Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luxx schreef:en ik vind jullie behoorlijk hard....
heel vaak gaan dingen vanzelf over, beetje cru om een diertje die kans niet te geven en direct zijn nek om te draaien.
ook vind ik de vergelijking met een goedkope pony nogal vergezocht, de waarde van een pony is onvergelijkbaar met die van een kip.
als het een auto zou zijn zou je hem total-loss verklaren als de reparatie kosten de dagwaarde overstijgen.
je moet wel erg gek op je kip zijn om ermee naar de dierenarts te lopen, dat doe je als het een schootkip is misschien, waar je heel veel liefde en aandacht van krijgt maar daar zijn er door de bank genomen niet zo heel veel van.
ik heb er tenminste geeneen, ik vind mijn kippen leuk en grappig maar van een band ermee zou ik toch niet durven spreken.
ik zou het gewoon nog even aankijken met het kipje, hou haar gewoon eventjes apart, als het gewoon eet zal het allemaal wel meevallen [dat is met de meeste dieren zo, pas als ze stoppen met eten is er écht iets ergs aan de hand] en komt ze er vast met wat rust weer bovenop.
zie je haar niet eten en niet opknappen zou ik haar inderdaad bij iemand brengen die er een eind aan maakt, of het zelf doen natuurlijk, als je dat durft.
ik heb nu een kuiken van een ras wat een kaal nekje heeft, en dan boven op het kopje een toupetje, achter het toupetje was [ik weet niet hoe] een snee of iets dergelijks gekomen waardoor ze [hij?] daar een gapend gat had.
toen ik het zag was het al droog, maar het liep zo vrolijk door de wei te huppelen en deed alles wat ze normaal ook doen dat ik niet de indruk had dat het er last van had, hoewel het erg lelijk uitzag.
nu een week verder is het zo goed als dichtgetrokken, en het huppeld nog steeds net zo blij in het rond.
naar de dierenarts was ik er zeer zeker nooit mee gegaan, en als ik het nekje om had laten draaien was het er nu niet meer geweest, en wie weet hoeveel blije jaren het diertje nog voor de boeg heeft.
LauEef schreef:Misschien klink ik nu heel gemeen, maar ik ga niet voor een kip naar de dierenarts. Voor de dierenarts ben je algauw 25 euro kwijt en we hebben voor 10 kippen 3,50 betaalt.
Denk niet dat mn ouders dat willen...