zou geen traliekooi nemen... Vriendin van mij had een traliekooi en is met die kooi 3 hamsters kwijtgeraakt... die hadden het voor elkaar gekregen om te ontsnappen (vraag niet hoe) en zijn nooit meer teruggevonden (ook niet dood gevonden dus) Toen ze over ging op kunstof kooien is het haar nooit meer gebeurt.

Mijn hamsters hebben ook altijd een hele grote plastic kooi gehad met 2 verdiepingen met een groot scala aan atributen. Plus dat hamster ook een heleboel troep maken met hun zaagsel wat bij kunstof niet door je kamer vliegt en hamsterpies ruikt niet lekker wat je bij een kunstof kooi minder in je kamer ruikt.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:43

Ik heb wel een tralieskooi.. Een stuk van de onderkant is van kunststof. Hij is nog nooit ontsnapt hoor Dat doen ze geloof ik alleen als ze in paniek zijn, dat heeft een vriendin van mij ook gehad. * gewoon door de tralies heen ja.