[Vraag] Cavia buiten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stefaaah

[Vraag] Cavia buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 14:52

Hoi

Ik zit dus met een vraagje, ik denk dat ik het antwoord weet maar ben er niet zeker van dus...

Ik heb dus een caafje, in zomer zit ze heel vaak buiten in de ren. Maar van welke temperatuur mag ze terug buiten? Ik dacht altijd vanaf 15°C, maar ik ben er toch niet meer zeker van of het dat nu juist is.
Uiteraard komt ze 's avonds weer binnen te zitten, in het begin zit ze maar een uurtje ofzo buiten zodat ze niet ziek wordt van teveel gras te eten.
Dus hoe warm moet het zijn? (En uiteraard is het gras ook droog)
Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders vraag je het maar)

Ze staat in zo'n ren:
Afbeelding
Afbeelding

Alvast Bedankt!

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:55

nou nu nog niet iniedergeval! denk vanaf 20 graden, maar ik zou dan ook voo meer onderdak zorgen hoor! en een beetje stro in het onderdak!

misscoconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:02

onze buren hebben ze altijd buiten maar waarschijnlijk zijn ze dat dan goed gewent in ieder geval hebben hun wel een hok buiten met lekker veel warm hooi en stro..

Stefaaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 15:04

@gekkeils: Er staat nog iets waar ze onder kan staan wat groter is (maar dat is nu niet te zien op de foto)
Mag ik vragen waarom er juist nog stro in moet?
Bedankt voor je reactie!

@misscoconut: Die hun caafjes zullen het gewoon zijn, dat is mijn caafje nu niet...Binnen staat haar echte hok.
Bedankt voor je reactie!

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:07

lekker warm alst gaat regenen ofz

Stefaaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 15:08

Als het regent neem ik ze terug mee naar binnen

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:08

Wow, sprekend mijn oude cavia, precies dezelfde aftekening!
Zolang het gras niet nat was, en het ongeveer dit weer (dus vanaf 15 graden mét zon), ging de onze altijd naar buiten. Normaal zat zij ook binnen en ziek was ze er nooit van geworden.

Wij legden er altijd een doek bovenop de kooi, daar bleef ze altijd onder zitten, angsthaasje als ze was. Stro zorgt voor extra warmte lijkt me, dan kun je ze met iets kouder weer ook nog buiten zetten.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:09

Ik denk dat het nu nog iets te koud is voor je cavia buiten.... Ik zal pas vanaf een graad of 18 af en toe lekker buiten zetten!

Stefaaah

Re: [Vraag] Cavia buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 15:12

Mijn caafje is ook een erge angsthaas hoor. In de zomer komt er een doek op tegen de zon, zodat ze overal schaduw heeft. Mijn caafje is ook nog nooit ziek geworden van het gras.

Bedankt voor jullie reacties Madelen en kizz_rianne!

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:04

Hallo, Het is denk ook even aanzien of de cavia in de luwte zit of dat die in de wind zit dit maakt zeker in deze tijd van het jaar nog wel heel veel verschil.

Ik heb vanmiddag mijn caafjes even een half uurtje buiten gehad in het zonnetje in de luwte en ze vonden het heerlijk. Dit doe ik al jaren zo en nog nooit een caaf ziek gehad.

Maar wel goed dat je om de hoeveelheid gras denkt want daar zit in deze tijd heel veel vocht in dus idd daar mogen ze niet teveel van hebben.

Je hebt wel een hele leuek cavia.

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:16

Ik denk niet dat als ie misschien nog jong is dat je hem nu buitenzet.
Ik heb ze sowieso het hele jaar binnen.
Met extreem lekker weer mogen ze naar buiten.
Maar eigenlijk mogen of wil ik ze eigenlijk niet buiten doen.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:35

@ neillo: mijn caafje heeft zoals de jouwe een halfuurtje buiten uit de wind in de zon gestaan en ze vond het héérlijk! Bedankt voor je reactie verder!

@ Fairytail_: Ze is ongeveer een jaar oud, maar een stevige cavia! De foto's zijn van in de zomer dus al een tijdje geleden. Waarom mogen of wil je ze niet naar buiten doen? Bedankt voor je reactie!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:05

Ik denk dat je niet teveel naar de temeperatuur moet kijken maar meer naar hoe je je zelf voelt. Als jij lekker zonder jas buiten in de tuin kan lopen zonder dat je het koud hebt, zal het voor je caaf ook wel een aangenaam weertje zijn. Zomaar een gedachte

wilco_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:07

mijn cavia zit altijd buiten maar die heeft egt een wintervacht van hier tot tokeyo die is egt vet dik maar als je cavia normaal binnen zit moet je idd nog wel ff w88 tot het binnen net zo warm is als biuten

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:18

2 van mijn cavia's gaan vanaf een graadje of 15 lekker naar buiten, wel opbouwend.
volgend jaar krijgen ze een nachthok waar ze vanaf 15 graden ook snachts lekker in kunnen zitten. Ze komen dan op de veranda te staan en krijgen veel hooi.
Mijn andere cavia heeft al zijn jaartjes binnen gezeten en gaat alleen een dagje naar buiten met goed weer. Dat houd ik ook zo

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:16

ze kunnen naar buiten vanaf het moment dat het buiten net zo warm is als binnen. Dan is de overgang voor hun zonder problemen. Ik zat gister ook te twijfelen om ze tijdens het verschonen buiten neer te zetten...... ik heb het niet gedaan.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:15

Nannes, wilco_lover, Cow_horse & Annechien: bedankt voor jullie reacties!

Wilco_lover: Mijn caafje heeft is niet super dik, maar toch stiekem een klein beetje en stevig buikje

Cow_horse: Ik zal het zeker opbouwen en hou ze ook voor de rest goed binnen.