valkparkiet :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

misscoconut

valkparkiet :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 09:05

heej mensen,
ik krijg in augustus een valkparkietje
een jong beestje die ik dus vroeg
tam kan maken..
ik zou graag meer willen weten
over valkparkieten en dan vooral
eigenverhalen/mening
dus als er iemand is met een valkparkietje
zou ik graag willen weten of het leuke beestjes
zijn.. wat ze leuk vinden enzo.
xxx me

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:54

ik heb een paar jaar een valk in de kamer gehad. Die was helaas verstoten door zijn ouders dus ik heb hem met de hand opgevoed.
Leuk beest, erg gezellig, hield van kroelen en zat graag lekker bij mij. Helaas is hij een paar weken geleden gestorven en moet ik het dus doen met mijn valkjes in de voliere.

misscoconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 10:13

dankje voor de reactie
geeft me al goede moed..
het komt in augustus omdat van mijn pa
eerst men nagels lang moeten worden

misscoconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:10

niemand?

vionnesem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:12

wij hebben er al vaker 1 gehad ze zijn best wel sociaal en houden (als ze goed tam zijn) heel erg veel van kroelen en bij je zitten

Lindsjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:16

Hihi uhm ik neem nooooit meer een valkparkiet.
Wij hadden er 1 omdat m'n zus weer thuis kwam wonen. Hij was van haar.
Hij had een verleden en z'n vleugel was gebroken dus hij kon niet vliegen en was schuw. Hij was ook niet meer tam te krijgen.
Heel de dag schreeuwen.. Niet zingen maar echt gillen.
Werd er gek van! Gelukkig is m'n zus weer op haar zelf gaan wonen en woont hij nu bij haar.

Verder vind ik het wel hele leuke beestjes en je kunt er vast veel plezier aan beleven als ze tam zijn.

misscoconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:28

haha ja ik hoop het, ik krijg dan een jong valkje

Klaasje

Re: valkparkiet :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:36

Ik heb ook 2 tamme Valkparkieten.
Ik heb ze vlak na afgelopen zomervakantie gekocht bij de dierenwinkel, toen waren ze ongeveer 6 weken, dus moesten nog met speciaal voer worden gevoerd, in een spuitje. Dat ervaarden hun als moeder, als ze het spuitje zagen begonnen ze gelijk te fluiten. Ik had wat fluit"melodietjes" bedacht, zodat ze wisten dat ik er aan kwam. Nu heb ik ze nog steeds, zijn ontzettend tam. Ze zijn erg slim, weten m'n kooideurtje al open te krijgen, dus regelmatig als ik in m'n kamer kom huppelen ze door m'n kamer. Ook als ze mij beneden horen praten, beginnen ze weer met een bepaald melodietje waar ik "vroeger" mee ben begonnen. Ze hoorden laatst een geluidje op m'n mobiel (voor het eerst) en doen die nu ook na.
Het zijn hardstikke leuke diertjes, heel slim, je kan ze vanalles leren. Als ze het er niet mee eens zijn beginnen ze te schreeuwen, haha.

Ik wens je heel veel succes met het grootbrengen van je nieuwe vogeltje. Zorg aub wel voor voldoende aandacht, vogels die alleen in een kooi zitten hebben nou eenmaal meer aandacht nodig dan vogels die van een soortgenoot gezelschap hebben.
Denk er wel bij na dat het dieren zijn waar je niet snel meer vanaf komt, ze worden gemiddeld rond de 15 jaar!

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:40

Ik heb ook een valkparkietje van nu ongeveer 3 jaar. Ze is super tam en komt eigenlijk altijd mee ontbijten en vliegt bijna de hele dag los:)

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:45

Ik heb een valkparkiet. Hij heeft zich nooit tam laten maken, hoezeer we het ook geprobeerd hebben. Hij vliegt vaak los, maakt veel herrie en jat ons eten. We hebben 'm een paar melodietjes geleerd, waar hij heel veel lol mee had, hij verbeterd ons nu als wij ze niet goed doen.

Het zijn leuke beestjes, ik wou alleen dat de mijne tam was.

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:48

Wordt een grasparkiet even oud als een valk parkiet want dan was er toch wel iets mis met die van mij